» بازی عجیب شهرداری در تبلیغات شهری تئاترها
» تبلیغات آزار دهنده اپراتورنماها روی تلفن همراه/ چاره حذف تبلیغات چیست؟
» رتبه نخست کنکور تجربی 97 در تبلیغات سه مؤسسه کنکور
» چک ۱۰ میلیاردی تبلیغات محیطی برگشت خورد
» تبلیغات ماهواره‌ای برای درمان کوتاهی قد دروغ است
» ضرورت قانون‌گذاری صریح در زمینه ممنوعیت تبلیغات پزشکی
» سامسونگ درصدد ادغام سری گلکسی نوت با گلکسی اس است
» عادل درباره تبلیغات بیست هجده شفاف‌سازی کند
» درصد محبوبیت کالاهای ساخت ایران در بین 53 کشور
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو

عضویت در خبرنامه

 
در بازار تلویزیون با وجودی كه مدت‌ها است نمونه‌های LED به بازار آمده‌اند و تبلیغات زیادی نیز از طرف نمایندگی‌های فروش برای این نمونه‌ها شده است، اما با این حال میزان استقبال از تلویزیون‌های LCD بیشتر است و در مقابل تلویزیون‌های LED با استقبال بسیار كمی‌در بازار مواجهند.
به گزارش ویوان نیوز، فعالان بازار و ابراهیم درستی، رییس اتحادیه لوازم صوتی و تصویری بر این باورند كه قیمت بالای تلویزیون‌های LED و در مقابل كاهش چند مرحله‌ای قیمت تلویزیون‌های LCD باعث شده است تقاضا برای نمونه‌های ارزان‌قیمت افزایش یابد.
این درحالی است كه تلویزیون‌های 3D هم در راه بازار هستند و به نظر نمی‌رسد با توجه به قیمت بالای این تلویزیون‌ها و همچنین ذائقه مصرف‌كنندگان، نمونه‌های 3D اقبال بلندی در بازار داشته باشند.
در این رابطه گفت و گوی كوتاهی با سالارمنش، یكی از فعالان بازار لوازم صوتی و تصویری داشتیم كه می‌خوانید:
در حال حاضر چه تلویزیون‌هایی در بازار فروش بیشتری دارند؟
مانند سابق نمونه‌های LCD با بیشترین میزان تقاضا مواجهند.
اما نمونه‌های جدیدتری در بازار موجودند و نسل جدید تلویزیون‌ها كه 3D است نیز در حال ورود به بازار هستند. چگونه است كه توجه مصرف‌كنندگان هنوز به سمت LCD‌ها جلب می‌شود؟
برای مصرف‌كننده داخلی قیمت، فاكتور بسیار مهمی‌است. قیمت پایین نمونه‌های LCD در بازار باعث شده است كه این تلویزیون‌ها در بازار فروش بیشتری داشته باشند.
در این صورت اگر قیمت نمونه‌های LED هم كاهش یابد، می‌توان انتظار داشت این نمونه‌ها نیز بازار پررونقی داشته باشند؟
فعالان بازار معتقدند اگر قیمت نمونه‌های LED كاهش یابد، می‌توان شاهد رونق بازار این كالا هم بود.
چرا این كار را نمی‌كنید؟ چرا قیمت‌ها را كاهش نمی‌دهید؟
در شرایط فعلی امكان كاهش قیمت‌ها وجود ندارد. از طرفی تنوع مدل‌ها در مورد نمونه‌های LED به‌اندازه LCD نیست. همچنین به دلیل تقاضای اندك برای نمونه‌های LED هنوز پارتی‌های اولیه وارداتی از این كالا در برخی از برندها به فروش نرسیده‌اند و نمی‌توان قیمت‌ها را كاهش داد، زیرا در این صورت واردكننده و فروشنده هر دو ضرر می‌كنند.
به طور تقریبی می‌توانید بگویید نسبت تقاضا برای تلویزیون‌های LCD در مقایسه با LED چقدر است؟
بستگی به برند كالا دارد، ولی به طور میانگین در ازای هر 30یا 40 تلویزیون LCD یك تلویزیون LED به فروش می‌رسد.
ولی برخی معتقدند فاصله میزان تقاضا بین دو نمونه تلویزیون بیشتر است.
من به طور میانگین اعلام كردم، ولی باز هم می‌گویم این میزان تقاضا بستگی به برند كالا و قیمت‌ها دارد. این امكان وجود دارد كه در برخی از برندها نسبت تقاضا بین نمونه‌های LCD و LED به یك به پنجاه هم برسد و حتی گاه بیشتر.
با این وجود فكر نمی‌كنید عرضه نمونه‌های 3D كه قیمت بالاتری هم دارند در بازار داخلی ناموفق خواهد بود؟
ببینید هر كالا برای خود مشتریان خاصی دارد. در شرایط فعلی با وجودی كه 3Dها در راه هستند، ولی میزان عرضه نمونه‌های LCD به بازار بسیار بیشتر از تلویزیون‌های LED است، چون میزان عرضه به عواملی چون میزان تقاضا هم بستگی دارد. به نظر من نمونه‌های 3D مشتریان زیادی خواهند داشت، زیرا قابلیت‌هایی كه این تلویزیون‌ها دارند با نمونه‌های LCD بسیار متفاوت است و نمی‌توان گفت چون LEDها در بازار داخلی موفق نبودند، 3D هم به دلیل قیمت بالا موفق نخواهد بود. بالاخره بازار ناچار است به سوی تكنولوژی‌های جدید گام بردارد.
پس شما برای 3D‌ها بازار پررونقی را پیش‌بینی می‌كنید؟
بله، البته به زمان هم نیاز داریم. من فكر می‌كنم 3D‌ها اقبال بلندتری نسبت به LEDها در بازار داخلی داشته باشند.

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • برگزاری جشنواره‌های تابستانی با هدف باز ...
  • بازار تلويزيون به سرنوشت بازار مانيتور د ...
  • LCD ها 70 درصد بازار فروش تلویزیون را در اخت ...
  • استقبال مشتریان از انواع تلویزیون های ال ...
  • گزارشی از تحولات بازار لوازم صوتی و تصویر ...
  • تلویزیون های سه بعدی مشتری ندارد
  • سهم برندها از بازار تلویزیون ایران
  • ثبات قیمت در بازار لپ‌تاپ
  • کناره‌گیری برخی از برندها از رقابت در با ...
  • ثبات قیمت و ركود در بازار لپ‌تاپ
  •