» بازی عجیب شهرداری در تبلیغات شهری تئاترها
» تبلیغات آزار دهنده اپراتورنماها روی تلفن همراه/ چاره حذف تبلیغات چیست؟
» رتبه نخست کنکور تجربی 97 در تبلیغات سه مؤسسه کنکور
» چک ۱۰ میلیاردی تبلیغات محیطی برگشت خورد
» تبلیغات ماهواره‌ای برای درمان کوتاهی قد دروغ است
» ضرورت قانون‌گذاری صریح در زمینه ممنوعیت تبلیغات پزشکی
» سامسونگ درصدد ادغام سری گلکسی نوت با گلکسی اس است
» عادل درباره تبلیغات بیست هجده شفاف‌سازی کند
» درصد محبوبیت کالاهای ساخت ایران در بین 53 کشور
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو

عضویت در خبرنامه

 
یارانه های دولتی در ژاپن ویژگی ثابت اقتصاد کشور (قسمت دوم)


ام بی ای نیوز: تقاضاها در جنگ جهانی به رونق کشتی سازی در ژاپن منجر شد و با وجود آن که هدف از پرداخت یارانه ها می توانست حالا بدون کمک محقق شود، این روند دیگر ادامه پیدا نکرد. کمک مستقیم به کشتیرانی از این پس محدود به بخشش در رابطه با ناوبری شد. به جای بخشش هایی در حوزه کشتی سازی، دولت به صنعت فولاد یارانه اختصاص می دهد و حاصل کار رسیدن حجم تولید داخلی در سال 1921 میلادی به مرز واردات است. بعد از سال 1921 میلادی، این فولادها محدود به محصولات فولادی مورد استفاده در ساخت و تعمیر کشتی های تجاری شدند.

در فاصله بین سال های 1920 تا 1921 میلادی سیستم ناوبری به وسیله تایید یک سیستم یارانه های پستی تغییر مهمی پیدا کرد. این تغییر بر روی خطوط منتهی به اروپا و استرالیا (که بعد از سال 1921 میلادی بخشش های ناوبری شامل بودجه ها نشد) و خط بین ژاپن و سیاتل اعمال گردید. ظاهرا هدف از انجام این کار در نهایت حذف بخشش های ناوبری خارج از کشور و بنابراین جایگزینی آن با یک سیستم پرداخت های پستی است. در مورد کشتیرانی بین ژاپن، سواحل اقیانوس آرام و جزایر مجاور، هیچ حرکتی برای خلق جایگزین و حفظ بخشش های ناوبری صورت نگرفت.

مشکلات پس از دوران جنگ، همراه با تعلیق روند ساخت کشتی های جنگی پس از کنفرانس واشنگتن، ظاهر شدند و به دنبال آن تقاضا برای احیای کمک به کشتی ها مطرح گردید. از این رو، در سال 1921 میلادی، سیستم تشویقی غیر مستقیم شروع به کار کرد. فعالیت سیستم شامل تهیه فهرستی رایگان از فولاد و محصولات فولادی مصرفی کارخانه های کشتی سازی می شود و با توجه به گفته های پیشین اعمال بخشش در مورد کل فولاد مورد استفاده تولید کنندگان فولاد ژاپنی در ساخت و تعمیر کشتی ها در این کشور را در بر می گیرد. تشویق غیر مستقیم بیشتر به کشتی سازی ژاپنی متضمن تهیه و تولید با توجه به تصویب قانون پرداخت کمک هزینه چهار خط از میان اقیانوس آرام است که این منافع نباید با کشتی های ساخته شده در خارج از کشور مگر در صورت دریافت مجوز های خاص، به اشتراک گذاشته شوند.

امروزه یارانه های ویژه برای خطوط کشتیرانی مخصوص حمل پنیه با محصولات پنبه ای پرداخت می شوند. شرکت کشتیرانی ژاپنی "Osaka Shosen Kaishu" برای مثال، از سال 1926 میلادی تاکنون سالیانه 200 هزار دلار یارانه برای مسیر های خود به شرق آفریقا و "Nippon Yusen Kaisha" سالیانه 330 هزار دلار در فاصله بین سال های 1925 تا 1926 و 310 هزار دلار یارانه در فاصله بین سال های 1926 تا 1927 برای چهارده مرتبه طی مسیر با کشتی بین سان فرانسیسکو و ژاپن دریافت کردند. به دلیل دریافت یارانه، شرکت های کشتیرانی کم و بیش متعهد به دولت هستند. به این ترتیب، گاهی اوقات از آن ها درخواست می شود که قیمت آن دسته از کالا هایی که دولت تمایل به افزایش آن ها دارد، را پایین بیاورند. این تقاضا به طور خاص در تجارت صادرات محصولات پنبه ای مطرح می شود.

در کشور های دیگر، یارانه ها جهت کمک به استقلال صنایع نوپا اعطا می گردند. در ژاپن نیز این موضوع مصداق دارد و دولت چنین اصلی را به ذهن سپرده است. در بسیاری از موارد آن گروه از صنایع مورد حمایت قرار گرفته اند که در مسیر دستیابی به بلوغ مطلوب به آهستگی پیش می روند. در مواجهه با مشکلات، آن ها در صدد هستند تا دولت را متقاعد و ترغیب به نجات کنند و البته اغلب اوقات دولت مایل است که این کار را انجام دهد بنابراین تقاضا برای دریافت یارانه همواره به خصوص در شرایط افسردگی و رکود اقتصادی نظیر حال شنیده می شود.

یارانه های دولتی در ژاپن ویژگی ثابت اقتصاد کشور (قسمت دوم)

مترجم: مرضیه فروتن
www.foreignaffairs.com

یکشنبه 29 مهر 1397

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • یارانه های دولتی در ژاپن ویژگی ثابت اقتصا ...
  • اختصاص یارانه های حمل کالا به صادرات میوه ...
  • صادرات بی واسطه برای محصولات فساد پذیر ا ...
  • در چهار ماه نخست امسال محقق شد:رشد 3 درصدی ...
  • تور مجازی گوگل برای بزرگترین کشتی تفریحی ...
  • دولت به دنبال حمایت همزمان از تولیدکننده ...
  • تعطیلی کارخانه های ژاپنی در چین
  • بانک پاسارگاد از قهرمانان کشتی جام جهانی ...
  • احتمال افزایش 10 درصدی سهم تولید از یارانه ...
  • قیمت جهانی مبنای تعیین قیمت آرد شد
  •