» مزمز؛ بازار دیگر رقابتی نیست، باید متحد شویم
» تکدانه؛ صادرات نیاز به مدیران جنگنده دارد
» موج سواران (بررسی تیزینگهای دیگه زنگ نزن)
» عرصه جهانی در دستان بازی‌های موبایلی
» آژانس بازاریابی دیجیتال، یک تکه گوشت تازه را استخدام می کند
» بازگشت کرسی به خانه های ایرانی
» کندن درب های مکدونالد، تبلیغات چریکی رستوران 24 ساعته
» نوآوری و تنوع، استراتزی تازه تلاونگ
» رفاه، اسپانسر لس آنجلس-تهران شد
» چگونه نیازهای مخاطبان را در دوران رکود اقتصادی پاسخ دهیم؟ (قسمت دوم)

» بازی عجیب شهرداری در تبلیغات شهری تئاترها
» تبلیغات آزار دهنده اپراتورنماها روی تلفن همراه/ چاره حذف تبلیغات چیست؟
» رتبه نخست کنکور تجربی 97 در تبلیغات سه مؤسسه کنکور
» چک ۱۰ میلیاردی تبلیغات محیطی برگشت خورد
» تبلیغات ماهواره‌ای برای درمان کوتاهی قد دروغ است
» ضرورت قانون‌گذاری صریح در زمینه ممنوعیت تبلیغات پزشکی
» سامسونگ درصدد ادغام سری گلکسی نوت با گلکسی اس است
» عادل درباره تبلیغات بیست هجده شفاف‌سازی کند
» درصد محبوبیت کالاهای ساخت ایران در بین 53 کشور
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو

عضویت در خبرنامه

 
مخاطب آزاری با زنگ‌های تبلیغاتی


ام بی ای نیوز: همه افراد حاضر در جلسه سرگرم یافتن راه‌حلی برای چالشی‌ هستند که برای شرکت پیش آمده است. در این حین ناگهان صدای زنگ تلفن همراه مدیرعامل به صدا در می‌آید. مدیرعامل با کمی مکث تلفن را جواب می‌دهد. صدای خانمی از آن طرف تلفن به گوش می‌رسد. صدایی که ناگهان مدیرعامل را عصبانی و وادار به واکنش می‌کند. مدیرعامل چندباری تکرار می‌کند: خانم نیاز ندارم.

پس از پایان مکالمه متوجه می‌شویم، بازاریابی برای فروش کالای موردنظر، شماره تلفن همراه مدیرعامل از لیستی انتخاب و تماس گرفته‌است. تماسی که بی موقع و باعث واکنش تند مخاطب شده است. این اولین بار نبود که شاهد این صحنه بودیم. این روزها شرکتهای که از این شیوه تبلیغاتی برای فروش کالاهای خود بهره‌برداری می‌کنند، کم نیستند. شرکت‌هایی که در بیشتر اوقات با پاسخ منفی مخاطبان روبرو می‌شوند. اکثر شرکت‌هایی که از این شیوه‌ی تبلیغاتی بهره برداری می‌کنند، خدماتی هستند. شرکت‌هایی که قصد فروش ویلا و یا لاستیک و کپسول آتش نشانی دارند. شرکت‌هایی که برای تماس‌های خود زمان مشخصی را انتخاب نکرده و وقت و بی وقت و بدون در نظرگرفتن ویژگی‌های مخاطبانشان با آنها تماس می‌گیرند. ویژگی‌های که در فروش یک کالا اهمیت زیادی دارند و بدون در نظر گرفتن آنها نمی‌توان مخاطبان را تحت تاثیر قرار داد.

تبلیغات آزاردهنده
مخاطبان بارها از تماس‌ها و پیامک‌های تبلیغاتی گله کردند. مخاطبانی که آنگار صداشان به گوش هیچ مسئولی نمی‌رسد. مسئولانی که گاهی در این باره صحبت کرده و راهکارهایی را برای خلاصی از این شیوه تبلیغاتی ارائه کردند اما راهکارهایشان تاثیری ندارند.
اگر شرکت‌هایی که بدون اجازه وارد حریم خصوصی مخاطبان می‌شوند، تنبیه و جریمه شوند، دیگر به این راحتی اقدامات منفی خود تکرار نخواهند کرد. چنین شرکت‌هایی نه تنها اصول تماس‌ها و پیامک‌های تبلیغاتی را نمی‌دانند، بله باعث جذب بازخوردهای منفی علیه خودشان نیز خواهند شد.

تماس تبلیغاتی با تلفن ثابت
برخی از شرکت‌ها فقط به پیامک و یا تماس با تلفن همراه مخاطبان بسنده نکرده و گاهی به تلفن ثابت منزل و اداره‌ها نیز زنگ می‌زنند. در این دسته تماس‌ها برخی از شرکت‌ها از نوار ضبط شده استفاده می‌کنند. نواری که در آن از محصول گفته و بصورت ضبط شده بعد از پاسخ مخاطب پخش می‌شود. برخی از مخاطبان به محض شنیدن صدای تبلیغاتی فورا تلفن را قطع می‌کنند. اما تماس از طرف شرکت تا زمانی که تمامی نوار ضبط شده پخش نشود، قطع نمی‌شود و در این مدت تلفن مخاطب مشغول می‌شود. این شیوه عملکرد تبلیغاتی آزاردهنده‌تر از زمانی‌ست که بازاریاب مستقیما تماس می‌گیرد. به هرحال چنین شرکتهایی از پنل‌هایی استفاده می‌کنند که تحت نظارت سازمان مخابرات است که این سازمان باید نظارت دقیق‌تری نسبت به عملکرد این دسته از شرکتها داشته باشد. البته در بیشتر موارد با این دسته از شرکتها برخورد می‌شود اما به نظر برخورد آنقدر که باید و شاید کارساز نیست، چون آنها همچنان به عملکرد ضد تبلیغاتی خود ادامه می‌دهند. عملکردی که باید برای پیشرفت در بازار حوزه فعالیت خود هر چه سریعتر آن را کنار بگذارند. در مجموع هر شیوه تبلیغاتی که با بازخوردهای منفی مخاطبان روبرو شود نه تنها تاثیر گذار نیست بلکه اثرات مخربی نیز از خود به جای خواهد گذاشت. اثراتی که تا مدتها گریبان گیر شرکتهای تبلیغات کننده خواهد بود.

مخاطب آزاری با زنگ‌های تبلیغاتی

mbanews.ir-نرگس فرجي
سه شنبه 15 آبان 1397

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • پیامک‌های تبلیغاتی، تبلیغ یا ضدتبلیغ ؟!
  • صدای تبلیغ شما شنیده نمی‌شود
  • مدیر ارشد بازاریابی ایرانسل خبر داد: عرضه ...
  • پای پیامک‌های تبلیغاتی به ایرانسل هم باز ...
  • برنده شده اید؛ واژه ای برای ترغیب به خوان ...
  • براي عدم دريافت پيامك‌هاي تبليغاتي با 0999 ...
  • پیامک‌های تبلیغاتی مزاحم یا مراحم؟
  • تجمیع قبوض تلفن، موبایل و امکان قطع پیامک ...
  • ارائه فراگیر سرویس «تماس بان» همراه اول
  • اپلیکیشنی که پیامک‌ها و تماس‌ها را می‌خ ...
  •