» کپی یا اصل مسئله این است؟
» در کاهش ترافیک و آلودگی هوا "همپا" شویم
» قلب تپنده سن ایچ روی بیلبورد آلوئه ورا
» شکل های مختلف شامپو Dove در تقدیر از اندام مختلف
» اختراعات خنده دار و هوشمندانه حوزه مواد غذایی
» آقای خطای دید و ماجرای سه بعدی‌های دو‌بعدی
» لبخندهای زیبا، نتیجه رویکرد مسئولیت اجتماعی برند
» بررسی شیوه جدید کمپینهای تبلیغاتی بزرگ، روند تفسیر معکوس
» چگونه ایمیلی بنویسیم که مردم دوست دارند بخوانند
» #ایران_بالا؛ صعود عظیم سامان

» کمپپین شیلا ”بنشان به لبش لبخند” برای حمایت از کودکان کار
» محصولات 2016 هوآوی: میت 8، یک تبلت و یک ساعت هوشمند
» غول‌ها جایزه می‌دهند!
» چالش سال 2016 مارک زاکربرگ: ساخت یک پیش خدمت هوش مصنوعی
» محصولات ضدلک Scotchgard
» نصب CarPlay اپل روی تمام خودروهای شرکت فورد
» 9 فرمان جدید گوگل برای Google Now
» لوازم خانگی Miele
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو
» منتشر شد: کتاب “تکنیکهای بازاریابی در بازار ایران”

 

 
فروش اینترنتی در ایران، به لوازم آرایشی و بدلیجات محدود شده است
در حالی که پیش بینی می شود میزان فروش کالا در فروشگاه های اینترنتی جهان در سال ۲۰۱۱ به بالای ۲۲۵میلیارد دلار برسد، این روش در ایران بیشتر به فروش بدلیجات، ساعت و لوازم بهداشتی و آرایشی محدود شده است.
به گزارش خبرنگار ام بی ای نیوز، فروشگاه های اینترنتی امروزه در جهان انواع کالاهای نو و کارکرده، از انواع لوازم مصرفی خانه گرفته تا اتومبیل و دستگاه های صنعتی بزرگ و ... را به فروش می رسانند وبا وجود عمر کوتاهی که دارند، موفقیت های بی شماری کسب کرده اند که از مهم ترین دلایل کسب این موفقیت ها می توان به افزایش استفاده از خطوط اینترنتی باند پهن، ارزان تر بودن قیمت کالاها در خریدهای اینترنتی، راحتی مشتریان برای خرید انواع کالا و ... اشاره کرد.
در کره جنوبی که میزان دسترسی مردم آن به خطوط پرسرعت اینترنت زیاد است و نرخ استفاده از خطوط پهن باند بسیار بالا اعلام شده، فروش های الکترونیکی 8 درصد کل خرده فروشی این کشور را تشکیل می دهد و سرعت رشد آن نسبت به فروش های معمولی 3 برابر بیشتر است. برخی فروشگاه های اینترنتی آمریکایی برای آن که مشتری را به سمت خدمات خود بکشانند، به او امکان می دهند که اگر از خرید یک کالای به خصوص پشیمان شد، آن را به فروشگاه برگرداند. این مسأله که تعامل بیشتری بین فروشگاه اینترنتی و کاربر آنلاین برقرار می کند، تمایل او را برای خرید اینترنتی افزایش می دهد. بر اساس گزارش اداره آمار آمریکا ، در حالی که این کشور طی سال 1999 موفق شده بود با استفاده از انواع روش های تجارت الکترونیکی 15 میلیارد دلار فروش داشته باشد، میزان فروش کالا در این کشور به کمک روش های الکترونیکی، اینترنتی و مجازی در سال 2002 به 44 میلیارد دلاررسید و این رقم درسال 2010 از مرز 100 میلیارد دلار هم گذشت.
در ایران هرچند به گفته برخی کارشناسان، امروزه بین 3 تا 5 درصد از خرید و فروش ها در بازار را خرید های اینترنتی تشکیل می دهد، اما فروشگاه های اینترنتی بیشتر کالاهایی نظیر لوح های فشرده، لوازم بهداشتی، آرایشی وبدلیجات را به معرض فروش می گذارند.
در این رابطه محمد کریمی عضو انجمن تحقیقات بازاریابی ایران با اشاره به اینکه فروش اینترنتی در ایران در بسیاری از فروشگاه ها در حال فعال شدن است به خبرنگارما گفت:اخیرا استفاده از اینترنت به خصوص در مورد کالایی مثل کتاب رشد داشته اما هنوز به جایگاه واقعی خود نرسیده است.
وی با تاکید بر آنکه به تبع رشد فروش اینترنتی کالا، تبلیغات درفضای مجازی نیز ضرورت می یابد ، گفت: به دلیل عدم فراگیری فروش اینترنتی کالا و خلاء هایی که در این زمینه وجود دارد این ابزار در ایران بیشتر یادآورفروش بدلیجات، ساعت و لوازم بهداشتی و آرایشی است و هنوز در بین کالاهای مختلف فراگیر نشده است.
کریمی افزود: از آنجایی که فروش بیشتر فروشگاه های اینترنتی در ایران به این نوع کالاها اختصاص دارد ، صاحبان سایر کالاها رغبتی برای استفاده از این سایت ها ندارند.
اما کارشناسان ،دلایل دیگر پایین بودن میزان فروش اینترنتی در ایران را به ناآشنایی مردم با سیستم های اینترنتی، محدود بودن پهنای باند اینترنت و عدم اعتماد مردم به فروشگاه های اینترنتی مربوط می دانند ومعتقدند که برای توسعه جایگاه این فروشگاه ها در میان مردم نباید فرهنگ سازی توسط مسئولان و معرفی مزایای این فروشگاهها از جمله حذف واسطه ها در بازار، ایجاد بستری مناسب با سرعت و دقت بالا در تبادل اطلاعات، کاهش آلودگی ها و مسافرت های شهری، کاهش هزینه ها، خدمات پشتیبانی بهتر و کارآمدتر و ... را نادیده گرفت.
در این میان ازگروه خودروسازی سایپا به عنوان یکی ازشرکت های پیشرو در فروش اینترنتی کالا یاد می شود که برای اولین بار در اسفند ماه سال 86، امكان ثبت‌نام براي خريداران خودرو را فراهم واز 15 ارديبهشت‌ماه سال 87، پرداخت الكترونيكي برای فروش اينترنتي محصولات خود را آغاز کرد .
سایپا در اين دوره زماني كوتاه ،با فروش اینترنتی بيش از 10 هزار خودرو ، درآمد حاصل ازفروش اینترنتی خود را به بيش از 100 ميليارد تومان رسانيد که اين رقم، حجم تجارت الكترونيكي كشور را به شدت افزايش داد.

به اشتراک بگذارید

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • سرعت اینترنت در کشور جوابگوی خرید و فروش ...
  • ضعف تبلیغات؛ علت اصلی عدم استقبال از فروش ...
  • درآمد میلیاردی از فروش اینترنتی‌
  • ارایه اطلاعات صحیح ،بهترین راه توسعه فرو ...
  • 28 درصد ازشهروندان ایرانی خرید اینترنتی ر ...
  • عدم اعتماد، مخل شکل گیری فروشگاه های اینت ...
  • ایرانی ها از خرید و فروش اینترنتی استقبال ...
  • فروشگاه اینترنتی سی بازار
  • توزیع سرویس خرید اینترنتی در 48 ساعت
  • فروشگاه شهروند هنوزفروش اینترنتی ندارد
  •  
     

     

     
     
    شماره نظر: 1 | نويسنده: مهرزاد | [ايميل] | تاريخ ارسال: 28/11/1389 - 14:22
     
    [hide] بله واقعا اعتمادسازی خیلی به پیشرفت این مساله کمک میکنه. چون در مورد خرید و فروش کالاهای کارکرده در خارج از کشور هم صحبت کردید، لازم میدونم بگم که به تازگی سایت همینا www.haminaa.com هم در این زمینه فعالیت میکنه.

    [hide] بله واقعا اعتمادسازی خیلی به پیشرفت این مساله کمک میکنه. چون در مورد خرید و فروش کالاهای کارکرده در خارج از کشور هم صحبت کردید، لازم میدونم بگم که به تازگی سایت همینا www.haminaa.com هم در این زمینه فعالیت میکنه.
     
     
    تعداد مطالب: 0 | تعداد نظرات: 0   پاسخ  
     
     
    ارسال نظر