» بازی عجیب شهرداری در تبلیغات شهری تئاترها
» تبلیغات آزار دهنده اپراتورنماها روی تلفن همراه/ چاره حذف تبلیغات چیست؟
» رتبه نخست کنکور تجربی 97 در تبلیغات سه مؤسسه کنکور
» چک ۱۰ میلیاردی تبلیغات محیطی برگشت خورد
» تبلیغات ماهواره‌ای برای درمان کوتاهی قد دروغ است
» ضرورت قانون‌گذاری صریح در زمینه ممنوعیت تبلیغات پزشکی
» سامسونگ درصدد ادغام سری گلکسی نوت با گلکسی اس است
» عادل درباره تبلیغات بیست هجده شفاف‌سازی کند
» درصد محبوبیت کالاهای ساخت ایران در بین 53 کشور
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو

عضویت در خبرنامه

 
لوازم آرایش؛ چتر نجات روزهای بد اقتصادی


ام بی ای نیوز: تحقیقات مختلف نشان می‌دهد در دوران رکود اقتصادی مردم مبلغ بیشتری بابت لوازم آرایش و به‌ويژه رژ لب مصرف می‌کنند.
این پدیده که به «اثر رژلبی» مشهور است دلایل زیادی دارد. برخی یافته‌های قدیمی نشان می‌داد که زنان با این کار می‌خواسته‌اند ظاهر فیزیکی خود را خوب نشان بدهند و بگویند اوضاع‌شان خوب است و به این ترتیب رابطه‌ي پایدار و خوبی برای خودشان دست‌و‌پا کنند.

اما تحقیقی که چند سال گذشته در مجله‌ی سایکولوجیکال ساینس به چاپ رسیده نشان می‌دهد که زنان با خرید بیشتر لوازم آرایش در این دوران، درواقع می‌خواهند موقعیت شغلی بهتری داشته باشند و از خودشان بهتر مراقبت کنند.
اگر از غم‌انگیزبودن این مساله بگذریم که چطور آراستگی صورت می‌تواند بر موفقیت شغلی زنان تاثیرگذار باشد، به این بخش از تحقیق می‌رسیم که می‌گوید زنانی که آرایش می‌کنند باهوش‌تر و راضی‌تر به نظر می‌رسند و درنتیجه احتمال ترفیع شغلی آنها وجود دارد. پس اثر رژلبی به معنای امنیت مالی و پیشرفت است.

محققان دو دانشگاه بوکُنی ایتالیا و نوتردام چند بررسی مختلف را برای صحت این تحقیق انجام دادند. هر تحقیق دست‌کم ۱۷۲ زن مجرد و متاهل آمریکایی را دربر داشت.
پس از تحلیل داده‌های به دست آمده، محققان دریافتند که هر دو انگیز‌ه‌ی یافتن شریک همیشگی و پیداکردن شغل مناسب، بر پدیده‌ی اثر رژلبی تاثیرگذارند و البته مورد دوم وزنه‌ی سنگین‌تری به حساب می‌آمد. زنان در اوضاع نامناسب اقتصادی می‌خواستند مستقل به نظر برسند و بتوانند روی پای خودشان بایستند.

البته در کشورهای مختلف محصولات آرایشی متنوعی در صدر ایستاده است؛ در رکود اقتصادی ۲۰۰۹ در آمریکا مصرف ریمل به شدت افزایش پیدا کرده بود و کشورهایی هم بوده‌اند که مصرف لاک ناخن در آنها بالا رفته است، رنگ مو هم از این قافله عقب نمانده است.
از این تحقیق که بگذریم، با بررسی کوچکی بین مردم متوجه می‌شویم که خیلی‌ از افراد طبقه‌ي C کنار تمام تفریحاتی که ازدست می‌دهند به این فکر می‌کنند که دل‌شان می‌خواهد ظاهری آراسته داشته باشند و این تفریح و دلخوشی کوچک را از دست ندهند.

لوازم آرایش؛ چتر نجات روزهای بد اقتصادی

مترجم: نازنين کي نژاد
www.splinternews.com
چهارشنبه 19 دی 1397

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • آیا در دوران رکود اقتصادی به تبلیغات نیاز ...
  • برای لوازم آرایش «سیمپسون‌ها» هم خط تولی ...
  • حفظ ارتباط در دوران رکود اقتصادی
  • چرا نباید هزینه‌های بازاریابی را كاهش ده ...
  • اولویت های اشتغالزایی در جهان
  • سبقت مردان از زنان در خریدهای اینترنتی
  • بیشتر میلنیال‌ها می‌خواهند مثل زاکربرگ ...
  • بررسی واکنش های مردان و زنان به تبلیغات
  • پشت‌پرده تبلیغات لوازم آرایش توسط سلبری ...
  • چگونه نیازهای مخاطبان را در دوران رکود اق ...
  •