» مزمز؛ بازار دیگر رقابتی نیست، باید متحد شویم
» تکدانه؛ صادرات نیاز به مدیران جنگنده دارد
» موج سواران (بررسی تیزینگهای دیگه زنگ نزن)
» بازگشت کرسی به خانه های ایرانی
» نوآوری و تنوع، استراتزی تازه تلاونگ
» کندن درب های مکدونالد، تبلیغات چریکی رستوران 24 ساعته
» چهره های جذاب در بسته بندی شکلات Kinder شکوفا گر خلاقیت کودکان
» معرفی محصولات پریمیوم ال جی با حضور نیکی کریمی
» رستوران استارباکس مخصوص ناشنوایان در آمریکا
» کابوس شبانه ارمغان همبرگر برگر کینگ به مناسبت هالووین

» بازی عجیب شهرداری در تبلیغات شهری تئاترها
» تبلیغات آزار دهنده اپراتورنماها روی تلفن همراه/ چاره حذف تبلیغات چیست؟
» رتبه نخست کنکور تجربی 97 در تبلیغات سه مؤسسه کنکور
» چک ۱۰ میلیاردی تبلیغات محیطی برگشت خورد
» تبلیغات ماهواره‌ای برای درمان کوتاهی قد دروغ است
» ضرورت قانون‌گذاری صریح در زمینه ممنوعیت تبلیغات پزشکی
» سامسونگ درصدد ادغام سری گلکسی نوت با گلکسی اس است
» عادل درباره تبلیغات بیست هجده شفاف‌سازی کند
» درصد محبوبیت کالاهای ساخت ایران در بین 53 کشور
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو

عضویت در خبرنامه

 
تاثیر داده‌های شبکه‌های اجتماعی بر کسب‌و‌کارها (بخش اول)


ام بی ای نیوز: داده‌های شبکه‌های اجتماعی بیش از هر منبع دیگر اطلاعاتی نشان می‌دهد که مردم به چه چیزهایی اهمیت می‌دهند. در دهه‌ی گذشته، شرکت تحلیل شبکه‌های اجتماعی کریمسن هگزاگون (Crimson Hexagon) داده‌های اجتماعی شبکه‌های مختلفی در دنیا را برای تحقیقات بینش‌محور مورد استفاده قرار داده است.
برندهای بزرگی مانند آمازون (Amazon)، والمارت (Walmart)، استارباکس (Starbucks) و نت‌فلیکس (Netflix)، بر پلت‌فرم تحلیلی شبکه‌های اجتماعی کریمسن تکیه کرده‌اند و کمپین‌های تاثیرگذار و تصمیم‌های کاری‌شان را با استفاده از این اطلاعات پایه‌گذاری می‌کنند.
اما شبکه‌های اجتماعی چیزی بیش از کسب‌و‌کارها برندهاست و محورش مردم است. مزیت به‌کارگرفتن هوش مصنوعی برای یک میلیارد پست شبکه‌های اجتماعی، به معنای قابلیت تشخیص و بررسی دامنه‌ي گسترده‌تری از فعالیت‌هاست. یکی از گرایش‌های بی‌شماری که کریمس کشف کرده تاثیر روبه‌رشد زنان به عنوان یکی از نیروهای سیاسی و اقتصادی در دنیاست.

با تحلیل داده‌های اجتماعی، کریمسن همه چیز را از ماجرای فیلم جوخه‌ی خودکشی هارلی کویین و تنوع نژادی در خط تولید باربی تا احساس واقعی طرفداران ادل در مورد آهنگ «سلام» او اندازه‌گیری کرده است.

تاثیر داده‌های شبکه‌های اجتماعی بر کسب‌و‌کارها (بخش اول)


اما تحلیل‌های داده‌های شبکه‌های اجتماعی همچنین به زنان انگلستان کمک کرد تا به مشکلات بدن‌شان چیره شوند و سلامت‌شان را بهبود ببخشند و برای اندازه‌گیری تاثیر اعتراض‌هایی مانند راه‌پیمایی بزرگ زنان در آمریکا، در حوزه‌ی سیاست، کمک بزرگی بود.
در این مقاله می‌خواهیم سه روشی را که کریمسن برای رشد صدای زنان به کار گرفته، ببینیم.
وقتی اسپورت اینگلند (Sport England) می‌خواست بداند چرا زنان بریتانیای کبیر بیش‌تر ورزش نمی‌کنند، برای پاسخ به سراغ تحلیل‌های کریمسن آمد. این آژانس ورزشی می‌دانست که زنان انگلیسی در دوران جوانی و شکوفایی‌شان، در مقایسه با مردها، فعالیت بسیار کمی دارند؛ پرسش این بود که این برند چطور می‌توانست با استفاده از شبکه‌های اجتماعی فعالیت‌های ورزشی زنان را افزایش دهد؟
کریمسن با تحلیل میلیون‌ها توییت، توانست دلیل کلیدی این پرسش را پیدا کند: ترس از قضاوت. زنان از این که غیر زنانه یا بیش‌از‌حد رقابتی به نظر برسند می‌ترسیدند و به همین دلیل کم‌تر ورزش می‌کردند. از این گذشته مادران از این که برای ورزش‌کردن خانواده‌شان را رها کنند، احساس گناه می‌کردند.

با کمک تحقیقات کریمسن، اسپورت اینگلند یک کمپین سنتی و یک کمپین شبکه‌های اجتماعی با هشتگ #این‌دختر‌می‌تواند (#Thiegirlcan) راه انداخت تا به زنان برای تغییر رفتارشان در مورد ورزش و فعالیت بدنی کمک کند و در نتیجه این خلا جنسیتی در ورزش را پوشش دهد.
۷.۵ میلیون نفر در ژانویه‌ی ۲۰۱۵ شاهد آغاز این کمپین بودند، که آگهی‌های تلویزیونی، وب‌سایت و یک اکانت با نام هشتگ داشت. این اکانت با توییت‌های الهام‌بخش به فالوئرهایش انگیزه می‌داد.
تاثیر کمپین بسیار زیاد و سریع بود: یک نفر از سه زنی که کمپین را دیده بودند می‌گفتند که فعالیت بدنی‌شان را بیش‌تر کرده‌اند. پس از این کمپین تعداد زنانی که درباره‌ی اسپورت اینگلند در شبکه‌های اجتماعی انگلستان حرف می‌زدند به شدت افزایش پیدا کرده بود.
تا آوریل ۲۰۱۵ مکالمات زنانه درباره‌ي بازی فوتبال (Soccer) از صحبت‌های مربوط به تماشای این بازی پیشی گرفت.

تاثیر داده‌های شبکه‌های اجتماعی بر کسب‌و‌کارها (بخش اول)

مترجم: نازنين کي نژاد
www.marketing.twitter.com
پنجشنبه 22 شهریور 1397

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • تاثیر داده‌های شبکه‌های اجتماعی بر کسب ...
  • جایگزینی سایت های اینترنتی خرید با شبکه ه ...
  • فیس بوک ورزشی می‌شود
  • بررسی یک کمپین: داستان متفاوت یک شیر
  • شبکه اجتماعی فقط برای بانوان عرب
  • پوست‌اندازی شبکه‌های اجتماعی
  • نایک خاورمیانه و تقدیر از زنان ورزشکار
  • استارباکس بازاریابی متفاوتی را در انگلیس ...
  • تلاش اوراکل برای تقویت جایگاه خود در صنعت ...
  • بزرگترین شبکه های اجتماعی معرفی شدند
  •