» گلرنگ از تولید به اشتغال گسترده رسیده است
» محبوب ترین عکس اینستاگرام با 18 میلیون لایک
» بیلبوردی که دزدها را به خانه خالی راهنمایی می کند
» ششمین نشست تدوین بودجه شرکت های dnaunion کلید خورد
» مزیت رقابتی پایدار از هم افزایی ارکان مختلف سازمان حاصل می شود
» تلاقی لذت و کیفیت در بسته بندی جدید سن ایچ
» گلستان؛ ماندن یا نماندن در تبلیغات، مسئله این است؟
» Baby Dove: زندگی واقعی، زندگی زیبا
» تولید 1100 محصول داخلی توسط شرکت آریان کیمیا تک
» با Subway سر میزغذا عاشق شوید

» بازی عجیب شهرداری در تبلیغات شهری تئاترها
» تبلیغات آزار دهنده اپراتورنماها روی تلفن همراه/ چاره حذف تبلیغات چیست؟
» رتبه نخست کنکور تجربی 97 در تبلیغات سه مؤسسه کنکور
» چک ۱۰ میلیاردی تبلیغات محیطی برگشت خورد
» تبلیغات ماهواره‌ای برای درمان کوتاهی قد دروغ است
» ضرورت قانون‌گذاری صریح در زمینه ممنوعیت تبلیغات پزشکی
» سامسونگ درصدد ادغام سری گلکسی نوت با گلکسی اس است
» عادل درباره تبلیغات بیست هجده شفاف‌سازی کند
» درصد محبوبیت کالاهای ساخت ایران در بین 53 کشور
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو

عضویت در خبرنامه

 
تواضع: کیفیت و صداقت با مشتری راز ماندگاری ست


ام بی ای نیوز: آجیل و خشکبار تواضع بعد از گذشت 140 سال فعالیت در این حوزه هنوز به عنوان یکی از بهترین عرضه کنندگان خشکبار مطرح است. حاج جلیل تواضع راز این ماندگاری را درستی در کار و مشتری مداری و خلاقیت می داند.
با توجه به اینکه در شرایط به شدت در حال تغییر جوامع و بروز نیازهای جدید مخاطبان از حضور برندها و نام های جدیدی که کالا و خدمات متفاوت تر و تازه تر ارائه کنند، استقبال می کنند، اما نام هایی هستند که با گذشت سال های سال نزد مخاطبان داخلی و خارجی ارزشمند و با اعتبار باقی مانده اند.

تواضع: کیفیت و صداقت با مشتری راز ماندگاری ست


در بازار کسب و کار و تجارت ایران، خشکبار جزء کالاهایی است که ضمن مصرف داخلی در زمینه ی صادرات و سوغات ایران سهم بسیار مهمی دارد، اما اینکه یک نام سال های سال بتواند پرقدرت و پویا زنده بماند و همچنان مشتری جذب کند و حفظ کند موضوعی است که بهانه ی گفتگوی ما با حاج جلیل تواضع مدیر مجموعه ی تواضع در تنها شعبه ی آن درچهار راه پارک وی تهران شده که آنچه در ذیل می خوانید حاصل این گفتگو است:

تواضع معتقد است هر روز صبح که در محل کار با همکاران خود حضور می یابد ارائه ی خدمات و کالای مرغوب را در نظر گرفته و بر همین مبنا همه ی فعالیت های خود را سازماندهی می کند. در واقع معتقد است بعد از گذشت 140 سال که اولین اقدامات در زمینه ی خشکبار، برند تواضع توسط حاج علی تواضع پدر، با کار تولید و توزیع میوه های خشک در آن منطقه و بعدها توسعه ی بیشتر منجر شده، همواره تهیه و تولید و توزیع مرغوبرترین محصولات پیوسته هدف و رویکرد فعایت هایشان بوده است.

او در مورد افزایش قیمت برخی محصولات خشکبار می گوید: به دلیل سرمازدگی و البته صادرات قیمت محصول پسته و گردو به شدت افزایش داشته و این موضوع روی سایر خشکبار نیز بی تاثیرنبوده است. اما در این شرایط مشتری قدرت خریدش کمتر شده و مثلاً اگر در گذشته 5 یا 6 کیلو پسته یا انواع آجیل خریداری می کردند امروز به میزان کمتری تهیه می کنند و ما هم در تهیه ی خشکبار از تامین کننده ها و کارخانه دارها با مشکل مواجه هستیم و مجبوریم بسیار گرانتر از قبل خرید کنیم که این موضوع در قیمت کل تاثیر گذار است.

حاج جلیل تواضع در این گفتگو از رونق صادرات خشکبار می گوید و مشتریان زیادی که از سراسر دنیا که یکبار تجربه ی خرید از تواضع را داشته اند همچنان مشتری این مجموعه باقی مانده و بیشترین میزان صادرات ما به کشورهای اروپایی و چین است.
بسته بندی های شکیل و متفاوت و در ابعاد و اندازه های کوچک و بزرگ ار جنس ترمه های رنگی و... مورد توجه بسیاری مشتریان خارجی به خصوص چینی ها قرار گرفته است که ضمن خرید خشکبار صنایع دستی ایران را نیز درشکل کیسه ها و کیف های شکیل ساخته شده از ترمه تهیه می کنند.
وی معتقد است بسته بندی برای مشتری خارجی اهمیت زیادی دارد و ایجاد خلاقیت در این کار و استفاده از صنایع دستی ایرانی برای محصول خشکبار ایران طرحی بوده که مورد استقبال مشتریان قرار گرفته و نقش مهمی د رفروش نیز داشته است.

موضوع جالب دیگری که در این فروشگاه به چشم می خورد امکان تست همه ی محصولات برای مشتریانی است که در این مجموع حضور دارند و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد و آقای تواضع و پرسنل مجموعه با روی گشاده از مشتریان می خواهند که پذیرایی شوند.
وی در پاسخ به این پرسش که دیدگاهش به حضور رقبا در عرصه ی تولید خشکبار چیست، افرود: به نظر من فکر و شعور برتر همیشه پیروز و موفق است و البته قابل احترام و هر کس بتواند کار بهتری به مشتری ارائه کند، قطعاً ماندگار و مطرح خواهد بود. به عنوان نمونه ما مشتری های خارجی داریم که از هتل محل اقامتشان آدرس تواضع را گرفته و برای خرید به این فروشگاه می آیند و حتی سال های بعد نیز که دوباره به ایران سفر می کنند بازهم از این فروشگاه خرید می کنند و این موضوع نشانه ی اهمیت ارائه ی محصول خوب و با کیفیت و رفتار مناسب با مشتری است. ما اینجا از همه ی مشتریان می خواهیم از انواع محصولات تست کنند و از مشتریان خارجی پذیرایی می کنیم تا خاطره و تجربه ی خوبی از ایران به خود همراه ببرند و همان قیمتی که روی اجناس نصب شده به مشتریان خارجی نیز فروخته می شود.

وی می گوید: در شرایط افزایش قیمت ارز، خارجی ها به خصوص مشتریان از کشورهای عربی با اندک هزینه ای مرغوبترین پسته و آجیل را از ایران تهیه می کنند.
او در رابطه با نزدیک بودن به مراسم شب یلدا و موضوع افزایش قیمت ها گفت: آجیل های مختلفی وجود دارد و مثل گذشته نیست که انواع محدودی وجود داشته باشد که مشتریان بر اساس توان مالی خرید می کنند، اما آنچه به اطمینان می توانم بگویم اینکه محصولی که به مشتری می دهیم به هزینه ای که داده می شود، می ارزد و این شعار همیشگی تواضع بوده است.

وی همچنین از نوآوری در تولید انواع شیرینی که توسط فرزندانش اداره می شود در مجموعه گفت و اینکه شیرینی هایی سلامت محور که بر پایه ی عسل و شوید و انواع خوراکی های سالم و قند طبیعی تهیه شده است و همچنین میوه های خشک که بخش مهمی از صادراتشان را تشکیل می دهد به شکل طبیعی و بدون مواد نگهدارنده تهیه می شود.
استفاد و سوء استفاده از نام و برند برای بسیاری از مجموعه هایی شناخته شده مطرح است. تواضع اصلی از پیگیری هایش برای شناساندن و برخورد با تواضع های غیرواقعی گفت و اینکه در حال حاضر تنها شعبه در تهران چهارراه پارک وی است.

تواضع: کیفیت و صداقت با مشتری راز ماندگاری ست

mbanews.ir - مريم غضنفري
یکشنبه 18 آذر 1397

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • چهره‌ها: تواضع در برابر مشتری اساس کار ما ...
  • خرید آجیل همراه با راهنمایی و امتحان محصو ...
  • برندهای کپی شده‌ای که برابر اصل نیستند
  • سودآوری آجیل ایرانی برای تجار خارجی
  • کاهش قیمت آجیل و خشکبار در آستانه شب یلدا
  • برگزاری اولین نمایشگاه بین المللی خشکبار ...
  • ورود تجار عربی به بازار برای خرید ماه رمض ...
  • الزام آجیل فروشان به عرضه پسته 30 هزار توم ...
  • قیمت انواع شیرینی و آجیل در آستانه عید فط ...
  • 90 درصد بازار خشکبار صادراتی ایران در تصاح ...
  •