» بازی عجیب شهرداری در تبلیغات شهری تئاترها
» تبلیغات آزار دهنده اپراتورنماها روی تلفن همراه/ چاره حذف تبلیغات چیست؟
» رتبه نخست کنکور تجربی 97 در تبلیغات سه مؤسسه کنکور
» چک ۱۰ میلیاردی تبلیغات محیطی برگشت خورد
» تبلیغات ماهواره‌ای برای درمان کوتاهی قد دروغ است
» ضرورت قانون‌گذاری صریح در زمینه ممنوعیت تبلیغات پزشکی
» سامسونگ درصدد ادغام سری گلکسی نوت با گلکسی اس است
» عادل درباره تبلیغات بیست هجده شفاف‌سازی کند
» درصد محبوبیت کالاهای ساخت ایران در بین 53 کشور
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو

عضویت در خبرنامه

 
برندسازی و تبلیغات دو چالش عمده ی بازار لوازم خانگی


ام بی ای نیوز: تولیدات داخلی لوازم خانگی به دلیل تبلیغات مهندسی شده وگسترده ی برندهای خارجی در بن بست ساختاری قرارگرفته است.
لوازم خانگی به عنوان کالاهایی محسوب می شود که این موضوع قیمت و کیفیت و ضمانت و خدمات پس از فروش نقش مهمی در تصمیم گیری مشتری برای خرید این کالاها ایفا می کند و ارزش افزوده ی بالایی نصیب کشورهای تولید کننده ی آن می شود.

با توجه به اهمیتی که بازار عرضه و قیمت های این کالاها درشرایط فعلی تحریم درکشور دارد، گفتگویی با سخنگوی انجمن صنفی تولید کنندگان لوازم خانگی ایران انجام دادیم که در ادامه می خوانید:
غزنوی معتقد است مهمترین چالش و مشکل پیش روی تولیدات داخلی درحوزه ی لوازم خانگی کشور عدم سرمایه گذاری در بخش برندسازی و تبلیغات است به دلیل مشکلات متعدد حوزه ی تولید تخصیص هزینه های تبلیغات مشکلات جدی در سر راه تولید ایجاد می کند.

وی در ادامه گفت: در شرایط فعلی که قاعدتاً باید با توجه به تحریم ها و مشکلات واردات برندهای داخلی رشد کنند و تهدیدها را به فرصت تبدیل کنند، شاهد هستیم که به جای کالاهای خارجی در واقع تولیدات داخلی با مشکلات متعدد و رکود مواجه شدند چرا که طی ماه های اخیر نگرانی کمبود اجناس در بازار رفع شده و تقاضا کاهش چشمگیر داشته است.

سخنگوی انجمن صنفی تولید کنندگان لوازم خانگی با اظهار نگرانی از وضعیت به وجود آمده برای تولیدات داخلی شرایط ناگوار فعلی را عامل ایجاد رکود ساختاری در این بخش عنوان کرده که به دلیل عدم وجود چشم انداز قابل تصور و مطلوب برای تولید کنندگان در آینده پبش بینی می شود این رکود ماندگار و تاثر گذارتر باشد.
وی اوضاع تولید کالای داخلی را بسیار وخیم تر از آن دانست که این برندها بتوانند در بازار کشور خودمان جای تولیدات کشورهای خارجی را بگیرند و این موضوع از جنبه های مختلف قابل بررسی است.

او با بیان اینکه درحال حاضر رسانه های ایران نظیر بیلبوردها، صدا و سیما و سردر فروشگاه ها و... جولانگاه تبلیغات برندهای لوازم خانگی خارجی است، گفت: آنها هزینه های بالایی برای تبلیغ درایران در نظر می گیرند و از سویی با فروش بالا ارزش افزوده ی قابل توجهی نصیب کشورهای مبداء می شود در حالی که اگر برای حمایت از تولید داخل تبلیغات و برندسازی انجام شود، ارزش افزوده داخل کشور و برای تولید و کارگر و کارخانه داخلی باقی خواهد ماند.

غزنوی با تاکید بر اینکه کالای تولید شده داخل دارای استانداردهای شرکت های معتبر جهانی است گفت: به عنوان نمونه در اصفهان یک کارخانه تولید یخچال با رعایت این استانداردها کالایی تولید می کند که اگر لوگوی آن برداشته شود کسی متوجه ساخت ایران بودن آن نمی شود. اما متاسفانه وجود مشکلات در حوزه ی تامین مواد اولیه هم از کارخانجات داخلی نظیر فولاد و پتروشیمی و هم مواد وارداتی و ازسویی مشکلات افزایش نرخ ارز و تحریم ها تولید را با چالش مواجه کرده که امکان در نظرگرفتن هزینه های تبلیغاتی را ناممکن ساخته و ازسوی دیگر عدم انجام فعالیت های تبلیغی و برندسازی عامل ایجاد رکود شده که این دور باطل، بازار لوازم خانگی داخلی را در بحرانی خود ساخته محصور کرده است.

برندسازی و تبلیغات دو چالش عمده ی بازار لوازم خانگی

mbanews.ir - مريم غضنفري
یکشنبه 30 دی 1397

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • لوازم خانگی داخلی ارزان می‌شود
  • پیش بینی تثبیت قیمت ها در بازار لوازم خان ...
  • افزایش شدید تقاضای لوازم خانگی خارجی به د ...
  • واردات کالاهای مشابه تولیدات داخلی باکیف ...
  • واردات لوازم خانگی با تک‌نرخی شدن ارز هم ...
  • بازار شش میلیارد دلاری لوازم خانگی ایران
  • یازدهمین نمایشگاه لوازم خانگی کشور به کا ...
  • افزایش برندهای بدون پشتوانه لوازم خانگی
  • حضور کره و ایتالیا در تولید لوازم خانگی ا ...
  • ۶۵ درصد بازار لوازم خانگی در اختیار خارجی ...
  •