» ترویج سبک زندگی سالم رسالت؛ کاله-پرو
» آیا با آمدن مسعود اسعدی؛ صنعت تبلیغات اتحادیه دار می‌شود؟
» روزهای سخت صنعت تبلیغات با ممنوعیت تبلیغ 36 قلم کالا
» ادوارد برنیز؛ شیطانی که فکرها را دستکاری می‌کرد
» زیبان؛ مسابقه عکاسی از زیبایی های تهران
» لگو بازی کنید تا استرستان کم شود
» گُل‌های کریستیانو رونالدو را برایم به آن دنیا بفرستید
» اپل گوشی فقرا در چین
» داستان دنباله دار John Lewis و التون جان
» آجیل اعتماد: طلوع خورشید نوید آغاز دوباره

» بازی عجیب شهرداری در تبلیغات شهری تئاترها
» تبلیغات آزار دهنده اپراتورنماها روی تلفن همراه/ چاره حذف تبلیغات چیست؟
» رتبه نخست کنکور تجربی 97 در تبلیغات سه مؤسسه کنکور
» چک ۱۰ میلیاردی تبلیغات محیطی برگشت خورد
» تبلیغات ماهواره‌ای برای درمان کوتاهی قد دروغ است
» ضرورت قانون‌گذاری صریح در زمینه ممنوعیت تبلیغات پزشکی
» سامسونگ درصدد ادغام سری گلکسی نوت با گلکسی اس است
» عادل درباره تبلیغات بیست هجده شفاف‌سازی کند
» درصد محبوبیت کالاهای ساخت ایران در بین 53 کشور
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو

عضویت در خبرنامه

 
کریستیانو رونالدو؛ قهرمان متجاوز و برندهای متضرر؟


ام بی ای نیوز: اسپانسر کریستیانو رونالدو، نایکی، ای. اِی. اسپورتز (EA Sports) و دزن (DAZN) نگران اتهامی هستند که به او وارد شده است. برندهایی که بعد از پیوستن رونالدو به یوونتوس (Juventus) برنامه‌های زیادی برای او داشتند حالا مرددند که با او بمانند یا این که این رونالدو را که حالا زیر ذره‌بین قرار گرفته رها کنند.
خبرها از آن جا شروع شد که روزنامه‌ی اشپیگل (Der Speigel) در اقدامی جنجالی خبری را منتشر کرد که براساس آن رونالدو در سال ۲۰۰۹ به کاترین مایورگا (Kathryn Mayorga) تجاوز کرده است.

رونالدو اتهام را رد کرده و خبر را دروغ خوانده و گفته تجاوز عملی منفور است که با باورهای وی جور در نمی‌آید.
مسئولان یوونتوس هم که مبلغ گزافی برای رونالدو پرداخت کرده‌اند از وی حمایت کردند.
رونالدو در این چند سال گذشته بُرد خوبی برای برندها بوده است. ارزش حضور رونالدو در شبکه‌های اجتماعی، بین ژوئن ۲۰۱۶ و ژوئن ۲۰۱۷، بیش از ۳۶۳ میلیون دلار برآورد شده است. در این دوره ۵۸۰ پست با ذکر نام یا لوگوی اسپانسر منتشر شده.

کریستیانو رونالدو؛ قهرمان متجاوز و برندهای متضرر؟


این پست‌ها ۹۲۷ میلیون واکنش و بازدید ویدیو به همراه داشته و به طور متوسط پستی ۱.۶ میلیون دلار می‌ارزد.
در سال ۲۰۱۶ او اولین ورزشکاری بود که مرز ۲۰۰میلیون فالوئر را در شبکه‌های اجتماعی رد کرد (توییتر، فیس‌بوک و اینستاگرام). او در سال ۲۰۱۴ هم اولین نفری بود که از ۱۰۰میلیون فالوئر گذشت. رونالدو پس از امضای قرارداد با منچستر در سال ۲۰۰۳، در ۳۱ قرارداد بزرگ اسپانسری در ۲۴ صنعت مختلف حضور داشته است. از این گذشته برند شخصی رونالدو ۷۰ میلیون پوند قیمت‌گذاری شده است.

کریستیانو رونالدو؛ قهرمان متجاوز و برندهای متضرر؟


بعد از این اتفاق برندهای شریک رونالدو تقریبا سکوت کردند و سعی کردند با انتشار بیانیه‌های تقریبا یک‌شکل و محتاطانه، شرایط را نظاره کنند.
از بین آن‌ها می‌توان به نایکی اشاره کرد که قراردادی مادام‌العمر به ارزش ۷۶۰ میلیون پوند با او دارد و گفته است: «ما عمیقا نگران این اتهام تکان‌دهنده هستیم و وضعیت را با دقت دنبال می‌کنیم.»

ای.‌ اِی. اسپورتز که بازی ویدیویی فیفا ۱۹ را، با حضور رونالدو به عنوان کاور، در پرونده‌اش دارد می‌گوید: «گزارش‌های نگران‌کننده‌ی حاوی اتهامات علیه رونالدو را دیده‌ایم. با دقت اوضاع را دنبال می‌کنیم و انتظار داریم ورزشکاران و سفیران رفتارهایی سازگار با ارزش‌های ما داشته باشند.»
رونالدو هنوز هم حامیانش را دارد، که البته بیشتر مردان هستند. آمار زنانی که در شبکه‌های اجتماعی دیدگاه‌های منفی‌شان را به رونالدو ابراز می‌کنند زیاد است و البته این نگاه منفی در بین مردان نیز در حال افزایش است.

کریستیانو رونالدو؛ قهرمان متجاوز و برندهای متضرر؟

مترجم: نازنین کی‌نژاد
www.thedrum.com
چهارشنبه 18 مهر 1397

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • گُل‌های کریستیانو رونالدو را برایم به آن ...
  • پیتزا با طعم رونالدو و سوارز
  • شرط رونالدو: ۱۰۰ در صد حق تبلیغات برای خود ...
  • نبرد بین بزها؛ برنده چی کسی است؟ رونالدو ...
  • سرعت رونالدو هم‌پای سرعت اینترنت Altice
  • بیلبورد تبلیغاتی نایک برای رونالدو: از نو ...
  • بیلبورد تبلیغاتی نایک برای رونالدو: از نو ...
  • سرو پیتزا با چهره رونالدو!
  • نایک و رونالدو؛ "عشق به پیروزی، تنفر از ش ...
  • رونالدو در جمع "دی کاپریو" و "شاراپوا"
  •