» داستان سفر جوجه اردک بامزه به دیزنی لند
» بسته بندی شکلات باراکا با الهام از طراحی ایرانی سنتی
» داستان گویی در تبلیغات و برندینگ: نکاتی که باید در داستان گویی رعایت ...
» استی اکسپرس؛ کمک می‌کنیم که حقیقت را ببینید
» برندسازی و تبلیغات دو چالش عمده ی بازار لوازم خانگی
» گیمرها، گزینه استخدام ارتش بریتانیا
» با ظرف های غذای KFC اصلاح سر رایگان را تجربه کنید
» همگام با پناهجویان 2 میلیارد کیلومتر در سال پیاده روی کنید
» نگاهی به فناوری های نمایشگاه CES 2019 (قسمت دوم)
» نگاهی به فناوری های برجسته نمایشگاه CES 2019 (قسمت اول)

» بازی عجیب شهرداری در تبلیغات شهری تئاترها
» تبلیغات آزار دهنده اپراتورنماها روی تلفن همراه/ چاره حذف تبلیغات چیست؟
» رتبه نخست کنکور تجربی 97 در تبلیغات سه مؤسسه کنکور
» چک ۱۰ میلیاردی تبلیغات محیطی برگشت خورد
» تبلیغات ماهواره‌ای برای درمان کوتاهی قد دروغ است
» ضرورت قانون‌گذاری صریح در زمینه ممنوعیت تبلیغات پزشکی
» سامسونگ درصدد ادغام سری گلکسی نوت با گلکسی اس است
» عادل درباره تبلیغات بیست هجده شفاف‌سازی کند
» درصد محبوبیت کالاهای ساخت ایران در بین 53 کشور
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو

عضویت در خبرنامه

 
نگاهی به فناوری های برجسته نمایشگاه CES 2019 (قسمت اول)


ام بی ای نیوز: نمایشگاه CES سابقه ای 52 ساله دارد. در این نمایشگاه معمولا شاهد تالار های متعدد پر از بزرگ ترین برند های جهان، نمایشگر های تلویزیونی خیره کننده، کامپیوتر هایی با قطر بسیار کم و نسل آینده خودرو هایی هستیم که آماده اند تا شما را به فضا ببرند.
با بازدید از این نمایشگاه شما به سهم خود از نغییرات غیر منتظره در دنیای بازی ها و گوشی های تلفن همراه تاشو مطلع خواهید شد اما می دانید که موفق ترین برند های جهان یعنی سامسونگ، ال جی، سونی و اینتل سعی می کنند که فقط به مضحک ترین و تکراری ترین شکل ممکن یعنی غرفه های بزرگ، کانتر های جذاب و کادر پرسنلی بسیار آراسته و مرتب و پیراهن ها polo سفید منقش به لوگو، خود را مطرح کنند. آن ها در این زمینه ید طولایی دارند.

اما در پنج سال گذشته، واقعا سعی شده است تا تکیه بخشی از CES بر روی فناوری باشد. با عبور از تالار های اصلی وقتی وارد این قسمت از نمایشگاه می شوید به معنای واقعی کلمه نمی دانید چه چیزی انتظارتان را می کشد.
در این قسمت از نمایشگاه با یک ربات سخنگو، جعبه خشک کن سگ یا حس گر بوی بد پوشک بچه مواجه می شوید و واقعا به این نتیجه می رسید که نمایشگاه برای شما است. در غرفه شرکت استرالیایی "Tech West" یک تمیز کننده دندان یا رباتی را می بینید که به حیوان خانگی اتان غذا می دهد.
در "Eureka Park"، واقع در طبقه پایین نمایشگاه، شما برند های بی نظیری را می بینید که در دنیای فناوری کار های جالب و قابل توجهی را انجام می دهند. این شرکت ها اغلب اوقات توسط یک یا دو نفر اداره می شوند که با تمسک به همه عناصر موجود به دنبال کردن و در نهایت تحقق یک رویای مدرن می اندیشند و در این مسیر از هیچ تلاشی فروگذار نمی کنند.

بله مسائل جنجال برانگیز در این قسمت زیاد هستند اما جالب این جا است که به احتمال خیلی زیاد در مقایسه با بقیه، ما در یک سال پیش رو با ابزار های عرضه شده در Eureka Park ارتباط برقرار خواهیم کرد. این ابزار ها قابلیت تبدیل شدن به بخشی از زندگی روزمره ما را دارند.
یکی از مهم ترین نکات برجسته غرفه Tech West منطقه ای است که به فناوری های پوشیدنی، مرتبط با تناسب اندام و شاید از همه جدی تر سلامت انسان ها اختصاص دارد.

دنیای بیوتکنولوژی در سال های اخیر با حد اکثر سرعت مسیر شمردن گام ها و محاسبه کالری غذا ها را طی کرده است. در هر جایی که شما نشانه ای از وجود یک دستگاه به عنوان دکتر دوم در منزل خود می بینید، رد پای Tech West به چشم می خورد. برای مثال "BPM Core" متعلق به "Withings" (یک اکوسیستم سلامتی شامل ابزار ها و برنامه های مرتبط ارتقا دهنده سطح سلامت روزانه و سلامت افراد در بلند مدت) ستون فقرات دیجیتال خود را درون دکمه فشار خون خانگی خود جای می دهد. بنابراین شما می توانید ضمن دریافت نمودار الکتروکاردیوگرام، بر ضربان قلب خود در هر لحظه از شبانه روز نظارت داشته باشید و از نتیجه تجزیه و تحلیل شرایط قلبی اتان آگاهی پیدا کنید.

یک تلویزیون جدید 8K یا تلویزیون OLED چرخان برند مانند پنل های شگفت انگیز نمایشگاه مرکز همایش لاس وگاس (LVCC)، شاید تصاویر شرکت نت فیلیکس را واقعا خوب نشان بدهد اما آیا ناجی زندگی شما خواهد بود؟
در حالی که همیشه جایی برای متخصصان مراقبت های بهداشتی شما وجود دارد، فناوری مدرن در حوزه سلامت اطلاعاتی را دموکراتیزه می کند که یک روز برای بسیاری از ما در دسترس نبود. در آینده نزدیک، شما می توانید حین انجام سونوگرافی در خانه با پزشک خود گفتگو کنید و این همان آینده ای است که ما در غرفه Tech West شاهد ان بودیم.

Tech West کعبه آمال و آرزو های خانه هوشمند نیز هست. بله، شما تعداد زیادی از لوازم فولادی ضد زنگ را در LVCC (مرکز همایش های لاس وگاس) دریافت خواهید کرد و با وجود این همه چیز ظاهرا شما هرگز نمی توانید خانه را مرتب نگه دارید اما من یک خانه زیبای 2.0 نمی خواهم بلکه دوست دارم به نسل آینده خانه (Future II) برگردم. من طرفدار مفاهیم عجیب و غریب و حیرت انگیزی هستم که ضمن شکوفا کردن فوه تخیلم به من نشان می دهند که چگونه می توانم به مدت 10، 20 یا 30 سال آشپزی کنم. من یک دستگاه "هیدرات سطح چهار" می خواهم که پیتزای من را احیا خواهد کرد یا غذایم را با استفاده از انرژی خورشید خواهد پخت.

نگاهی به فناوری های برجسته نمایشگاه CES 2019 (قسمت اول)

مترجم: مرضیه فروتن
www.cnet.com

دوشنبه 1 بهمن 1397

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • نگاهی به فناوری های نمایشگاه CES 2019 (قسمت د ...
  • CES 2014 آماده برای بزرگ‌ترین تحول در دنیای ...
  • همکاری تویوتا و پاناسونیک
  • رایانه‌ای به اندازه یک دکمه
  • شش گرایش نمایشگاه CES 2017 برای بازاریابان
  • 6 ایراد بازاریابی در نمایشگاه CES
  • دومین نمایشگاه فناوری، اطلاعات و رسانه د ...
  • چهارمین نمایشگاه خانه مدرن در قزوین برگز ...
  • افتتاح نمایشگاه نوآوری‌های رسانه‌یی بر ...
  • در نمایشگاه CES 2012 چه می‌گذرد
  •