» بازی عجیب شهرداری در تبلیغات شهری تئاترها
» تبلیغات آزار دهنده اپراتورنماها روی تلفن همراه/ چاره حذف تبلیغات چیست؟
» رتبه نخست کنکور تجربی 97 در تبلیغات سه مؤسسه کنکور
» چک ۱۰ میلیاردی تبلیغات محیطی برگشت خورد
» تبلیغات ماهواره‌ای برای درمان کوتاهی قد دروغ است
» ضرورت قانون‌گذاری صریح در زمینه ممنوعیت تبلیغات پزشکی
» سامسونگ درصدد ادغام سری گلکسی نوت با گلکسی اس است
» عادل درباره تبلیغات بیست هجده شفاف‌سازی کند
» درصد محبوبیت کالاهای ساخت ایران در بین 53 کشور
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو

عضویت در خبرنامه

 
اما و اگرهای رتبه بندی شرکت های تبلیغاتی


ام بی ای نیوز: رتبه بندی شرکت ها و کانون های تبلیغاتی یکی از مهترین موضوعاتی است که طی هر سال در صنعت تبلیغات مطرح می شود و مبنای مشارکت کانون ها دراجرای طرح های تبلیغاتی سطح شهر قرار می گیرد و البته این مساله باعث مطرح شدن انتقادات و اختلاف نظرهایی بین دست اندرکاران و صاحبان کانون های تبلیغاتی درمورد موضوعات مرتبط با قیمت گذاری ها و شاخص های انتخاب این کانون ها شده است که بهانه ی مصاحبه ی "ام بی ای نیوز" با صابر فرزام معاون تبلیغات سازمان زیباسازی شده است و آنچه در ذیل می خوانید حاصل این گفتگو است:

هرسال طرح رتبه بندی کانون های تبلیغاتی و فرهنگی برمبنای شاخص هایی که طبق آیین نامه سازمان زیباسازی مشخص شده اند توسط مراکز علمی و دانشگاهی و اعضای هیات علمی این مراکز بدون دخالت و اعمال نظر مستقیم سازمان زیباسازی اجرا می شود و براین مبنا پروژه واگذاری باکس های تبلیغاتی به کانون هایی که موفق به کسب رتبه های مورد نظر شده اند اجرایی می شود، معاون تبلیغات سازمان زیباسازی ضمن اعلام این مطلب اظهار داشت: هریک از شرکت هایی که تمایل داشته باشند در طرح رتبه بندی شرکت داده می شوند بر اساس آیین نامه در جریان شاخص های مد نظر قرار می گیرند.

بالاترین امتیاز رتبه بندی شاخص ها هزار است که شرکت هایی که در این امتیازدهی بین 800 تا 1000 امتیاز کسب نمایند در رتبه ی اول و امتیاز 600 تا 800 رتبه ی 2 و امتیاز کمتر از 300 رتبه ی 4 را دریافت می کنند و شرکت های دریافت کننده تا سقف رتبه ی سوم امکان مشارکت در مناقصه و طرح های واگذاری باکس های تبلیغاتی را کسب می کنند و رتبه های پایین تر فقط می توانند در اجرای طرح ها با این شرکت ها همکاری و مشارکت داشته باشند.

فرزام در مورد چگونگی رفع مشکل ایجاد انحصار دراین شرایط گفت: تا زمانی که امکان ارزیابی همه ی آژانس ها و کانون های تبلیغاتی فراهم است انحصاری ایجاد نخواهد شد و البته باید در نظر داشت که شاخص های ارزیابی بر اساس اصول علمی دانشگاهی صورت می گیرد و یک سری شاخص هایی نظیر سابقه ی فعالیت و توان مالی، کسب گواهی نامه های داخلی و خارجی و همچنین صلاحیت های عمومی و نیز درصد به کارگیری افراد متخصص در حوزه ی تبلیغات دراین کانون ها مدنظر قرار دارد، چراکه باکس های تبلیغاتی امانت هایی محسوب می شود که توسط شهرداری مدیریت می شود و ایجاد هرگونه سوء رفتار و مشکلی در این راستا چه در حوزه ی محتوایی و یا اجرایی و مالی ایجاد شود مسئولیت مستقیم آن با شهرداری تهران است و لذا دراین زمینه دقت نظرهای کافی باید اعمال شود.

برخی شرکت ها تقاضای رتبه بندی دارند که وقتی توسط تیم ناظران و ارزیابان مورد بررسی قرار می گیرند متوجه می شویم آن شرکت یا کانون فقط روی کاغذ وجود داشته و مجوز فعالیت دریافت کرده و حتی کارمند یا دفترکار یا فعالیت خاصی از آن به ثبت نرسیده و وجود ندارد که دراین گونه موارد نمی توان انتظار داشت همه ی شرکت ها درکنار هم و یکسان ارزیابی شوند.

امسال کار ارزیابی کانون های تبلیغاتی به گروه مهندسی صنایع دانشگاه خواجه نصیر واگذار شده بود که بر اساس اسناد معیارهای مشخص شده اجرایی شد و سال های قبل نیز داشگاه تهران و دانشکاه فرهنگ و هنر عهده دار این مسئولیت بودند.
همچنین وی در مورد نقدهای مطرح شده دراین رابطه افزود: همیشه نقدهایی وجود دارد اما حاضر هستیم در حضور رسانه ها شرکت هایی که مدعی هستند رتبه بندی نشدند مستندات خود را ارائه کنند، چرا که حتی یک شرکت هم نبوده که مستندات آن مورد بررسی قرار نگرفته باشد و همه ی ارزیابی ها براساس موارد مندرج درآیین نامه به صاحبان شرکت های تبلیغاتی در زمان ثبت نام ارائه شده است.

اما و اگرهای رتبه بندی شرکت های تبلیغاتی

mbanews.ir - مريم غضنفري
شنبه 15 دی 1397

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • آغاز رتبه بندی شرکت های تبلیغاتی
  • موج اعتراض به چگونگی رتبه بندی شرکت های ت ...
  • اعلام نتایج رتبه بندی شرکت های تبلیغاتی
  • رتبه بندی جامع کانون های تبلیغاتی
  • واکنش‌ها نسبت به طرح رتبه بندی اداره کل ب ...
  • مشارکت بیشتر در امور مربوط به کانون‌ها و ...
  • دیدار مدیر کل دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی ...
  • شروط سازمان مدیریت صنعتی برای ورود به رتب ...
  • لغو مجوز کانون‌های تبلیغاتی غیرفعال در ...
  • بحران در تبلیغات محیطی
  •