» بازی عجیب شهرداری در تبلیغات شهری تئاترها
» تبلیغات آزار دهنده اپراتورنماها روی تلفن همراه/ چاره حذف تبلیغات چیست؟
» رتبه نخست کنکور تجربی 97 در تبلیغات سه مؤسسه کنکور
» چک ۱۰ میلیاردی تبلیغات محیطی برگشت خورد
» تبلیغات ماهواره‌ای برای درمان کوتاهی قد دروغ است
» ضرورت قانون‌گذاری صریح در زمینه ممنوعیت تبلیغات پزشکی
» سامسونگ درصدد ادغام سری گلکسی نوت با گلکسی اس است
» عادل درباره تبلیغات بیست هجده شفاف‌سازی کند
» درصد محبوبیت کالاهای ساخت ایران در بین 53 کشور
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو

 

 
صنایع در تبلیغات سلامت مواد غذایی حسن نیت ندارند
وزارت بهداشت از چند سال گذشته تلاش کرد بر روی بسته ‌بندیهای پفک درج شود که مصرف آن برای کودکان زیر دو سال ممنوع است اما این مبحث آنقدر زیرکانه در بسته ‌بندیهای پفکها درج می‌شود که قابل خواندن نیست.
به گزارش مهر، زهرا عبدالهی - معاون دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت - ، گفت: بر اساس برنامه پنجم توسعه تبلیغات مواد غذایی با نظر وزارت بهداشت انجام خواهد شد و برای متخلفان این مقوله، برخوردهای قانونی و جریمه نقدی در نظر گرفته می‌شود.
وی افزود: 46درصد خانوارهای کشور بیش از 120درصد نیازشان انرژی دریافت می ‌کنند. همچنین مواد قندی، چربی و نشاسته ‌ای بسیار بیشتر از مقادیر توصیه شده از سوی مردم مصرف می‌شود. این در حالی است که مصرف میوه، سبزی، شیر و لبنیات بسیار کمتر از میزان مورد نیاز افراد است. این تغییر الگوی غذایی، مشکلات سلامتی زیادی را به دنبال خواهد داشت.
عبدالهی تغییر شیوه زندگی، کم تحرکی و زندگی ماشینی، مصرف زیاد فست فودها و غذاهای آماده را از جمله علل مهم اضافه وزن و چاقی عنوان کرد و افزود: در این زمینه لازم است اطلاع رسانی‌های مناسب صورت گیرد چرا که فست فودها را نیز می‌توان به شکلی سالم تر مصرف کرد. به عنوان مثال می‌توان از مصرف سس‌های پرچرب و نوشابه‌های گازدار همراه فست ‌فودها پرهیز کرد و در کنار فست فودها از سبزیجات و نوشیدنیهای سالم استفاده کرد.
وی، بهبود شیوه زندگی را از اولویتهای معاونت بهداشتی و دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت عنوان کرد و با تاکید بر لزوم محدود کردن تبلیغات مواد غذایی فاقد ارزش غذایی، ادامه داد: تبلیغات مواد غذایی باید جهت یافته و متناسب با سلامت تغذیه ‌ای جامعه باشد. این درحالی است که به دلیل کسب درآمد، متاسفانه این تبلیغات زیاد شده است.
عبدالهی ضمن گلایه از اینکه صنایع غذایی در تبلیغات سلامتی مواد غذایی حسن نیت ندارند، گفت: وزارت بهداشت از چند سال گذشته تلاش کرد که بر روی بسته ‌بندیهای پفک درج شود که مصرف آن برای کودکان زیر دو سال ممنوع است. اما این مبحث آنقدر زیرکانه در بسته ‌بندیهای پفکها درج می‌شود که قابل خواندن نیست و توجه مصرف کننده را جلب نمی‌کند. چنین موضوعاتی نشان می ‌دهد که صنایع غذایی حسن نیت ندارند. از طرف دیگر متاسفانه برخی سریالهای تلویزیونی موضوع پرخوری را تشویق می ‌کنند.

به اشتراک بگذارید

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • نقش تبلیغات محصولات غذایی رسانه‌ها در تر ...
  • مصرف پاستیل و شکلاتی را که تبلیغ نمی‌کنی ...
  • تبليغ 15 نوع كالا و خدمات از امروز ممنوع شد
  • وزارت بهداشت از تبلیغات چیپس و پفک در صدا ...
  • رسانه‌های مبلغ اقلام مضر تا ۱۰ میلیون تو ...
  • ممنوعیت تبلیغات موادغذایی ناسالم محقق شد
  • ممنوع شدن تبلیغات خدمات آرایشی وغیره
  • جلوگیری از تبلیغات مواد آسیب رسان به سلام ...
  • ممنوعیت واردات کالاهایی که در ماهواره تب ...
  • چرا تبلیغات رسانه ملی برای مواد غذایی مضّ ...
  •