» بازی عجیب شهرداری در تبلیغات شهری تئاترها
» تبلیغات آزار دهنده اپراتورنماها روی تلفن همراه/ چاره حذف تبلیغات چیست؟
» رتبه نخست کنکور تجربی 97 در تبلیغات سه مؤسسه کنکور
» چک ۱۰ میلیاردی تبلیغات محیطی برگشت خورد
» تبلیغات ماهواره‌ای برای درمان کوتاهی قد دروغ است
» ضرورت قانون‌گذاری صریح در زمینه ممنوعیت تبلیغات پزشکی
» سامسونگ درصدد ادغام سری گلکسی نوت با گلکسی اس است
» عادل درباره تبلیغات بیست هجده شفاف‌سازی کند
» درصد محبوبیت کالاهای ساخت ایران در بین 53 کشور
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو

عضویت در خبرنامه

 
ام بی ای نیوز - افراد با سطح درآمد بالای 999 هزار تومان در ماه کمتر از سایر دهک های درآمدی روغن خوراکی (چه مایع وچه جامد) مصرف می کنند.
به گزارش “ام بی ای نیوز”، نتایج بررسی های صورت گرفته درخصوص میزان مصرف انواع روغن مایع و جامد در میان ساکنان شهرهای بزرگ کشور و رابطه آن با تحصیلات حاکی از آن است که هرچه سطح سواد افراد بالاتر می رود روغن مایع ،جایگزین روغن جامد در سبد غذایی افراد می شود به طوری که افراد با تحصیلات فوق لیسانس و بالاتر در جامعه آماری مذکور 6 درصد بیشتر از سایرین و افراد با تحصیلات زیر دیپلم 4 درصد کمتر از سایرین استفاده از روغن مایع را در سبد غذایی خود قرار داده اند.
نتایج همین بررسی درخصوص رابطه سطح درآمد افراد ومصرف انواع روغن ها نیز نشان می دهد که به طور کلی افراد با سطح درآمد بالای 999 هزار تومان در ماه کمتر از سایر دهک های درآمدی روغن خوراکی (چه مایع وچه جامد) مصرف می کنند اما در میان افراد با سطح در آمد زیر 500 هزار تومان در ماه تا 999 هزار تومان ،هرچه سطح درآمد بالاتر می رود، مصرف روغن مایع بیشتر و مصرف روغن جامد کمتر می شود به طوری که افرادی که درآمدی زیر 500 هزار تومان در ماه دارند یک درصد بیش از سایرین روغن جامد را در سبد غذایی خود قرار داده اند و کسانی که 750 تا 999 هزار تومان در ماه درآمد دارند 3 درصد بیشتر از سایرین از روغن مایع برای پخت و پز استفاده می کنند.
همچنین نتایج تحقیقات فوق الذکر نشان می دهد مصرف روغن های مایع در میان گروه های سنی مختلف به جز گروه سنی بالای 55 سال تقریبا به یک اندازه است وافراد در گروه سنی بالای 55 سال فقط 2 درصد کمتر از سایرین از این ماده غذایی استفاده می کنند اما آنچه واضح است این است که با افزایش سن گرایش به سمت استفاده از روغن های جامد کمتر و گرایش به روغن های مایع بیشتر می شود.
اما بررسی کلی آمار موجود از میزان استفاده از روغن های مایع و جامد حاکی است که 78 درصد افراد ی که در این تحقیق مورد سوال قرار گرفته اند اعلام کرده اند که در سبد غذایی خود از روغن های جامد استفاده می کنند و86 درصد نیز از روغن های مایع استفاده می کنند که البته این آمار نشان می دهد درصدی از افراد هر دو گروه روغن های مایع و جامد را همزمان مورد مصرف قرار می دهند.
بررسی های اخیر نشان می دهد 26 درصد از جامعه آماری مذکوربیشتر ازیک بار در روز از روغن مایع برای مصرف پخت و پز استفاده و 31 درصد نیز بیشتر از یکبار در روز از روغن جامد استفاده می کنند.همچنین 19 درصد 4 یا 5 بار در هفته روغن مایع و16 درصد نیز4 یا 5 بار در هفته روغن جامد مصرف می کنند این در حالی است که 5/6 درصد از این افراد اعلام کرده اند که کمتر از یک بار درهفته روغن مایع و 8 درصد کمتر از یک بار درهفته روغن جامد مصرف می کنند.

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • مصرف روغن جامد 7 درصد کاهش یافت
  • اعلام قیمت انواع روغن، برنج، چاي، تخم مرغ ...
  • برای تبلیغ مایع ظرفشویی، آب و روغن در یک ب ...
  • مصرف مواد غذایی منجمد در دهک های بالای در ...
  • سیر صعودی قیمت میوه و سبزیجات
  • لیست جدید قیمت اقلام خوراکی در بازار
  • تهرانی ها 57 درصد کمتر از سایرین برنج و ماک ...
  • فقط 6 درصد شهروندان ایرانی هرروز آب معدنی ...
  • افزایش 11 درصدی مصرف عسل در کشور
  • افـزايش قيمـت روغـن بعد از دو سـال منطقـي ...
  •