» بازی عجیب شهرداری در تبلیغات شهری تئاترها
» تبلیغات آزار دهنده اپراتورنماها روی تلفن همراه/ چاره حذف تبلیغات چیست؟
» رتبه نخست کنکور تجربی 97 در تبلیغات سه مؤسسه کنکور
» چک ۱۰ میلیاردی تبلیغات محیطی برگشت خورد
» تبلیغات ماهواره‌ای برای درمان کوتاهی قد دروغ است
» ضرورت قانون‌گذاری صریح در زمینه ممنوعیت تبلیغات پزشکی
» سامسونگ درصدد ادغام سری گلکسی نوت با گلکسی اس است
» عادل درباره تبلیغات بیست هجده شفاف‌سازی کند
» درصد محبوبیت کالاهای ساخت ایران در بین 53 کشور
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو

عضویت در خبرنامه

 
بستن راه‌های فرار مخاطبان در شبکه‌های اجتماعی


ام بی ای نیوز: هر روز خبر برگزاری کنفرانس‌هایی با موضوع؛ "شیوه‌های تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی" منتشر می‌شوند. کنفرانس‌هایی که دلیل افزایش آن‌ها به حضور گسترده کسب و کارها در شبکه‌های اجتماعی باز می‌گردد. کسب و کارهایی که این روزها در شبکه‌های اجتماعی بخصوص اینستاگرام فعالیت گسترده‌ای داشته و به نظرشان بهترین شیوه‌ی ارتباط با مخاطبان حضور در چنین شبکه‌های ست.

کسب و کارها به دنبال مخاطبانی هستند که دیگر نه وقت و نه حوصله‌ی مشاهده و خواندن محتوای غیر جذاب را دارند. باید محتوا آنقدر جذاب باشد که مخاطبان راه فراری جزء ملاحظه آن نداشته باشند. محتوا علاوه بر جذابیت باید با استراتژی و روند حرکتی کسب و کار نیز هماهنگ باشد. بنابراین باید محتوا برای شبکه‌های اجتماعی تولید شود و کسب و کارها نباید به انتشار عکس‌های آرشیوی اکتفا کنند.

دیوار؛ سامانه‌ی خرید و فروش بدون واسطه‌ی آنلاین محصولات فروش نو و دست دوم و کارکرده از جمله کسب و کارهایی‌ست که در شبکه‌های اجتماعی بخصوص اینستاگرام حضور فعالی دارد. این کسب وکار آنلاین؛ چندی‌ست اقدام به تولید ویدیوهایی کرده که با بازخورد بسیاری از طرف مخاطبان روبرو شده است. در این ویدیوها دیوار به مخاطبانش اطلاعات متفاوتی را ارائه می‌کند. اطلاعاتی که مخاطبان حین خرید محصولات دست دوم باید در نظر بگیرند تا خرید سودمندی را داشته باشند.

بستن راه‌های فرار مخاطبان در شبکه‌های اجتماعی


زبانی ساده برای ارائه اطلاعات
اطلاعات ارائه شده در ویدیوهای دیوار با زبانی ساده بیان می‌شوند. بازیگر و یا مجری این ویدیوها با حضور در مکان‌های مختلف به مخاطبان یادآور می‌شود که برای خرید یک محصول دسته دوم باید به چه نکاتی توجه کنند. برای مثال: چندی پیش ویدیوی در رابطه با انتخاب یک لباس عروس مناسب از دیوار در صفحه اینستاگرام منتشر شد. ویدیو ساده بود اما نکاتی را می‌گفت که شاید کمتر مخاطبی به آن‌ها توجه می‌کند. در ویدیو عنوان شده بود: باید لایه‌های داخلی لباس چک شود و به ظاهر آن نباید بسنده کرد. از این دست ویدیوها در صفحه دیوار بسیار است. ویدیوهایی که در آنها اطلاعاتی درباره خرید ماشین ظرفشویی دسته دوم و... به مخاطبان داده می‌شود.
در این ویدیوها، محتوایی ارائه می‌شود که مخاطبان به آنها نیاز دارند. مخاطبانی که این روزها با شرایط اقتصادی روبرو هستند و شاید گرایش‌شان نسبت به خرید محصولات دسته دوم بیشتر شده باشد. محصولاتی که با توجه به هزینه‌شان باید مدتی در نزد مصرف کننده دومشان نیز کار کنند.



علاوه بر ویدیوها، دیوار از هشتگ‌های متنوعی نیز برای دسته‌بندی محتوای تولیدی بهره‌برداری کرده است. هشتگ‌های که مسیر حرکتی را برای مخاطبان مشخص می‌کنند. یکی از هشتگ‌های بکار رفته #دیوار_مشاهیر است که در راستای اهداف اجتماعی دیوار طراحی شده است. برند دیوار از طریق این هشتگ محتوای تولیدی که مربوط به مشاهیر بزرگ ایران است را منتشر می‌کند. مشاهیری که از طریق ویدیوهایی از آنها یاد و قدردانی می‌شود. هشتگ دیواربان، #راهنمای_خرید و... نیز از جمله هشتگ‌های قابل توجه صفحه‌ی اینستاگرامی برند دیوار هستند.
دیوار در تولید محتوای خود سعی کرده مسیر را درست در پیش بگیرید. مسیری که حرکت درست در آن نتایج مثبتی را برای کسب وکار به همراه خواهد داشت. چنین نتایجی منجر به دیده شدن بهتر محتوای تولیدی کسب وکار خواهد شد.
بنابراین مخاطب شناسی درست و تولید محتوای متناسب با نیاز مخاطبان از فاکتورهای مهمی‌ست که کسب وکارها بهتر است، برای برقراری ارتباط سودمند با مشتریانشان در نظر بگیرند. ارتباطی که منجر به وفاداری مشتریان شده و دستاوردهای درخشانی را برای کسب وکارها به ارمغان آورد.




بستن راه‌های فرار مخاطبان در شبکه‌های اجتماعی

mbanews.ir-نرگس فرجي
شنبه 28 مهر 1397

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • "دور نیست"، محتوایی بدون تاریخ مصرف
  • پنج قانون هشتگ‌گذاری در بازاریابی شبکه‌ ...
  • دیزل؛ عشق بسازید، نه دیوار
  • لباس های مهربانی روی "دیوار همدلی" آویخت ...
  • ویرگول، شروعی دوباره برای خواندن
  • کافی‌شاپ‌های پرمدعا: بازاریابی برای دان ...
  • اینستاگرام فیلتر نه، مختل شد
  • لابورن؛ محصول جدیدم را حدس بزنید
  • مدیریت کسب وکار بدون استراتژی بازاریابی ...
  • "آموزشگاه بازارسازان" و ورکشاپ "بازاریا ...
  •