» هدف شبکه جم از تخریب برند سمیه چیست؟
» مدیریت هزینه‌ها مهترین فاکتور رهایی از بحران اقتصادی
» تشویق به جای تعدیل نیروهای انسانی
» همراهی برند طبیعت با مخاطبان در شرایط سخت بازار
» بهینه سازی سیستم‌های درونی، ضامن بقا در شرایط سخت بازار
» اولویت برتر قبل از قیمت، کیفیت است
» بازگشایی مدارس با "زنگ رفاه"
» آیا در دوران رکود اقتصادی به تبلیغات نیاز داریم؟
» کفش های نایک خود را نسوزانید، آن ها را اهدا کنید
» هواوی خطاب به خریداران گوشی آیفون: آبمیوه بخورید، طول می کشد

» بازی عجیب شهرداری در تبلیغات شهری تئاترها
» تبلیغات آزار دهنده اپراتورنماها روی تلفن همراه/ چاره حذف تبلیغات چیست؟
» رتبه نخست کنکور تجربی 97 در تبلیغات سه مؤسسه کنکور
» چک ۱۰ میلیاردی تبلیغات محیطی برگشت خورد
» تبلیغات ماهواره‌ای برای درمان کوتاهی قد دروغ است
» ضرورت قانون‌گذاری صریح در زمینه ممنوعیت تبلیغات پزشکی
» سامسونگ درصدد ادغام سری گلکسی نوت با گلکسی اس است
» عادل درباره تبلیغات بیست هجده شفاف‌سازی کند
» درصد محبوبیت کالاهای ساخت ایران در بین 53 کشور
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو

عضویت در خبرنامه

 
چطور ایسلند توانست کشوری جدید بسازد؟


ام بی ای نیوز: در این مطلب می‌بینیم که چطور یک کشور برای حل یک مشکل، متحد می‌شوند و در بیست سال خود را از نو می‌سازند.
سال (۲۰ تا ۳۰ سال قبل) ایسلند بین کشورهای اروپایی رتبه‌ی اول مصرف مواد مخدر و مشروبات الکلی بین نوجوان‌ها را به خود اختصاص داده بود. نوجوانان این کشور به نوشیدنی‌های الکلی نه نمی‌گفتند و انگار هیچ تدبیری نتیجه‌ای نداشت. همه‌ی کشور تحت تاثیر این عادت‌های مخرب قرار داشت و امنیت به واژه‌ای گم‌شده تبدیل شده بود.

چطور ایسلند توانست کشوری جدید بسازد؟


حالا اما آمار ۴۲درصدی نوجوانان ۱۵ تا ۱۶ ساله‌ای که مشروبات الکلی می‌نوشیدند به ۵درصد کاهش پیدا کرده است.
بعد از بی‌پاسخ‌ماندن تمام اقدامات انجام‌شده در طول ۲۰ سال گذشته، برنامه‌ای همه‌گیر در این کشور اجرا شد که «جوانان در ایسلند» نام داشت و برای کاهش درصد مصرف مواد مخدر و نوشیدنی‌های الکلی بین نوجوانان به وجود آمده بود.
هدف برنامه‌ی «جوانان در ایسلند» این بود که والدین را وادار کند وقت بیشتری را با فرزندان‌شان بگذرانند. در ایسلند بزرگ‌سالان کار را به همه چیز ترجیح می‌دهند و به همین دلیل این بزرگ‌ترین چالش برنامه‌ی مذکور بود. والدین می‌بایست زودتر به خانه می‌آمدند و در خانه هم برای گذراندن وقت با فرزندان‌شان برنامه‌ریزی می‌کردند. در بسیاری محله‌ها والدین شب‌ها و نیمه‌شب‌ها در خیابان کشیک می‌دادند تا از بیرون نبودن نوجوانان اطمینان پیدا کنند.

چطور ایسلند توانست کشوری جدید بسازد؟


قوانین هم تغییر کرد و تبلیغ الکل غیرقانونی اعلام شد و سن قانونی خرید برای الکل ۲۰ و برای سیگار ۱۸ تصویب شد. همچنین براساس یک قانون حضور نوجوانان ۱۳ تا ۱۶ ساله بعد از ساعت ۱۰ شب در زمستان و نیمه‌شب‌های تابستان ممنوع شد.
دولت کنار وضع قوانین کنترل‌کننده اقدامات دیگری را برای تشویق جوانان به ترک مشروبات الکلی و مواد انجام داد؛ اختصاص بودجه برای تاسیس مراکز ورزشی، هنری، رقص و کلوب‌های دیگر. هدف از این کار دادن امکان تجربه‌ی نوع دیگری از زندگی بود. اقداماتی هم انجام شد تا فرزندان خانواده‌ها کم‌درآمد هم بتوانند به راحتی از این امکانات استفاده کنند. کودکان در پایتخت ایسلند برای استفاده از این تسیهلات مبلغی دریافت می‌کنند.
هر سال نوجوانان ایسلند در مدرسه‌ها به پرسش‌های تحقیق مربوط به این برنامه‌ پاسخ می‌دهند و تصمیم‌گیری‌های سال بعد براساس این تحقیق صورت می‌گیرد، تا به این ترتیب پویایی و پاسخ‌گویی برنامه تضمین شود.
موفقیت این برنامه موجب شد تا کشورهایی مثل هلند، لیتوانی و ... آن را در کشور خود به کار ببرند.



چطور ایسلند توانست کشوری جدید بسازد؟

مترجم: نازنين کي نژاد
www.independent.co.uk
چهارشنبه 18 مهر 1397

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • نرم‌افزاری برای پاسخ دادن فرزندان به تما ...
  • نوجوانان و جوانان در اوقات فراغت خود چه م ...
  • تبلیغات رنگارنگ تلویزیون و تغییر دیدگاه ...
  • امتناع بازیکن مسلمان از تبلیغ مشروبات
  • نقش شبکه های اجتماعی درعادتهای خرید میان ...
  • لطفا پس از مصرف مواد مخدر رانندگی نکنید
  • فروش محصولات کانون پرورش فکری کودکان و نو ...
  • چگونه برای جوانان و نوجوانان تبلیغ کنیم؟
  • رسیور‌های دستی به نام تلفن همراه!
  • سیم‌کارت‌های کودک بازار جدید اپراتورها
  •  
     

     

     
     
    ارسال نظر