» بدون شرح: در آگهی اورجینال، پای مهمان درمیان نیست
» هویت در کلمه؛ عسل جان دوستت دارم
» بدون شرح: زردیِ من از تو
» بدون شرح: یک (1) تیر و دو (2) نشان
» سلفي خود را بر روي کفش های آديداس بیندازید
» چالش سطل آب يخ؛ بیش از 41 میلیون دلار تا الان
» دغدغه: لطفا قوانین بازی را عوض نکنید
» مدیریت برند: از «برکینگ بد» بیاموزیم
» شب های آرامش، از اول صبح؛ آنجا که میکروفون، آرامش خاطر می آورد
» از نزدیک با یک کمپین: حرکت بر مسیر

» فارس: استیو جابز اجازه استفاده از آی پد را به بچه‌هایش نمی‌داد
» ایتنا: نخستین کارت SD ضدآب با ظرفیت 512 گیگابایت
» ایسنا: تولید حافظه‌ قابل بازیافت بر روی کاغذ
» دیده بان بازار: وقتی بانک رفاه آیفون ۶ را نیامده جایزه می‌دهد!!
» ویوان نیوز: آشنایی با بازاریابی اشانتیون
» خبر خودرو: لامبورگینی با مدلی جدید در راه پاریس است
» ایده یاب: اسپری اتو Eureka Easy Iron
» باشگاه خبرنگاران: تلفن هوشمندی برای ترک اعتیاد به تکنولوژی
» موبنا: 6 چیزی که باید درباره آی‌فون 6 بدانید
» ایسنا: پوستری برای روز جهانی صلح

 

 
تبلیغات آنلاین موثرتر است
پایگاه تخصصی اتاق مدیریت ارتباط با مشتری:این روزها تبلیغات چنان شکل گسترده ای بخود گرفته که می توان گفت بررسی تاثیرات و نتایج آنها کمتر از تاثیرات سایر برنامه های رسانه ای نیست. به این معنا که تبلیغات نیز همپای سایر برنامه های رسانه ها مهم هستند و گاه به دلیل نوع پیامی که منتقل کرده و تاثیراتشان باید مورد بررسی کارشناسان جامعه شناسی، روانشناسی و علوم ارتباطات قرار گیرند. البته این درحالی است که تبلیغات را به دلایل مختلف نمی توان از زندگی حذف کرد.
باید به صاحبان کالاها نیز حق داد که بخواهند از آگهی برای جلب بیشتر مشتری استفاده کنند. در اینجا چند توصیه برای تهیه یک آگهی موثر که جنبه های منفی کمتری دارد از قول تامسون کارشناس امور تبلیغات آمده است.
سالهاست که کلی نویسی و کلی گویی های سنتی در عرصه تبلیغات بی نتیجه است.به این معنا که صاحبان کالاها باید برای آگهی دادن گزینه های دیگری را انتخاب کنند. اگر چه تا بحال در دوران و شرایط مختلف، کلی گویی نتیجه داشته اما این روزها به دلیل گسترش رسانه های جمعی و انتخاب شیوه های مختلف خدمت رسانی آنها، دیگر نمی توان با همان روشهای قدیمی آگهی های تجاری ساخت. البته در این میان باید دو رسانه بزرگ رادیو و تلویزیون را کنار گذاشت. شبکه های مختلف تلویزیونی ادعا می کنند که تحقیقات نشان می دهد تولیدات تبلیغی آنها در سالهای اخیر بسیار مورد توجه مخاطبان قرار گرفته و آنها را به مصرف کنندگانی تبدیل کرده است. اما اگر کمی دقت کنید متوجه می شوید که این تحقیق ها تنها از نمونه های کوچک گرفته شده و نمی تواند نشان دهنده نظر اکثریت مردم نسبت به تبلیغات تلویزیونی یا بیانگر دلایل ترغیب آنها به خرید یک کالای خاص باشد. چرا که شما در حقیقت در حدود 5 ثانیه وقت دارید که در یک آگهی تلویزیونی، مخاطب را بمباران کنید. برای این کار ممکن است بیش از 100 کلمه را به ذهن مخاطب منتقل کرده و او را در وضعیت حمله قرار دهید. اما آیا واقعا چنین بمبارانی نتیجه بخش است؟ تجربه نشان داده که گاه برخی تبلیغات به ضد تبلیغ تبدیل شده اند و نتیجه ای جز از دست رفتن مشتری برای آن کالای خاص نداشته اند.
بنابرین در دنیای امروز که تبلیغات رسانه ای بهترین ابزار در دست تولید کنندگان است، باید سعی کنید از فرصت به بهترین شکل ممکن بهره ببرید. البته در این میان رسانه های آنلاین معتقدند که بهترین روش برای تبلیغات کالا، استفاده از این رسانه هاست. این در حالی است که کارشناسان امور تبلیغات نیز معتقدند که تبلیغ شفاهی و دیداری که از طریق رادیو و تلویزیون بیان می شود، موثر تر از تبلیغات به شیوه های دیگر است. اما تامسون یکی از مشاوران تبلیغاتی می گوید: یک فاصله بین خریدار و آگهی دهنده وجود دارد که فقط گاه به شکل شفاهی و با استفاده از لغات پر شده است. چون همیشه گفته اند که این نوع تبلیغ موثرتر است، یعنی زبان و گفتار همیشه تاثیر قوی ای بر مصرف کننده گذاشته و باعث ترغیب او به خرید شده است. در حالی که رسانه های آنلاین نوع جدیدی از تبلیغ را شروع کرده اند که باید از امکانات آن استفاده کرد.
او در بخش دیگری اشاره می کند که آگهی دهندگان نباید بیش از این روی تبلیغات چاپی اصرار کنند. آنها باید تبلیغات سنتی را کنار گذاشته و به تبلیغ در رسانه هایی غیر از روزنامه ها و رادیو و تلویزیون هم بیاندیشند. وی به ویژه به تبلیغ در رسانه های اجتماعی اشاره کرده و تبلیغ در این رسانه ها را موثرتر دانسته است. وی معتقد است: تبلیغ در رسانه های اجتماعی به این دلیل مفید است که مخاطب احساس می کند رسانه ها و شبکه های اجتماعی به ندرت دروغ می گویند و بنابرین راحت تر به تبلیغات آن اعتماد می کنند.
وی در بخش دیگری از سخن خود به نمونه های موفق تبلیغات در رسانه های آنلاین اشاره کرده و معتقد است: اگر من یک آگهی دهنده بودم، حتما از رسانه های آنلاین برای تبلیغات و جمع آوری نظر افکار عمومی استفاده می کردم. به این ترتیب که ابتدا مارک یا برند کالایم را روی صفحات آنلاین می گذاشتم و از مردم می خواستم که به عنوان مصرف کننده نظرشان را درباره مارک من بنویسند تا من یک نظرسنجی دقیق را برای تبلیغات گسترده بعدی در اختیار داشته باشم. در واقع آنها در یک جمله نظرشان را به شکل آنلاین در اختیار من می گذاشتند و من به نحوه ابراز این نظر نیز توجه می کردم. وی همچنین معتقد است که همه صاحبان آگهی می توانند از این راه متوجه شوند که برای تاثیر بیشتر بر مخاطب چه راهکارهایی را می توانند در رسانه های آنلاین به کار برند.

به اشتراک بگذارید

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • مصرف کنندگان به تبلیغات در رسانه های سنتی ...
  • موفقیت 90 درصد آگهی های تلویزیونی در جذب م ...
  • بازار تبلیغات آنلاین ویدیویی، پررونق‌تر ...
  • بهره مندی ماهواره‌ها از ملال‌انگیزی تبل ...
  • چگونه تبلیغات متمایزی بسازیم
  • مقایسه ویدئوهای تبلیغاتی آنلاین با تبلیغ ...
  • افزایش حجم آگهی ها و ریزش مخاطبان رسانه ه ...
  • 5 راز برای موفقیت در تبلیغات رادیویی
  • تبلیغ برنامه‌های تلویزیونی جدی گرفته نم ...
  • چگونه‌ راهیابی تبلیغات‌ ماهواره‌های به ...
  •  
     

     

     
     
    ارسال نظر