» مزمز؛ بازار دیگر رقابتی نیست، باید متحد شویم
» تکدانه؛ صادرات نیاز به مدیران جنگنده دارد
» موج سواران (بررسی تیزینگهای دیگه زنگ نزن)
» بازگشت کرسی به خانه های ایرانی
» نوآوری و تنوع، استراتزی تازه تلاونگ
» کندن درب های مکدونالد، تبلیغات چریکی رستوران 24 ساعته
» چهره های جذاب در بسته بندی شکلات Kinder شکوفا گر خلاقیت کودکان
» معرفی محصولات پریمیوم ال جی با حضور نیکی کریمی
» رستوران استارباکس مخصوص ناشنوایان در آمریکا
» کابوس شبانه ارمغان همبرگر برگر کینگ به مناسبت هالووین

» بازی عجیب شهرداری در تبلیغات شهری تئاترها
» تبلیغات آزار دهنده اپراتورنماها روی تلفن همراه/ چاره حذف تبلیغات چیست؟
» رتبه نخست کنکور تجربی 97 در تبلیغات سه مؤسسه کنکور
» چک ۱۰ میلیاردی تبلیغات محیطی برگشت خورد
» تبلیغات ماهواره‌ای برای درمان کوتاهی قد دروغ است
» ضرورت قانون‌گذاری صریح در زمینه ممنوعیت تبلیغات پزشکی
» سامسونگ درصدد ادغام سری گلکسی نوت با گلکسی اس است
» عادل درباره تبلیغات بیست هجده شفاف‌سازی کند
» درصد محبوبیت کالاهای ساخت ایران در بین 53 کشور
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو

عضویت در خبرنامه

 
قهوه‌ای که می‌خوری می‌تواند دنیایی را تغییر دهد


ام بی ای نیوز: آمار بی‌خانمان‌ها در لندن در حال افزایش است و تبلیغات عادی برای اطلاع‌رسانی در این مورد کافی نبود. پس آژانس اف‌سی‌بی اینفرنو لندن (FCB Inferno London) با برند چنج پلیز (Change Please) و بیگ ایشو (Big Issue) برند جدید قهوه‌ای را برای کمک به خانمان‌ها راه انداختند که کارکنانش بی‌خانمان‌ها بودند. اما برخلاف تمام کمپین‌های متداول، آنها به دنبال یاددادن ماهی‌گیری به بی‌خانمان‌ها بودند و هدف نهایی‌شان توانمندسازی این افراد بود.
اولین ماشین قهوه در نوامبر ۲۰۱۵ راهی خیابان‌ها شد و در سال ۲۰۱۷ این فعالیت شکل کمپین را به خود گرفت و محصولات قهوه‌ی این برند که توسط شرکت‌های بزرگ قهوه‌سازی حمایت می‌شود، وارد فروشگاه‌ها شد. از شهریور سال گذشته این قهوه‌ها در بیش از ۳۷۵ فروشگاه به فروش رسیده است. درآمد حاصل از فروش قهوه برای کاهش تعداد بی‌خانمان‌های لندن به کار گرفته می‌شود.

قهوه‌ای که می‌خوری می‌تواند دنیایی را تغییر دهد


کمپین چنج پلیز هزینه‌ی اجاره و زندگی بی‌خانمان‌ها را در لندن تقبل می‌کند و در عین حال به آنها آموزش می‌دهد چطور در این ماشین‌ها، قهوه سِرو کنند. هر باریستا ۶ ماه روی یک ماشین کار می‌کند و در این مدت مهارت‌های اجتماعی لازم را برای ورود مجدد به جامعه و کار دائم را دریافت می‌کند. تا سال گذشته ۳۵ نفر با کمک این کمپین، زندگی‌شان تغییر کرده بود و از خدمات مالی خانه، گشودن حساب بانکی، یافتن شغل، دکتر روانکاو و حمایت عاطفی کامل برخوردار شده بودند.
قهوه‌ها که حالا در فروشگاه زنجیره‌ای سینزبری (Sainsbury's) به فروش می‌رسند، طعم‌های مختلفی دارند. بسته‌بندی‌ها متفاوت است و رویشان در مورد افراد بی‌خانمان توضیحاتی داده شده است.

قهوه‌ای که می‌خوری می‌تواند دنیایی را تغییر دهد

قهوه‌ای که می‌خوری می‌تواند دنیایی را تغییر دهد


قهوه‌ای که می‌خوری می‌تواند دنیایی را تغییر دهد

مترجم: نازنين کي نژاد
www.effie.org
یکشنبه 18 شهریور 1397

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • Starbucks به بی‌خانمان‌ها کمک می‌کند
  • قهوه‌های استارباکس در توییتر
  • قهوه؛ سوخت انسان و ماشین: مروری بر آثار جش ...
  • تحصیلکرده ها 84 درصد بیشتر از دیگران قهوه ...
  • چاله هاي خيابان به شکل خانه های بی خانمان ...
  • جوانان بی خانمان ابر قهرمان می شوند
  • دم‌کردن قهوه با استفاده از موبایل
  • رقابت KFC با مک دونالد در بازار قهوه
  • بسته بندی رنگارنگ قهوه با شکلی مدرن
  • عامل توزیع قهوه تلخ تغییر کرد
  •