» داستان سفر جوجه اردک بامزه به دیزنی لند
» بسته بندی شکلات باراکا با الهام از طراحی ایرانی سنتی
» داستان گویی در تبلیغات و برندینگ: نکاتی که باید در داستان گویی رعایت ...
» استی اکسپرس؛ کمک می‌کنیم که حقیقت را ببینید
» برندسازی و تبلیغات دو چالش عمده ی بازار لوازم خانگی
» گیمرها، گزینه استخدام ارتش بریتانیا
» با ظرف های غذای KFC اصلاح سر رایگان را تجربه کنید
» همگام با پناهجویان 2 میلیارد کیلومتر در سال پیاده روی کنید
» نگاهی به فناوری های نمایشگاه CES 2019 (قسمت دوم)
» نگاهی به فناوری های برجسته نمایشگاه CES 2019 (قسمت اول)

» بازی عجیب شهرداری در تبلیغات شهری تئاترها
» تبلیغات آزار دهنده اپراتورنماها روی تلفن همراه/ چاره حذف تبلیغات چیست؟
» رتبه نخست کنکور تجربی 97 در تبلیغات سه مؤسسه کنکور
» چک ۱۰ میلیاردی تبلیغات محیطی برگشت خورد
» تبلیغات ماهواره‌ای برای درمان کوتاهی قد دروغ است
» ضرورت قانون‌گذاری صریح در زمینه ممنوعیت تبلیغات پزشکی
» سامسونگ درصدد ادغام سری گلکسی نوت با گلکسی اس است
» عادل درباره تبلیغات بیست هجده شفاف‌سازی کند
» درصد محبوبیت کالاهای ساخت ایران در بین 53 کشور
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو

عضویت در خبرنامه

 
در ستایش بیست و پنج سالگی: Just Do It


ام بی ای نیوز: نایک تولد 25 سالگی یکی از بهترین شعار های تبلیغاتی در تاریخ را جشن می گیرد: Just Do It. در حالی که جایگاه این عبارت از لوگوی شرکت بالا تر است، بسیاری از افراد از الهامات جنجال برانگیز شعار فوق غافل می مانند.
در دهه 1970، دولت ایالات متحده آمریکا یک قاتل به نام "گری گیلمور" را اعدام کرد. آخرین سخنان گیلمور قبل از قرار گرفتن جلوی جوخه آتش این بود: ".Let's do it" این اتفاق اولین مورد در نوع خود در طول تقریبا یک دهه بود که با الهام از ترانه "آواز جادوگر" نورمن میل رخ داد. به همین ترتیب کمپین "Just Do It" نایک 11 سال پس از آن کلید خورد.

به گفته، دن ویدن، یکی از موسسان و افراد خلاق آژانس تبلیغاتی Wieden + Kennedy، ایده پشت این عبارت منحصر به فرد در شرایطی تا مدتها مثل یک راز باقی ماند که مردم به این شعار فراتر از یک پیام ورزشی نگاه می کردند.
لیز دولان، یک مدیر سابق بازاریابی در نایک در فیلمی از سر به مهر ماندن راز این عبارت می گوید. او از همان ابتدا نیز از اصل ماجرا با خبر نبود. او مطمئن است که مدیران نایک نمی خواستند هیچ کس واقعا درباره این راز چیزی بداند.
بخشی از زیبایی این کمپین در نا مشخص بودن ایده پشت شعار آن نهفته است زیرا به خوبی می تواند خارج از جهان ورزش نیز مورد استفاده قرار گیرد.

ستاره اولین آگهی تبلیغاتی بر اساس این عبارت یک مرد 80 ساله به نام "والت استک" است که هر روز صبح 17 مایل می دود. به گفته استک، در یک حرکت عالی به نام "Just do it"، او با نگهداری دندان هایش در کمد، جلوی آسیب رسیدن به آن ها در زمستان را می گیرد.
به هر حال، در آینده نزدیک، "Just Do It" تبدیل به یک آیکون فرهنگی شد و هیچ شعار دیگری احتمالا حتی به جایگاهی نزدیک به آن نیز دست نخواهد یافت. هیچ جای بحثی باقی نمی ماند.



در ستایش بیست و پنج سالگی: Just Do It

مترجم: مرضیه فروتن
www.brandchannel.com

چهارشنبه 21 شهریور 1397

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • شعار نایک "فقط انجام بده"
  • نایک: چگونه محصولات ما را ایمن و بی خطر بس ...
  • کمپین جدید نایک؛ Give Me The Ball
  • کمپین جدید نایک، تشویق به برخورداری از حس ...
  • کفش های نایک خود را نسوزانید، آن ها را اهد ...
  • نایک از استارباكس الهام می گیرد
  • نایک خاورمیانه و تقدیر از زنان ورزشکار
  • لوگوی ورزشکاری که عجیب شبیه AirJordan نایک هس ...
  • امضای قرارداد 8 ساله‌ی نایک با NBA
  • دغدغه: آخرِ تکنولوژی یا نزدیکتر به تکنولو ...
  •