» دغدغه: 92، چه خبر از مواد غذایی؟
» دغدغه: 92، چه خبر از بانک و بیمه؟
» دغدغه: 92، چه خبر از تنقلات؟
» دغدغه: 92، چه خبر از آرایشی بهداشتی ها؟
» دغدغه: هشدار برای کوسه های محترم
» دغدغه: 92، چه خبر از خودرو و هواپیما؟
» برندهای کپی شده‌ای که برابر اصل نیستند
» دغدغه: 92، چه خبر از شوینده ها؟
» خلاقیت بی‌محدودیت در طراحی لیبل بطری
» تبلیغ موزیکال متناسب با ایام

» باشگاه خبرنگاران: چرا مصرف کالای خارجی به کالای ایرانی ارجعیت دارد؟
»
» فارس: فیس‌بوک شبکه همراه تبلیغاتی تاسیس می‏ کند
»
» مهر: مطالعه روزنامه با فنجان هوشمند
»
» شارا: تأثیرات آگهی‌ها بر الگوهای رفتاری کودکان
»
» ایسنا: شرط سینماداران برای پخش بازیهای جام جهانی: خانم ها نیایند، شرمنده ایم!
»
» عصر ایران: «نوکیا» جمعه تمام می شود!
»
» همکاران سیستم: تعداد کاربران لینکدین از ۳۰۰ میلیون گذشت
»
» فرهنگ نیوز: ضد تبلیغ عجیب عادل علیه پرسپولیس
»
» فارس: گوشی سه ‌بعدی دنیای همراه را زیر و رو می‌کند
»
» تابناک: خطر بزرگی که رسانه ملی را تهدید می‌کند
»
» تسنیم: کاهش هزینه‌های تولید و بازاریابی در اولویت حوزه فرش باشد
»
» ایسنا: لوگوی ویژه گوگل به یاد 198 سالگی «شارلوت برونته»

 

 
"شیرین عسل" در نوسان بین شیرینی و شوری

معاون بازاریابی گروه صنایع غذایی شیرین عسل با اشاره به اینکه محصولات این مجموعه با توجه به قیمت محصولات و کیفیت در خاورمیانه و غرب آسیا بی نظیر است یاد آوری می کند که این گروه علاوه بر این که بزرگترین صادر کننده شیرینی و شکلات در کشور است تنها شرکتی است که عنوان صادر کننده ممتاز را در کشور به خود اختصاص داده است. عباسی در حالی به این موارد اشاره می کند که این افتخارات مربوط به برخی از محصولات شرکت در زمینه شیرینی و شکلات ، اما اخیرا شاهد این بوده ایم که شیرین عسل محصولاتی چون روغن، ماکارونی و رب گوجه فرنگی را نیز به سبد محصولات خود اضافه کرده است. ناهماهنگی این محصولات با نام تجاری "شیرین عسل" که تداعی گر محصولات شیرین در ذهن مصرف کننده است از نظر کارشناسان یک اشتباه بزرگ محسوب می شود ،اما معاون بازاریابی شیرین عسل معتقد است که قواعد کلاسیک مارکتینگ در ایران جواب نمی دهد و عبارت "فرا مارکتینگ" ؟! را به عنوان ضرورت امروز بازار ایران به کار می برد. به گفته وی شیرین عسل با تمرکز بر ارزش آفرینی فعال برای مصرف کنندگان و با تکیه بر فعالیتهای بازاریابی و فروش خلاقانه به یک برند مورد احترام واجتماعی (Lovemark) تبدیل شده است.در خصوص این موضوع و استراتژی های شیرین عسل گفت و گویی با معاون بازاریابی این شرکت داشتیم که می خوانید...
ام بی ای نیوز: علت گرایش شیرین عسل به درون سازمانی کردن واحد خلاقیت (Creative Design)چیست؟


شیرین عسل با توجه به اینکه از نظر وسعت زنجیره تولید یکی از بزرگترین گروه های صنایع غذایی کشور است، برای اینکه بتواند مزیت رقابتی داشته باشدلازم دانسته تا واحد خلاقیت خود را درون سازمانی(In-House Creative Agency) کند.
امروزه یکی از مهم ترین مشکلات صنعت تبلیغات، کمبود خلاقیت است. ما در کشورمان تیم تبلیغاتی قوی از لحاظ خلاقیت نداریم. تیم های تبلیغاتی بیشتر از اینکه ایده خلق کنند کارشان کپی کردن ایده ها و سوژه های کمپین های خارجی است و وقتی طرحی را به مشتری ارائه می دهند با اهداف راهبردی بازاریابی آنها ارتباطی ندارد ، نتیجه اینکه بسیاری ازشرکت ها به سمت درون سازمانی کردن واحد ایده پردازی (creative ) خودحرکت می کنند. هرچند حرکت در این مسیر نیز اگر درست وهوشمندانه هدایت نشود، در بلند مدت برای این شرکتها چالشهای جدی به همراه خواهد داشت.
نکته دیگر اینکه امروزه مدیران بازاریابی شرکتها در قبال صرف بودجه های بازاریابی بایستی پاسخگو بوده و نتایج ملموس کوتاه مدت وبلندمدت را به عنوان عملکرد خود ارائه دهند. از اینرو شرکت ها صرفا به دنبال اکران اثر هنری یک آژانس تبلیغاتی نمی باشند، بلکه خواهان کمپین های کاملا مهندسی شده برای تامین اهداف خود می باشند. این درک دو طرفه از تبلیغات، حلقه مفقوده ارتباطی بین آژانس ها و مشتریان است که این شرایط منجر به گرایش شرکت ها به آژانس های تبلیغاتی غیر ایرانی شده است.
یکی دیگر از نواقص آژانس های تبلیغاتی ،خلاء رابطه دو سویه قوی بین مشتری و آژانس است ، آژانس ها نمی توانند ارتباط دو طرفه موثری با مشتریان خود برقرار کنند و اگر ارتباطی وجود داشته باشد مدیریت نمی شود.

ام بی ای نیوز: آیا شیرین عسل تاکنون با آژانس های تبلیغاتی خارجی کار کرده است؟

خیر.در مواردی ما از آژانسهای خارجی مشاوره گرفته ایم اما آنها مدل رفتاری خودشان را دارند و ما نمی توانیم سراغ یک آژانس تبلیغاتی خارجی برویم ، از طرفی کمک گرفتن از آژانس های تبلیغاتی داخلی پروسه ای چند ماهه را می طلبد و آژانسهای داخلی توان انجام کار در زمان محدود را ندارند. بنابراین ما مجبوریم از واحد ایده پردازی درون سازمانی استفاده کنیم. امروز واحد خلاقیت شیرین عسل نه برای واحد داخل کشور بلکه به واحد های شیرین عسل در خاورمیانه و اروپا نیز خدمات ارائه می دهد.

ام بی ای نیوز: رویکرد شیرین عسل نسبت به ارتباط با رسانه ها چیست؟

اکثرشرکت های صنعتی در ایران به دلیل آن که روابط عمومی فعالی ندارند ، دیالوگ خوبی با رسانه ها برقرار نمی کنند درحالی که تولیدکنندگان باید نسبت به سوالات ذینفعان خود از طریق رسانه ها پاسخگو باشند و ضرورت آن در شیرین عسل احساس شده است.
یکی از دلایل موفقیت برندهای برتر خارجی، داشتن واحد روابط عمومی قدرتمند در سازمانشان است ودر این راستا یکی از سیاست های شیرین عسل جذب نخبگان برای ایجاد واحد روابط عمومی قوی است.

ام بی ای نیوز: توزیع محصولات شیرین عسل در فروشگاه های اختصاصی آن هم به شکل گسترده، شبهه نارضایتی این شرکت از سیستم توزیع سنتی را پیش آورده است. آیا این تحلیل درست است؟

به هیچ وجه اینطور نیست. شیرین عسل تغییری در برنامه توزیع خود نداده و واحد فروش اختصاصی ندارد . سوپر مارکت ها و فروشگاه های مواد غذایی شریک اصلی ما در فروش محصولات ما هستند. هدف اصلی شیرین عسل در فروشگاهها معرفی طیف گسترده محصولات خود به بازارهای هدف بوده است که البته با استقبال کم نظیر مصرف کنندگان مواجه شده است. وسعت شیرین عسل آنقدر زیاد است که فروشی که در این اتفاق می افتد با فروش سرتاسری در داخل و خارج از کشور قابل مقایسه نیست.

ام بی ای نیوز:چطور شد که شیرین عسل به ارائه محصولات خود در فروشگاه های اختصاصی روی آورد؟

این فروشگاه ها صرفا "نمایشگاه" (Show Room)محصولات ما هستند و با این ایده شکل گرفتند. ایده اولیه فروشگاه های شیرین عسل، ارائه ومعرفی تمامی محصولات شرکت زیر یک سقف برای مصرف کنندگان بوده است اما وقتی در سال 85 اولین شعبه خود رادر خیابان شریعتی ، روبروی خیابان میرداماد تهران راه اندازی کردیم با استقبال خارج از انتظار از سوی مشتریان و بازخورد بسیار مثبتی مواجه شدیم که باعث شد بر اساس حجم تقاضا تعداد شعب را گسترش دهیم و امروز از این طریق هویت سازمانی یکپارچه ای (Corporate Identity) را ارائه می دهیم. درحال حاضر روزانه هزاران نفر از اقشار مختلف جامعه از فروشگاه های شیرین عسل بازدید و خرید می کنند.

ام بی ای نیوز: در حال حاضر چه تعداد فروشگاه شیرین عسل فعال است؟

فروشگاههای زنجیره ای "همسایه آریا "که به نام فرشگاههای شیرین عسل شناخته می شوند به شکل مشارکتی وغیر مشارکتی در شهرهای مختلف خدمات ارائه می دهند وتعداد آن ها به سرعت در حال افزایش است. درحال حاضر تعداد این فروشگاه ها در کشور به بیش از 100 شعبه رسیده است.

ام بی ای نیوز: به نظر می رسد گروه صنایع غذایی شیرین عسل، با توجه به قیمت نسبتا پایین محصولات خود ،قشر متوسط به پایین جامعه را نشانه گرفته است آیا برای قشر های بالاتر برنامه ای دارید؟

البته آمارهای حاکی از آن است که مشتریان شیرین عسل از طیف های مختلف جامعه تشکیل شده اند و به این دلیل شیرین عسل در فروش محصولات خود از بخش بندی جغرافیایی استفاده نمی کند چراکه مشتریان آگاهی که به دنبال محصولات ارزشمند و سالم هستند حتما انتخاب اولشان شیرین عسل است.هرچند در تئوری های کلاسیک قیمت گذاری ،قیمت یک محصول تابعی از شرایط محیط رقابتی و پارامترهای اقتصادی است و اکثر شرکت ها باتغییر در ترکیب و مرغوبیت مواد اولیه محصول یا وزن و نهایتا قیمت سعی در کسب منافع خود می باشند،اما شیرین عسل در قیمت گذاری کمترین تغییرات را داشته و گروه تلاش می کند با بکارگیری فناوری های پیشرفته،نیروی انسانی نخبه،نوآوری ، افزایش بهره وری و کارایی عملیاتی، عدم تغییرات قیمتی را جبران کند. قیمت محصولات با توجه به شرایط و محیط تعیین می شود و مدل آن برای هر شرکت منحصر به فرد است . شیرین عسل یکی از محبوب ترین نام های تجاری در بین نام های شیرینی و شکلات است و بالای 70 درصد از مشتریان ما مشتریان وفادار و همیشگی هستند.

ام بی ای نیوز: آیا آمار 70 درصد را از طرق تحقیقات خاصی به دست آورده اید یا صرفا یک حدس است؟

ما تحقیقات مان را از طرق نمونه گیری از بین مشتریان انجام می دهیم. فروشگاه های شیرین عسل بیش از 3000 بازدید کننده در روز دارند که یک جامعه آماده برای تحقیقات ماست.

"شیرین عسل" در نوسان بین شیرینی و شوری

ام بی ای نیوز: در حالی که محصولات شیرین عسل جای خود را دربین مصرف کنندگان ایرانی باز کرده است چرا در بسته بندی برخی از محصولات به کپی کردن از برند های خارجی روی آورده است؟ برای مثال کپی برداری از بسته بندی "کیت کت"در مورد شکلات "هیس" شیرین عسل یاشباهت نام Jelifun پاستیل های شیرین عسل با Jelibon شرکت Kent ترکیه.

"شیرین عسل" در نوسان بین شیرینی و شوری

"شیرین عسل" در نوسان بین شیرینی و شوری


فرایند نام گذاری محصولات شیرین عسل ، نظامی کاملا علمی است. در خصوص بسته بندی نمی توان صرفا تشابه رنگ بسته بندی را کپی برداری نامید. شکلات های ویفری که به کیت کت مشهورند عموما با رنگ بسته بندی قرمز توسط مشتریان شناخته می شوند.

"شیرین عسل" در نوسان بین شیرینی و شوری


البته هیس یک محصول قدیمی و کاملا شناخته شده در بازار است که به هیچ عنوان نمی توان آنرا کپی نامید. از طرفی شیرین عسل طبق قواعد رقابت پیش می رود نه قواعد مارکتینگ. در این راستا ممکن است تصمیماتی بگیرد که با قواعد کلاسیک مارکتینگ همخوانی نداشته باشد. به هر حال محصولات شیرین عسل ویژگی های خاص خودش را دارد.پاستیل شیرین عسل یکی از محصولاتی است که در نمایشگاه مواد غذایی آلمان درخشید و به خاطر استفاده از آبمیوه طبیعی در آن ،معرف طبیعی (national )بودن محصولات ماست که به نوعی شعار شیرین عسل در مورد همه محصولاتش است.


ام بی ای نیوز: آیا شرکت Kent که در این نمایشگاه حضور داشت شکایتی از نام تجاری محصول شما نداشت؟

خیر. ژلیفان یک برند شناخته شده است و در سازمان های بین المللی حمایت از مالکیت معنوی به ثبت رسیده است.

ام بی ای نیوز: در حالی که نام " شیرین عسل" تداعی گر شیرینی و شکلات است، ارائه محصولاتی که شیرین نیست مثل چوب شور، ماکارونی، رب گوجه فرنگی و روغن با همین نام تجاری از لحاظ کارشناسی اشتباه محسوب می شود. هدف شیرین عسل ازاین کار چه بوده است؟

مردم پس ازسالها به شیرین عسل اعتماد کامل پیدا کرده اند.آیا شرکتی را در جهان می شناسید که بدون تبلیغات گسترده و استفاده از رسانه های گروهی بتواند چنین رابطه ای قوی را با دهها میلیون مصرف کننده ایجاد کند؟ این از عجایب دنیای تجارت است که راز آنرا باید در کار شبانه روزی، نوآوری وخلق محصولات منحصر به فرد، استفاده از مواد اولیه تازه و طبیعی به جای مواد شیمیایی و جانشین های مضر در محصولات و مسئولیت پذیری درمقابل رضایت مشتری، جستجو کرد. ما محصولاتی مثل ماکارونی را به صورت آزمایشی وارد بازار کردیم و جواب گرفتیم . با عرضه آن به بازار شاهد این بودیم که این محصول در کنار محصولات شیرینی و شکلات ما به خوبی به فروش رفت وامروز ما شاهد استقبال بی نظیر از محصولات غذایی شیرین عسل همچون انواع ماکارونی، رب گوجه فرنگی، شکر و روغن می باشیم.شاید این با منطق برندینگ کنونی سازگار نباشد ولی این یک واقعیت آشکار است.

ام بی ای نیوز :چرا این محصولات در فروشگاه های (شیرینی و شکلات) شیرین عسل عرضه می شوند؟ درحالی که آنچه از تابلوهای فروشگاه ها به عنوان هویت بصری سازمانی دیده می شود، نشانگر عرضه محصولات شیرین است!

نظر ما این بود که زن خانه داری که در فروشگاه های ما شیرینی و شکلات خریداری می کند به دلیل اعتمادی که به ما دارد ماکارونی ما را هم می خرد.استدلال ما اعتمادی است که مصرف کنندگان به این نام تجاری دارند. برای مثال وقتی آدیداس که برند کفش است، دئودورانت را به بازار عرضه کرد توانست بازار خود را پیدا کند که این به دلیل اعتماد مصرف کنندگان به این برند بود.

ام بی ای نیوز: محصول جدید آدیداس تناقضی با نام تجاری آن نداشت. اما اینجا این دیدگاه مطرح است که ارائه محصولات بسیار متنوع که با نام تجاری محصول در تناقض است، می تواند در طولانی مدت تصویر برند ( Brand Image) را در ذهن مخاطب متزلزل کند.

در این خصوص ما معتقدیم که در ایران به قواعد مارکتینگ نیازی نداریم بلکه به یک فرا مارکتینگ نیازمندیم. بازار ایران مثل یک میدان جنگ است که فقط باید بدانیم برای جنگ به چه ابزاری نیاز داریم. ضرورت این نوع نگاه این است که پلن ها (طرح های) مختلفی را داشته باشیم و بسته به شرایط و مقتضیات آنرا اجرایی کنیم.در ایران نمی شود با تکیه به قواعد مارکتینگ ، بهترین برند را ایجاد کرد، ضرورتی هم ندارد که این اتفاق بیفتد. همه که نباید “Top of Mind Brand” باشند.

ام بی ای نیوز: در حال حاضر بسیاری ازطبقه های محصولی هستند که وقتی نام آنها برده می شود ما یاد یک برند خارجی می افتیم. نام های تجاری ایرانی تصویرمشخصی در ذهن مخاطب ندارند. موافقید که با رویکردی که شما مطرح می کیند برند فدای بیزینس می شود؟

چرا قواعد مارکتینگ را اصل مسلم می دانید؟ امروز اصول علم مارکتینگی که ما از آن صحبت می کنیم براساس پیش فرض های نظام های اقتصادی دهه 60 و 70 میلادی امریکا شکل گرفته و تکوین یافته است.محیط کسب وکار ایران و بنگاههای ما مختصات و شرایط ویژه ای دارند. امروز در کشور بیشتر به مدل های کسب وکار بومی و ایرانی نیاز داریم تا سرسپردن وپای فشردن بر مکاتب بازاریابی، هرچند از این مفاهیم بایستی استفاده نمود.معتقدم اگر امروز چین به در نظام اقتصاد جهانی میدان داری می کند به دلیل شناسایی مدل و الگوهای کسب وکار بومی وخاص خود است.آیا چین با استفاده از تئوری های بازاریابی غربی جهان را در ید خود گرفته است؟چند برند چینی می شناسیم! شرکت های ایرانی بایستی برای ارتقا وحفظ جایگاه رقابتی خود به "فرابازاریابی" روی آورند نه صرفا پرداختن به یک مقوله ای که گهگاهی به عنوان "مد فکری" در سمینارها و شرکت ها رواج می یابد و تصور می شود که دوای تمامی دردهای شرکت های ما است! مدل های بازاریابی قدیم دیگر پاسخگوی مقتضیات امروز نیست. اقتصاد داخل پویایی خودش را دارد و اقتصاد خارج از مرزها هم همینطور. هماهنگ کردن این پویایی ها باهم مستلزم نگاهی نوین است.

به اشتراک بگذارید

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • شیرین عسل به سیستم توزیع سنتی وفادار است
  • فروشگاه های اختصاصی شیرین عسل، اعتراضی ب ...
  • جشنواره فروش محصولات شیرین عسل
  • شیرین عسل: تبلیغ با عرضه مستقیم
  • بدون شرح: شیرین بخور
  • افزایش خطر شکست عرضه مستقیم شیرین عسل
  • شیرین بودنِ زیاد، خوب نیست
  • بسته بندی متفاوت در جشنواره روز مادر و رو ...
  • 80 درصد ایرانی ها شیرینی دوست دارند
  • پپسی برند رژیمی خود را شیرین می‌کند
  •  
     

     

     
     
    شماره نظر: 16 | نويسنده: ناشناس | [ايميل] | تاريخ ارسال: 7/11/1392 - 18:06
     
    با تشکر از همه دوستان و عوامل بالا.به نظر من امثال آقای ژائله باید کارگزاران رسمی صنایع کشور باشند و نه افرادی که با رانت و رابطه پا به این عرصه می گذارند و چند بادمجان دور قاب هم به اسم مشاور سرمایه های این کشور را به باد دهند.
    راجع به دوستمون که فرمودند 100 شعبه و 3000 تا بازدید کننده،پیشنهاد میدهم یک سری به برخی از این فروشگاهها بزنند و بعد نظر خودشون مجددا بفرمایند.متوسط بازدید از یک فروشگاه در روز 3000 نفر است و نه برای همه آنها.
    همانطور که همه ما میدانیم این فروشگاهها کاملا شخصی هستند و اعطای نمایندگی به آنها صورت می گیرد.
    ای کاش با چشمان بازتری مسائل را می دیدیم.
     
     
    تعداد مطالب: 0 | تعداد نظرات: 0   پاسخ  
     
     
    شماره نظر: 15 | نويسنده: حسن | [ايميل] | تاريخ ارسال: 26/09/1392 - 22:07
     
    با سلام
    من خودم بازار یاب شرکت شیرین عسل هستم. همه جیش بدون نقصه وای به نظر من تنها یه کم باس تو محصولات کم فورشش بیشتر دقت کونه و کمتر تولید کنه که موجب سختی فروش نشه.
    با تشکر دوست دار شما .
    لطفا یه پاسخی بدین که چرا این محصول ها رو زیاد تولید میکنه/ winked
     
     
    تعداد مطالب: 0 | تعداد نظرات: 0   پاسخ  
     
     
    شماره نظر: 14 | نويسنده: فرشته | [ايميل] | تاريخ ارسال: 28/10/1391 - 14:18
     
    من می خواهم بازاریاب اینترنتی شیرین عسل باشم
     
     
    تعداد مطالب: 0 | تعداد نظرات: 0   پاسخ  
     
     
    شماره نظر: 13 | نويسنده: پویا گلستانه | [ايميل] | تاريخ ارسال: 12/10/1391 - 12:55
     
    درود بر همه متخصصین ایرانی
    بنده ساکن آمریکا هستم و مدیر بزرگترین شبکه گرافیک در ایران
    متاسفانه تعداد زیادی از محصولات ایرانی کپی برداری هستند
    که در ماه بهمن تصمیم دارم تصاویر این بسته بندی ها را بر روی وب سایت
    قرار دهم.متاسفم برای مدیران کارخانه ها و صنایع که به جای استفاده از
    خلاقیت جوانان و اساتید از آثار کشور های آمریکایی و اروپایی کپی برداری
    انجام میدهند.
    قابل توجه شما دوستان : توانایی طراحی گرافیک در بین جامعه ما بالاتر از
    سایر کشورها میباشد به دلیل اشنایی با فرهنگ ایرانی و از همه مهمتر
    مدت 4 سالی است که در اکثر مسابقات بین المللی ایرانیان مقام های بالا
    کسب کرده اند.!!!
    مشگل این مدیران نداشتن دانش کافی است و عدم تخصیص بودجه برای
    بخش بسته بندی محصولاتشان وگر نه شخصا تضمین میکنم طراحی پکیج
    های طراحان ایرانی به مراتب بالاتر از مشابه های خارجی خواهد بود.
    همچنین شبکه طراحان گرافیک ایران آماده برگزاری فراخوان مسابقات
    برای مدیران شایسته میباشد و دارای کارنامه درخشان در سطح ملی و فراملی
    هستیم
    به درود
     
     
    تعداد مطالب: 0 | تعداد نظرات: 0   پاسخ  
     
     
    شماره نظر: 12 | نويسنده: امیر | [ايميل] | تاريخ ارسال: 17/09/1391 - 14:35
     
    این برادر بهتر است ماست خودشان را بخورند و زیاد قاطی میوه جات نشوند، کدام تئوری غربی! است که به درد اینجا نمی خورد؟ احتمالا معنای تئوری را نمی داند.
    افزایش تعداد فروشگاه چه ربطی به هویت شرکتی دارد؟ برادر پراندن چند کلمه انگلیسی نشان سواد گوینده نیست، باید منطق شما روشن باشد
     
     
    تعداد مطالب: 0 | تعداد نظرات: 0   پاسخ  
     
     
    شماره نظر: 11 | نويسنده: نورالهدی رفائی | [ايميل] | تاريخ ارسال: 22/08/1391 - 13:31
     
    میخواهم برای شرکت شیرین عسل از طریق اینترنت بازاریابی کنم ایمیل من fareshteh_net@yahoo.come
     
     
    تعداد مطالب: 0 | تعداد نظرات: 0   پاسخ  
     
     
    شماره نظر: 10 | نويسنده: علی سلطانی | [ايميل] | تاريخ ارسال: 12/08/1390 - 03:13
     
    یکی ازدووستان که نظری دررابطه باکپی برداری شرکت وزین شیرین عسل ازشرکت اولکردادند*خواستم مستدل وبامثال بگویم خدمتتان ماکارونی ترک وقدیمی آنکارا"که زمانیtبرندوکالای ضروری خانواده های ایرانی بوددرحال حاضربرندی منسوخ وبزرگانی همچون زرماکارون"بازارایران وبازاربین المللی رابه سلطه ی خوددرآورده>وجدای از پخش سراسری که شما به سخره گرفتید>دراقصی نقاط ایران باپخش محصولات شیرین عسل باسیستم توزیع رسته درشان این گروه صدهانفرنان می برند.واگرکپی برداری یک شکلات صبحانه"یاماکارونی ویاچیز دیگر میباشد عرض کردم آینده نگروروشنگرانه نگاه کنیدکه اولکرفراموش شده ی حال و مضمحل کمی بعد بازار ایران همچون ماکارونی آنکارا"خواهدداشت>ودرآینده خواهیددیدفکرهای کی فکربوده!
     
     
    تعداد مطالب: 0 | تعداد نظرات: 0   پاسخ  
     
     
    شماره نظر: 9 | نويسنده: هوادار شیرین عسل | [ايميل] | تاريخ ارسال: 6/04/1390 - 23:28
     
    سلام فقط به کسائیکه مطالب بالارو نوشتن باید بگم که :


    بترکه چشم حسود lol

    ای ول
    باید گفت که شیرین عسل افتخار هر ایرانی است
    شیرین عسل کامت همیشه شیرین باد و پاینده باشی و همیشه در اوج بمانی
     
     
    تعداد مطالب: 0 | تعداد نظرات: 0   پاسخ  
     
     
    شماره نظر: 8 | نويسنده: كنجكاو | [ايميل] | تاريخ ارسال: 4/02/1390 - 08:27
     
    ضمن سلام و عرض ادب

    من ميخواستم مشخصات مصاحبه كننده و مصاحبه شونده را بدونم ، براي فهم بهتر شناخت اصل است.لطفا در همين صفحه براي همگان اعلام فرمائيد.
     
     
    تعداد مطالب: 0 | تعداد نظرات: 0   پاسخ  
     
     
    شماره نظر: 7 | نويسنده: مشتری | [ايميل] | تاريخ ارسال: 26/01/1390 - 01:03
     
    من خودم هم از تولید شرکت و هم از فروش شرکت تقریبا باخبرم.بد قضاوت نکند میرعامل ارشد شرکت شیرین عسل با سیاست کاری که داره میتونم بگم ده تای مثل اولکر را حریفه.اگه در مورد شرکای خارجی اش هم زرنگی کرده اون هم از لیاقتشه.در ضمن شرکتهایی مثل آیدین و آناتا در مقابل تیراژ تولید شیرین عسل عددی نیستن.اونها هنوز به شیوه سنتی بسته بندی هاشونو بکنن واسه شیرین عسل هم خدا کریمه. کاش تو ایران ده تا مثل مدیر عامل شیرین عسل رو داشتیم.خدایش باید دست یک همچین آدمهایی را باید بوسید.
     
     
    تعداد مطالب: 0 | تعداد نظرات: 0   پاسخ  
     
     
    شماره نظر: 6 | نويسنده: مشتری | [ايميل] | تاريخ ارسال: 7/12/1389 - 11:48
     
    به نطر من باید از مجموعه شیرین عسل تقدیر و تشکر کرد که با این همه سختی در راه تولید تونسته صادرات قابل توجهی داشته باشه
    اما من واقعا نفهمیدم که این واژه فرامارکتینگی از کجا اومده و از کدام مکتب دانش مارکتینگ پیروی میکنه
    من از شما خواهش می کنم با استفاده از واژگان خودساخته کلاف سردرگم نظام مارکتینگ کشور را پیچیدتر نکینید.
     
     
    تعداد مطالب: 0 | تعداد نظرات: 0   پاسخ  
     
     
    شماره نظر: 5 | نويسنده: اولکر 2 | [ايميل] | تاريخ ارسال: 6/12/1389 - 21:03
     
    با سلام خدمت شهروند غیر عادی و متخصص مارکتینک و سیستم پخش و... پردیس، اولکر هستم یعنی همان شرکتی که شیرین عسل با کلاهبرداری با من شراکتش را بهم زد و بسیاری از فکرها را دزدید.
    جه ربطی داره به سواد مارکتینگ و سیستم پخش؟؟؟ این دوتا اصلا چی هستند؟ همون وانت های بنداز در رو پخش سراسری رو می گین؟ دانش و سواد؟؟؟ یه چیزی بگین بگنجه
    شیرین عسل با خیانتی که به تراختور کرد خودشو نشون داده پس بهتره از وطن پرستی هم چیزی نگه... میشه یه عکس بزارین رو سایتتون ببینم تو قفسه فروشگاه هایاین 50 تا کشور چجوری می چنند مام یاد بگیریم؟!
    یعنی می خوای بگی از آیدین هم بهتری؟ من نگفتم شیرین عسل دزده... من فقط می گم این ماکارونی و روغن و اینا رو از اولکر کپی کرده مثل نصف دیگه محصولاش، یه سر برین اونور می فهمین! برند موفق تو چندین کشور؟ تو همین تبریزش مونده نستله رو کپی کنه یا اولکر و...
     
     
    تعداد مطالب: 0 | تعداد نظرات: 0   پاسخ  
     
     
    شماره نظر: 4 | نويسنده: پرديس | [ايميل] | تاريخ ارسال: 5/12/1389 - 13:40
     
    با سلام
    اولا كساني كه كامنتهاي بالا را نوشتند بايد بدانند براي ارائه نظر و انتقاد اولين شرط داشتن سواد لازم براي ماركتينگ و سيستم پخش است كه متاسفانه با توجه به عدم معرفي افراد فوق نظر ايشان در حد يك شهروند عادي است كه نظر تخصصي ميدهند
    ريشه كاري اين شركت هر چي باشه و از هر جا اومده باشه ! و يا به قول نويسنده (اولكر) آقا جان يك برند ايراني كه بيش از 50 كشور صادرات داشته باشه فكر نكنم از اون شركتي كه ميفرمايين كپي برداره !
    شما به جاي آنكه سنگ ديگران را به سينه بزنين سعي كنين هويت ايراني خودتان را حفظ كنين
    همين هم كه فرمودين مزه خوبي دارن براي جواب كامنت شما كافي هست
    شيرين عسل هر چي باشه يك مجموعه كارآمد و كارآفرين و مطمئن هست به نظر بنده
    پيشرفت چندين سال گذشته اين شركت توانسته به غير از ايران در خيلي از كشورهاي ديگه هم تبديل به برند موفق باشه
    بنده شخصا آرزوي همكاري با اين مجموعه را دارم چه برسه به اينكه اشكال بگيرم
    در ضمن انتقاد سازنده عالي هست ! كاش به من نمونه ديگه اي از همين صنف در ايران بدين كه از اين شركت موفق تره !
     
     
    تعداد مطالب: 0 | تعداد نظرات: 0   پاسخ  
     
     
    شماره نظر: 3 | نويسنده: صدیقه | [ايميل] | تاريخ ارسال: 1/12/1389 - 10:31
     
    به نظر من عدم رشد همین 10- 12 تا فروشگاه در تهران بعد از4 سال گذشته، نشان از نپخته بودن این فکر است و به نوعی دور زدن چرخه توزیع است که ذات متفاوتی با تولید شیرینی شکلات دارد و تخصص می خواهد... محصول 150 تومانی کشش یک فروشگاه مستقل را ندارد و در بازار جهانی هم معمولا شکلات فروشی های مستقل شکلات های لوکس و کادویی می فروشند نه قاقا لی لی، در ضمن با کدام منطق تجاری و مخاطب سنجی ای کالای 100-150 تومانی را در دسته بندی غذای سالم قرار می دهید؟ معمولا مدیران ترسو برای فرار از یک استراتژی مستحکم به تنوع و عدم تمرکز روی می آورند، از شیرین عسل بعید است نداند کسی جنس 100 تومانی را سالم فرض نمی کند، با کدام عقل شکلات با کیفیت 100 تومان قیمت گذاری می شود؟
     
     
    تعداد مطالب: 0 | تعداد نظرات: 0   پاسخ  
     
     
    شماره نظر: 2 | نويسنده: اولکر | [ايميل] | تاريخ ارسال: 1/12/1389 - 08:53
     
    اگر می خواهید به ریشه کپی کاری این شرکت پی ببرید کافی است کمی در بازار ترکیه به محصولات ULKER نگاه بیاندازید، فکر می کنم هنوز هم با هم دعوای حقوقی داشته باشند، البته بسیاری از محصولات شیرین عسل مزه خوبی دارند اما بی هویت و با اسامی بی معنی بوجود آمدند، چون فقط باید شبیه اولکر باشند، داستان رب و روغن و ماکارونی هم از این قرار است
     
     
    تعداد مطالب: 0 | تعداد نظرات: 0   پاسخ  
     
     
    شماره نظر: 1 | نويسنده: علی مصدق | [ايميل] | تاريخ ارسال: 30/11/1389 - 17:35
     
    ایشان اشاره کرده اند 100 شعبه دارند و 3000 هزار بازدید کننده در روز ؛ یعنی متوسط هر فروشگاه روزی 30 نفر؟؟؟ آنهم محصول صد-دویست تومانی که 50 عدد هم بخری می شود 5 تا 10 هزار تومان!!! به نظر می آید این فروشگاه ها ورشکست باشند!
     
     
    تعداد مطالب: 0 | تعداد نظرات: 0   پاسخ  
     
     
    ارسال نظر