» بازی عجیب شهرداری در تبلیغات شهری تئاترها
» تبلیغات آزار دهنده اپراتورنماها روی تلفن همراه/ چاره حذف تبلیغات چیست؟
» رتبه نخست کنکور تجربی 97 در تبلیغات سه مؤسسه کنکور
» چک ۱۰ میلیاردی تبلیغات محیطی برگشت خورد
» تبلیغات ماهواره‌ای برای درمان کوتاهی قد دروغ است
» ضرورت قانون‌گذاری صریح در زمینه ممنوعیت تبلیغات پزشکی
» سامسونگ درصدد ادغام سری گلکسی نوت با گلکسی اس است
» عادل درباره تبلیغات بیست هجده شفاف‌سازی کند
» درصد محبوبیت کالاهای ساخت ایران در بین 53 کشور
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو

عضویت در خبرنامه

 
کودکان سوئدی تبلیغ نمی‌بینند


ام بی ای نیوز: سوئد در سال 1991 قانون منبع پخش آگهی‌های تبلیغاتی را برای کودکان زیر 12 ساله تصویب کرد. این قانون به تمام آگهی‌های مربوط به اسباب‌بازی و خوراکی حین یا بعد از برنامه‌های تلویزیونی کودکان برمی‌گردد. استدلال تصویب قانون این بود که کودکان قادر نیستند تفاوت بین آگهی‌های تبلیغاتی و برنامه‌های مخصوص خودشان را تشخبص دهند -تحقیقات زیادی این نظر را تایید می‌کند.

کودکان سوئدی تبلیغ نمی‌بینند


تا پیش از این قانون، شبکه‌های این کشور بمبارانی از آگهی‌های تبلیغاتی از برندهای مختلف را پخش می‌کردند و پس از آن، به تبلیغ فرآورده‌های غذایی سالم و تشویق کودکان و والدین به خوردن غذای سالم پرداختند.
براساس یک تحقیق انجام‌شده در دانشگاه ییل (Yale)، کودکان بین سنین 7 تا 11 هنگام تماشای کارتون نمی‌توانند بین برنامه‌ی اصلی خودشان و آگهی‌های غذایی نشان‌داده‌شده بین برنامه، تفاوتی بگذارند و درنتیجه هنگام تماشای آگهی‌ها اسنک‌ها و غذاهای شکردار بیشتری می‌خورند و همچنین بسیاری از گزینه‌های پخش‌شده در آگهی‌ها را نیز می‌خواهند؛ در حالی که وقتی کارتون بدون آگهی می‌بینند این اتفاق نمی‌افتد.

کودکان سوئدی تبلیغ نمی‌بینند


به نظر می‌رسد سوئد برای تصویب این قانون حق داشته و هنگامی که در سال 2001 ریاست اتحادیه‌ی اروپا را به عهده داشت می‌خواست این قانون را در تمام اتحادیه‌ی اروپا جاری کند که موفق نشد.
قانون همچنان در این کشور پا برجاست ولی کانال‌های ماهواره‌ای کشورهای دیگر توانسته تا حدی از تاثیر آن بکاهد.

کودکان سوئدی تبلیغ نمی‌بینند


دل‌مشغولی درباره‌ی مسائل اخلاقیِ ناشی از تبلیغ غذاهای ناسالم افزایش زیادی پیدا کرده است؛ یافته‌ها نشان می‌دهد ارتباط مستقیمی بین چاقی کودکان و در معرض تبلیغات بودن، وجود دارد؛ این نگرانی‌ها با وجود شخصیت‌های کارتونی که به تبلیغ خوراکی و غذا می‌پردازند، بیشتر شده است.
تحقیقات همچنین نشان می‌دهد که آگهی‌های تبلیغاتی پخش‌شده بین برنامه‌های تلویزیونی درگیری‌های بین والدین و فرزندان را -به دلیل تاکید بر ارزش‌های مادی- افزایش می‌دهد.

کودکان سوئدی تبلیغ نمی‌بینند

مترجم: نازنین کی‌نژاد
www.theculturetrip.com
چهارشنبه 9 آبان 1397

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • ممنوعیت تبلیغ خوراکی ناسالم در شبکه‌ی حم ...
  • نقش تبلیغات محصولات غذایی رسانه‌ها در تر ...
  • قوانین بازاریابی سخت‌‌تر برای مقابله با ...
  • قیمت هر ثانیه تبلیغ در تلویزیون
  • قوانین تبلیغاتی جدید در والت دیزنی
  • آگهی فروش کودکان سیاه‌پوست در اینترنت
  • تبلیغات تلویزیونی و رواج عادات نادرست غذ ...
  • یک ثانیه آگهی در تلویزیون 16 میلیون تومان
  • قیمت هر ثانیه تبلیغات در صداوسیما را می‌ ...
  • مقاله: تأثیرات آگهی‌ها بر الگوهای رفتاری ...
  •