» مزمز؛ بازار دیگر رقابتی نیست، باید متحد شویم
» تکدانه؛ صادرات نیاز به مدیران جنگنده دارد
» موج سواران (بررسی تیزینگهای دیگه زنگ نزن)
» عرصه جهانی در دستان بازی‌های موبایلی
» آژانس بازاریابی دیجیتال، یک تکه گوشت تازه را استخدام می کند
» بازگشت کرسی به خانه های ایرانی
» کندن درب های مکدونالد، تبلیغات چریکی رستوران 24 ساعته
» نوآوری و تنوع، استراتزی تازه تلاونگ
» رفاه، اسپانسر لس آنجلس-تهران شد
» چگونه نیازهای مخاطبان را در دوران رکود اقتصادی پاسخ دهیم؟ (قسمت دوم)

» بازی عجیب شهرداری در تبلیغات شهری تئاترها
» تبلیغات آزار دهنده اپراتورنماها روی تلفن همراه/ چاره حذف تبلیغات چیست؟
» رتبه نخست کنکور تجربی 97 در تبلیغات سه مؤسسه کنکور
» چک ۱۰ میلیاردی تبلیغات محیطی برگشت خورد
» تبلیغات ماهواره‌ای برای درمان کوتاهی قد دروغ است
» ضرورت قانون‌گذاری صریح در زمینه ممنوعیت تبلیغات پزشکی
» سامسونگ درصدد ادغام سری گلکسی نوت با گلکسی اس است
» عادل درباره تبلیغات بیست هجده شفاف‌سازی کند
» درصد محبوبیت کالاهای ساخت ایران در بین 53 کشور
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو

عضویت در خبرنامه

 
دمنوش های نیوشا در فنجان سلامت


ام بی ای نیوز: برند نیوشا تولید دمنوش های گیاهی سلامت محور با پاسخگویی به سبک زندگی جدید مخاطبان و با تکیه بر مواد اولیه داخلی برند نیوشا مد نظر قرار داده است.
استفاده از گیاهان دارویی در ایران ریشه در سنت های گذشته دارد و به صورت عمومی عطاری ها مهمترین منابع تامین این گونه گیاهان بودند و هستند، اما امروزه سبک زندگی تازه جامعه شکل و نحوه ی مصرف گیاهان دارویی را بیش از پیش مورد توجه قرار داده است . تمایل به مصرف غذاها و نوشیدنی های سالم موج تقاضایی در بین اقشار مختلف ایجاد کرده است و باعث شکل گیری کسب و کارهایی شده است که به شکل آسان تر و بهداشتی تر امکان دسترسی به نوشیدنی های گیاهی را برای مخاطبان خود فراهم می کنند؛ نیوشا یکی از آنهاست که چندی قبل کمپین تبلیغاتی بزرگی را با حضور رضا کیانیان برای معرفی محصولات خود اجرا کرده بود. به همین بهانه ام بی ای نیوز گفتگویی را در مورد نحوه ی شکل گیری این برند و زوایای کار مارکتینگ و بازاریابی و شیوه فروش خاص و متفاوت این شرکت با مدیرعامل آن، احمد عیوضی دریانی، انجام داده است که حاصل این گفتگو در ذیل آمده:

اساساً علت شکل گیری برند نیوشا چه بود؟

با توجه به سابقه دیرین خانوادگی که در تجارت چای سیاه داشتم و پیش از ورود به عرصه تولید نیز، مدتها در قالب شرکت توزیعی به فروش و بازاریابی چای در حال فعالیت بودیم رفته رفته متوجه تغییر در ذائقه ی مخاطبان شدیم . یکی از بارزترین این تغییرات رشد فزاینده تمایل به استفاده از چای های کیسه ای بود که بر همین اساس در سال 1388 چای های کیسه ای ساده و معطر و در گام های بعدی یعنی سال 1392 ایده ی تولید محصولاتی ترکیبی از مخلوط چای سیاه یا سبز با میوه ها و ادویه ها و گیاهان در دستور کار قرارگرفت.

شاید آنچه امروز به عنوان محصولات نیوشا ارائه می کنیم قبلاً هم در جامعه مصرف داشته و عطاری ها مرجع اصلی ارائه دهنده آنها بودند اما عدم رشد و تحول جدی عطاری ها طی دهه های گذشته و باقی ماندن آنها در شکل و سیاق سنتی فرصت را برای کسب و کارهای جدید از جمله نیوشا فراهم کرد و افزایش تقاضای نوشیدنی های سالم و غیرقندی در جامعه هم به توسعه کسب و کار ما خیلی کمک کرد. در شرایطی که اغلب نوشیدنی های روزانه در دسترس افراد در بخش نوشیدنی ها قندی و مضر شناخته می شوند همگام با افزایش اطلاعات جامعه ، محصولات ما با اقبال بیشتری مواجه شد.



برای معرفی محصول خود از چه روشی استفاده کردید؟

نیوشا جزء اولین شرکت هایی بود که مجوز بازاریابی شبکه ای را دریافت کرد در واقع استراتژی مارکتینگ شرکت نیوشا بر پایه ی محتوا استوار شده است به این معنی که در روش ما یعنی بازاریابی شبکه ای ، نمایندگان فروش در جای جای ایران از طریق ابزارهای فضای مجازی و یا فروش مستقیم اقدام به بازاریابی محصولات شرکت می کنند.ما در کل ایران حدود 13 هزار نماینده مستقل فروش فعال داریم که حدود 70 درصد از آنها به شکل پاره وقت با شرکت همکاری دارند.

در این روش نمایندگان شرکت در سطح سرشاخه ها به شکل تکثیری آموزش های لازم را به سایر زیر مجموعه ها انتقال داده و از فروش محصول با توجه به طرح درآمدزایی در نظر گرفته شده، کمیسیون دریافت می کنند.
درواقع شرکت نیوشا از روش متداول توزیع یعنی فروش در فروشگاه ها و تعاونی ها و ... با مصرف کننده مرتبط نمی شود. فروش ما بر مبنای اعتماد میان نمایندگان مستقل و مشتریان شکل می گیرد و آنچه باعث فروش بیشتر محصول در این روش می شود افزایش اطلاعات مخاطبان است.

در تجارت ما محتوا وآموزش اهمیت بسیار زیادی دارند چون نمایندگان شرکت با آموزشهایی که دیده اند برحسب طبع و مقتضای نیاز مشتری محصولات متناسب را به وی معرفی و پیشنهاد می کنند . در این ساختار مشتریان وفادار مهمترین سرمایه شرکت محسوب می شوند.

در کمپین بزرگی که اجرا کردید از تصویر آقای رضا کیانیان استفاده شده بود لطفا در مورد دلیل استفاده از چنین شخصیتی و نحوه ی همکاری بفرمایید؟

به دلیل داشتن وجهه ی عمومی مثبت ایشان و همخوانی با ذات محصولات ما که بر پایه گیاهان بودند به عنوان سفیر تبلیغاتی نیوشا با ایشان وارد همکاری تبلیغاتی شدیم.
البته ما نخواستیم ایشان به مردم بگویند "دمنوش نیوشا مصرف کنید!" بلکه از طریق حضورشان در کنار نیوشا، یک آگاهی از برند قوی و موثر در کنار نوعی حس اعتماد برای مخاطب ایجاد کردیم که البته نتیجه خوبی به همراه داشت.

به نظر شما تبلیغات چه زمان و چگونه می تواند به یک برند کمک کند؟

تبلیغات به روش ها و ابزارهای سنتی هنوز ادامه دارد و روزانه در اقسام و اشکال مختلف اجرا می شود اما ما در نیوشا به تبلیغات مدرن و ابزارهای تازه آن اعتقاد داریم و آنها را براساس سلایق خود اجرا می کنیم. تبلیغات کلامی نماینده های فروش ما یکی از بارزترین نمادهای تبلیغ مدرن بجای سنتی است. واقعیت این است که تبلیغات سالهاست کارکرد مستقیم خود در کمک به افزایش حجم فروش را از دست داده اند و توسط شرکت های بزرگ با هدف افزایش آگاهی از برند و کمک غیرمستقیم به رشد فروش به کار گرفته می شوند . برای افزایش و ماندگاری حجم فروش به زیر ساختها باید اتکا کرد. امروزه بیشتر شرکتها در پی ایجاد هیجان برند با تکیه به تبلیغات هستند در حالی که به اعتقاد ما "تغییر در عین تعادل" رویکرد تبلیغاتی پیشبرنده است درواقع تبلیغات یک اصل است اما اینکه چگونه به کارگرفته شود اهمیت دارد.

تبلیغات دمنوش هایی که باعث کاهش وزن می شوند این روزها خیلی دیده می شوند، نظر شما در این مورد چیست؟

تصور اینکه یک محصول یا حتی یک عامل به تنهایی بتواند در درمان قطعی یک عارضه مثل چاقی یا لاغری تاثیر گذار باشد اشتباه است. برای خلاص شدن قطعی از عارضه های عمومی برگزیدن سبک زندگی سالم نقش کلیدی دارد. سبکی از زندگی که ابعاد مختلفی دارد از جمله فعالیت بدنی کافی، خواب مناسب و تغذیه سالم. چای ها و دمنوش های گیاهی نیز بخشی از قسمت اخیر یعنی تغذیه سالم محسوب می شوند اما این به معنای اینکه یک نوشیدنی سالم جایگزین ورزش و خواب و تغذیه باشد نیست بلکه مکمل و تسریع بخش آنها است. دقیقاً مثل اینکه گیاه آویشن برای سرماخوردگی مفید است اما به تنهایی در درمان این بیماری ویروسی موثر نیست و نمی تواند جایگزین اقدامات درمانی مثل استراحت و قرص یا احیاناً تزریق دارو برای درمان کامل باشد.



دمنوش های نیوشا در فنجان سلامت

mbanews.ir- مريم غضنفري
یکشنبه 13 آبان 1397

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • لابورن؛ محصول جدیدم را حدس بزنید
  • نگاهی به تبلیغات محیطی شهر تهران- بهمن 95
  • غذای سالم در نمایشگاهی با همین نام
  • سمپلینگ در ایران با اقبال خوبی مواجه است
  • نوشیدنی که حس خنک و سبکی می دهد
  • نخستین سمینار تخصصی روابط عمومی تبلیغات، ...
  • بازگشت به مدرسه و فصل بازاریابی پگاه
  • رانی در ایران صاحب شخصیت می شود
  • محصولات پروبیوتیک پگاه روی خط سلامتی
  • کمپین "اویلا" به نگرانی پالم پایان داد
  •