» مزمز؛ بازار دیگر رقابتی نیست، باید متحد شویم
» تکدانه؛ صادرات نیاز به مدیران جنگنده دارد
» موج سواران (بررسی تیزینگهای دیگه زنگ نزن)
» بازگشت کرسی به خانه های ایرانی
» نوآوری و تنوع، استراتزی تازه تلاونگ
» کندن درب های مکدونالد، تبلیغات چریکی رستوران 24 ساعته
» چهره های جذاب در بسته بندی شکلات Kinder شکوفا گر خلاقیت کودکان
» معرفی محصولات پریمیوم ال جی با حضور نیکی کریمی
» رستوران استارباکس مخصوص ناشنوایان در آمریکا
» کابوس شبانه ارمغان همبرگر برگر کینگ به مناسبت هالووین

» بازی عجیب شهرداری در تبلیغات شهری تئاترها
» تبلیغات آزار دهنده اپراتورنماها روی تلفن همراه/ چاره حذف تبلیغات چیست؟
» رتبه نخست کنکور تجربی 97 در تبلیغات سه مؤسسه کنکور
» چک ۱۰ میلیاردی تبلیغات محیطی برگشت خورد
» تبلیغات ماهواره‌ای برای درمان کوتاهی قد دروغ است
» ضرورت قانون‌گذاری صریح در زمینه ممنوعیت تبلیغات پزشکی
» سامسونگ درصدد ادغام سری گلکسی نوت با گلکسی اس است
» عادل درباره تبلیغات بیست هجده شفاف‌سازی کند
» درصد محبوبیت کالاهای ساخت ایران در بین 53 کشور
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو

عضویت در خبرنامه

 
همکاری EMRC با گروه سایپا برای نامگذاری محصولات جدید


مرحله‌ی نامگذاری محصولات یکی از پیچیده‌ترین مراحل بازاریابی‌ست که باید برندها برای آن زمان بگذارند و هزینه کنند. شرکت‌های تحقیقات بازار با بکارگیری روش‌های کیفی برای گذر موفقیت آمیز برندها از مرحله‌ی نامگذاری کمک بسزایی می‌کنند. شرکت پژوهش بازار و رسانه امروز (EMRC) نیز با بکارگیری آخرین متدهای تحقیقات کیفی دستاوردهای ارزنده‌ای را در این باره از خود به جای گذاشته است. یکی از خروجی‌های بخش تحقیقات کیفی این شرکت، نام محصول تازه‌ی شرکت سایپا "رهام" با پلتفرم SP100 است.
روش تحقیق کیفی اکتشافی خلاق

چندی پیش تیم تحقیقات کیفی شرکت پژوهش بازار و رسانه امروز به درخواست شرکت خودروسازی سایپا شروع به اجرای تحقیقاتی با روش کیفی به منظور یافتن نامی مناسب برای چندین محصول این شرکت کرده است. در این پژوهش از تکنیک‌های تحقیقات جامع کیفی که برندهای جهانی برای نامگذاری محصولاتشان بکار می‌گیرند، استفاده شده است. تکنیک بکار رفته در این پژوهش "روش تحقیق کیفی اکتشافی خلاق" بوده است. روشی که در آن محققان تصورات ذهنی مخاطبان را نسبت به محصول از طریق گفتگو استخراج و با قرار دادن مخاطبان در فضای خلاقانه محورهای اسمی محصول را کشف می‌کنند. بنابراین نام محصول تازه‌ی شرکت خودروسازی سایپا " رهام"، خروجی اجرایی شدن تکنیک‌هاییست که در پژوهش کیفی بکار گرفته شده است.


همکاری EMRC با گروه سایپا برای نامگذاری محصولات جدید

mbanews.ir-نرگس فرجي
شنبه 17شهریور 1397

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • اجرای 300 پروژه ارتقای کیفی در شرکت سایپا
  • EMRC موفق به کسب استاندارد ISO9001 شد
  • گرم شدن تنور ODT با تحقیقات کیفی
  • مدیران هنوز با جایگاه تحقیقات کیفی آشنا ن ...
  • کشف انگیزه های واقعی و کلیدی انتخاب و تصم ...
  • تبلیغات در جام جهانی؛ فرصت یا بودجه سوزی؟ ...
  • نگاهی بر شیوه بکارگیری تحقیقات بازار در ت ...
  • رکورد تولید تندر و مگان در پارس خودرو شکس ...
  • تشکیل کمیته پژوهش های بازاریابی در موسسه ...
  • رشد فروش و تولید گروه خودروسازی سایپا
  •