» مزمز؛ بازار دیگر رقابتی نیست، باید متحد شویم
» موج سواران (بررسی تیزینگهای دیگه زنگ نزن)
» تکدانه؛ صادرات نیاز به مدیران جنگنده دارد
» عرصه جهانی در دستان بازی‌های موبایلی
» آژانس بازاریابی دیجیتال، یک تکه گوشت تازه را استخدام می کند
» بازگشت کرسی به خانه های ایرانی
» کندن درب های مکدونالد، تبلیغات چریکی رستوران 24 ساعته
» نوآوری و تنوع، استراتزی تازه تلاونگ
» رفاه، اسپانسر لس آنجلس-تهران شد
» چگونه نیازهای مخاطبان را در دوران رکود اقتصادی پاسخ دهیم؟ (قسمت دوم)

» بازی عجیب شهرداری در تبلیغات شهری تئاترها
» تبلیغات آزار دهنده اپراتورنماها روی تلفن همراه/ چاره حذف تبلیغات چیست؟
» رتبه نخست کنکور تجربی 97 در تبلیغات سه مؤسسه کنکور
» چک ۱۰ میلیاردی تبلیغات محیطی برگشت خورد
» تبلیغات ماهواره‌ای برای درمان کوتاهی قد دروغ است
» ضرورت قانون‌گذاری صریح در زمینه ممنوعیت تبلیغات پزشکی
» سامسونگ درصدد ادغام سری گلکسی نوت با گلکسی اس است
» عادل درباره تبلیغات بیست هجده شفاف‌سازی کند
» درصد محبوبیت کالاهای ساخت ایران در بین 53 کشور
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو

عضویت در خبرنامه

 
آلمانی‌ترین فروشگاه تاریخ


ام بی ای نیوز: شهرت سوپرمارکت ادکا (EDEKA) به تنوع محصولاتش برمی‌گردد. برند برای اعتراض به نژادپرستی، یک روز تمام قفسه‌هایش را از محصولات کشورهای دیگر خالی کرد و تنها به عرضه‌ی محصولات آلمانی پرداخت و به این ترتیب آلمانی‌ترین فروشگاه تاریخ را به مردم نشان داد.
قفسه‌های خالی، به خوبی معنای تنوع را به مخاطبان نشان داد.
پس از تقریبا یک سال کار برای آماده‌سازی این کمپین، طبقات یک فروشگاه ادکا در هامبورگ بالاخره خالی شدند. در ۱۹ اوت سال ۲۰۱۷ آلمانی‌ترین فروشگاه تاریخ درهایش را به روی مردم گشود. مردم می‌توانستند ویدیو و عکس بگیرند و مسئولان فروشگاه هم از واکنش‌های مردم فیلم می‌گرفتند.

دو هفته بعد در ۳۱ اوت، فروشگاه ویدیوی خود را از مردم منتشر کرد. تا آن زمان مردم در سراسر دنیا ویدیوها و عکس‌های مربوط به آن اتفاق را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته بودند. اخبار و مجله‌ها به کمپین ادکا اشاره کرده بودند و به این ترتیب آنها بخشی از اخبار نژادپرستی را به خود اختصاص داده بودند.
بیش از ۱۱۷ مقاله درباره‌ی این موضوع در سراسر دنیا منتشر شد و بیش‌تر از ۱۰۰۰ پست در شبکه‌های اجتماعی تولید شده بود و ۳۲۸۰۰۰ کاربر با آن تعامل کرده بودند. کمپین در سطح جهانی به بیش از ۱۰۵ میلیون نفر دسترسی پیدا کرده بود. بعد از ویدیوی برند، ادکا ۱۸۰۰۰ فالوئر جدید پیدا کرد.

آلمانی‌ترین فروشگاه تاریخ


این کمپین یک هفته قبل از انتخابات فدرال آلمان اجرا شد تا به مردم در انتخاب فرد شایسته و تاثیر اندیشه‌های او در مورد نژادپرستی هشدار دهد.
جامعه‌ی هدف ادکا، دامنه‌ي گسترده‌ای از مردم را شامل می‌شد؛ بزرگسالانی از طبقه‌ی متوسط. هدف رسیدن به همین افراد بود، زیرا آن‌ها به مسائل سیاسی اهمیت زیادی نشان می‌دادند و انتخاب‌شان تاثیرگذار بود.



آلمانی‌ترین فروشگاه تاریخ

مترجم: نازنين کي نژاد
www.coloribus.com
چهارشنبه 21 شهریور 1397

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • افتتاح اولین فروشگاه "فیس‌بوکی" در آلما ...
  • بررسی یک کمپین: داستان متفاوت یک شیر
  • تاثیر داده‌های شبکه‌های اجتماعی بر کسب ...
  • از نزدیک‌ترین همراهت، آلمانی یاد بگیر
  • گوگل، مک‌دونالدز و آمازون جزو ساده‌ترین ...
  • همه می‌خواهند بت‌من باشند
  • کمپینی به وسعت تمام دنیا
  • افتتاح گران قیمت‌ترین فروشگاه اپل در جها ...
  • پوست‌اندازی شبکه‌های اجتماعی
  • کمپین دریاچه‌ی چاد و جایزه‌ی طلای روابط ...
  •