» مسیرِ جایگزین، چطور پیدا شد؟
» دغدغه: تر و خشک را باهم نسوزانیم
» اعترافات یک تبلیغاتچی جوان
» استفاده از تکنیک تکان خوردن موها برای تبلیغ بنياد كودكان سرطاني
» کمپین های خودجوش اصلاح الگوی مصرف آب، قوی تر از تبلیغات سازمانی
» بدون شرح: حرفه ای در ...
» طراحی گرانقیمت ترین مسواک جهان 4 سال زمان برده است!
» درخواست از دیزاینرها براي مقابله در برابر ابولا
» آموزش مهمترین رویکرد توسعه بازاریابی دنیای امروز است
» لغو ممنوعیت استفاده از تلفن همراه در هواپیما

» مارکتینگ نیوز: تبلیغات هالووینی
» خبرآنلاین: رینولدز سیگار کشیدن را برای کارمندانش ممنوع کرد
» دنیای اقتصاد: چرا باید ساعت را از محیط کارحذف کنیم؟
» دنیای تبلیغات: مصاحبه با امیر قهرایی کارگردان تیزر سس اصالت
» مهر: استفاده از تلفن همراه با پاشنه کفشها
» ایتنا: مک‌دونالد حامی اپل پی شد
» موبنا: سونی تبلت 12 اینچی عرضه می‌کند
» تابناک: برندسازی در سینمای ایران چه سرنوشتی خواهد یافت؟
» تسنیم: هوشمندترین لامپ جهان ساخته شد
» ایده یاب: دستگاه تصفیه آب Pureit

 

 
"بنتاتی" با توزیع ضعیف و تبلیغات ضعیف تر
"بنتاتی" از جمله مارکهای خارجی نمایی است که هر از چندگاه به خورد مصرف کننده ایرانی داده می شود. اگرچه در نگاه اول این نشان ممکن است محصول کشور ایتالیا به نظر برسد اما این شرکت هم محصولات خود را از کشور تازه آشنای مصرف کننده ایرانی یعنی چین یا امثال آن تهیه می کند. به هرحال این شرکت که در ابتدای تأسیس خود با یک ایده بسیار قوی شروع به کار کرده است، چند وقتی است که تبلیغات گسترده آن در نقاط مختلف شهر تهران به چشم می خورد. البته این تبلیغات که غالباً به صورت بیلبورد در میادین، خیابانها و بزرگراههای شهر تهران و با هزینه ای که حدوداً یک و نیم میلیارد تومان برآورد می گردد، دیده می شود، نقاط ضعف عمده ای دارد که در ادامه به بررسی آنها از دیدگاه بازاریابی پرداخته می شود :
به گزارش خبرنگار ام بی ای نیوز، اگر یک روز در 4 جهت شهر تهران حرکت کنید، با تابلوهای قرمز رنگی بر خورد می کنید که بر روی آن عبارت "بنتاتی" درج شده و در کنار آن هم با فونت ریز نوشته شده است : لوازم آشپزخانه !!! اما معلوم نیست که این کدام محصول آشپزخانه ای است که از غرب تهران در میدان پونک تا شرق تهران در تهرانپارس و از مرکز تهران تا پل سیدخندان و شمال تهران در بزرگراه صدر و احتمالا در جنوب شهرمی تواند مخاطب داشته باشد ؟!!
نکته دوم آنکه تنها برندهای معروف و شناخته شده ای چون سونی و مرسدس بنزو ...این نوع تبلیغات را که برخی کارشناسان آن را تبلیغات مغرورانه می نامند به کار می برند چرا که این برندها به دلیل آشنا بودن مخاطبان با نام برند ،بدون هرگونه توضیحی نسبت به محصولی که ارائه می کنند تنها به یاد آوری نام خود در تبلیغات اکتفا می کنند اما مگر می شود مخاطب ، محصولات شرکتی را که جرأت کرده است نام خود را با یک پس زمینه کاملاً قرمزرنگ در بیلبوردهای غول پیکر شهر نصب کند تا به حال ندیده باشد ؟
از طرفی وقتی تابلوهای تبلیغاتی "بنتاتی" را می بینید و عبارت لوازم آشپزخانه در گوشه آن به چشمتان می خورد، این سوال برایتان ایجاد می شود که محصولات "بنتاتی" ،نمکدان و فلفل ساب است یا ظروف آشپزخانه و یا یخچال و ماشین ظرفشوئی ؟ به راستی "بنتاتی" چه نوع لوازم آشپزخانه ای ارائه می دهد؟
با شروع تبلیغات گسترده "بنتاتی" با این شکل در سطح شهر به نظر می رسید که اگر وارد هر مغازه لوازم آشپزخانه ای در تهران شوید حداقل باید یکی از محصولات آن را ببینید اما دریغ از حتی یک نمکدان با مارک بنتاتی. به راستی با این تبلیغات گسترده اگر یک نفر خواهان خرید یک محصول با این نشان باشد، کجا باید به دنبال آن بگردد؟ توزیع ضعیف محصولات بنتاتی یکی از اصلی ترین نقاط ضعف این شرکت در کنار تبلیغات ضعیف آن است.

به اشتراک بگذارید

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • تبلیغات پیرکس پس از یک دوره غیبت آغاز شد
  • عرضه محصولات جدید دسینی در نمایشگاه لواز ...
  • بوش، جنرال‌الکتریک و ویرپول، مورد اعتما ...
  • "خانه و آشپزخانه" گروه های «AوB» را بازار ...
  • بازی با رنگ‌ها برای معرفی آشپزخانه‌ای ب ...
  • بررسی دلایل گرایش تولیدکنندگان ایرانی به ...
  • تابلوهای بی قواره مغازه ها در تهران کی سا ...
  • یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی آشپزخانه، ...
  • هجوم سازه های تبلیغاتی به جنوب تهران
  • بمباران تبلیغاتی یوروپن
  •  
     

     

     
     
    شماره نظر: 17 | نويسنده: پری | [ايميل] | تاريخ ارسال: 29/04/1393 - 19:34
     
    سلام.من چندتا از محصولات بنتاتی رو دارم واقعا عالین .زیاد کشور سازندش مهم نیست مهم اینه پول بابت جنس خوب پرداختم. مطمئنم شما هم بخرید پشیمون نمی شید.
     
     
    تعداد مطالب: 0 | تعداد نظرات: 0   پاسخ  
     
     
    شماره نظر: 16 | نويسنده: مریم | [ايميل] | تاريخ ارسال: 20/04/1393 - 11:08
     
    من تی زمین شوی بنتاتی با خرد کن اون رو دارم خیلی خیلی راضی هستم از سر ماکارونی تی دو ساله دارم استفاده میکنم هنوزم دو سال دیگه کار میکنه
     
     
    تعداد مطالب: 0 | تعداد نظرات: 0   پاسخ  
     
     
    شماره نظر: 15 | نويسنده: as | [ايميل] | تاريخ ارسال: 10/03/1392 - 17:59
     
    من بنتاتي دارم وسايل استيلش بد نيست
     
     
    تعداد مطالب: 0 | تعداد نظرات: 0   پاسخ  
     
     
    شماره نظر: 14 | نويسنده: وحید | [ايميل] | تاريخ ارسال: 1/03/1392 - 12:54
     
    سلام خواهش میکنم قبل از اینکه مطلبی رو که شنیدین بخواین تو سایت بنویسید یه کم اطلاعات کسب کنید.
    من اکثر لوازم بنتاتی رو از فروشگاه آقای هنر خواه توی بلوار کشاورز خریدم. خیلی هم راضی هستم و کاملا مخالف مقاله شما.
     
     
    تعداد مطالب: 0 | تعداد نظرات: 0   پاسخ  
     
     
    شماره نظر: 13 | نويسنده: مریم | [ايميل] | تاريخ ارسال: 25/02/1392 - 23:55
     
    من گول ظاهر وتبلیغات بنتاتی روخوردم وقوری کتری اون رو که خیلی هم گرون بود روخریدم ولی دو روز نشده کف کتری سیاه شدویک هفته نشده کف کتری از داخل زنگ زده حالا من موندم ویک کتری زنگ زده وبولم که از دست رفته که بلا استفاده سردستم مونده جالبتر اینکه فروشنده زیر بار نمیره

    ریدم توسرخودتونو جنسای بنجلتون
     
     
    تعداد مطالب: 0 | تعداد نظرات: 0   پاسخ  
     
     
    شماره نظر: 12 | نويسنده: آرتین | [ايميل] | تاريخ ارسال: 15/01/1392 - 23:06
     
    کیفیت این جنس ها رو از نزدیک دیدم 90 درصد جنس ها تولید کشور چین هستند .اما جایی که قابل تعمل هستش قیمت های این جنس ها هستش! وارد کننده این محصولات فکر کنم بالای ابرها زندگی میکنه سود 300 درصدی در هیچ کجای دنیا دیده نشده.مطمئن باشند با این مدیریت فروش مشکلات زیادی خواهند داشت.جنسی که قیمت خرید اون تو چین 3 یوان هستش یعنی معادل 1150 تومان این دیگه معقول نیست به قیمت 10000 تومان تو فروشگاه ها فروخته شه....
    در ضمن تبلیغاتشون خیلی حرفه ای...ثانیا تهران کل ایران نیستش.


    تبلیغاتشون کاملا حرفه ای اما تو سطح تهران نه جای دیگه ای...معمولا تبلیغاتی که محدود به یه شهر و یا به یه قشر خاصی از جامعه مربوط باشه با شکست روبرو میشه....
     
     
    تعداد مطالب: 0 | تعداد نظرات: 0   پاسخ  
     
     
    شماره نظر: 11 | نويسنده: میهمان | [ايميل] | تاريخ ارسال: 7/11/1391 - 16:05
     
    بنتاتی یه برند کاملا" ایرانی هست که در زبان کردی به معنای خوشه انگور وجود داره محصولاتش از چندین کشور شامل ایتالیا ,آلمان,ژاپن ,سوییس,ترکیه ,هنگ کنگ و غیره وارد میشه و کیفیت بالایی هم داره و جایگاه خوبی نه تنها در تهران بلکه در 4 گوشه ایران باز کرده پس این تبلیغات به قول شما مغرورانه بی دلیل نیست و حکمتی داره گویا شما از همه جا بی خبر هستین...من به عنوان کسی که مستقیما" با خانواده بنتاتی و این مجموعه آشنایی دارم اطلاعاتی رو در اختیارتون قرار دادم که اگر خودتون یک مرتبه زحمت می کشیدین و به فروشگاهشون واقع در خیابان شریعتی نرسیده به ظفر تشریف میبردین عینا" همین اطلاعات با همین شفافیت در دسترستون قرار می گرفت,ولی گویا شما هیچ اطلاع جانبی از این برند و محصولاتش ندارین با این وجود که تمام مشتریان بنتاتی میدونن که حوزه فعالیت این مجموعه لوازم سبک آشپزخانه هست و به زودی شاهد رشد بیشتر از پیش بنتاتی خواهیم بود,,,خواهشا با کینه بیجا سعی در خراب کردن وجهه این برند نداشته باشین چون به در بسته می خورین ....من سابقا" عضو این مجموعه بودم و باعث افتخارمه که با اینچنین انسانهای شریفی همکاری داشتم....
     
     
    تعداد مطالب: 0 | تعداد نظرات: 0   پاسخ  
     
     
    شماره نظر: 10 | نويسنده: فایزه | [ايميل] | تاريخ ارسال: 22/09/1391 - 15:15
     
    شما یه برند بهتر پیشنهاد بدین؟والا من بعد از یکسال گشتن توی بازار تنها مارکی که از نظر شکل و قیافه تمیز به نظر میرسه فقط همین بنتاتی رو پیدا کردم.حالا مال هر جایی که میخواد باشه!
     
     
    تعداد مطالب: 0 | تعداد نظرات: 0   پاسخ  
     
     
    شماره نظر: 9 | نويسنده: وحید | [ايميل] | تاريخ ارسال: 12/08/1391 - 10:28
     
    سلام من مهندس کنترل کیفیت سازمان استاندارد هستم. کیفیت عالی دارد محصولات بنتاتی
     
     
    تعداد مطالب: 0 | تعداد نظرات: 0   پاسخ  
     
     
    شماره نظر: 8 | نويسنده: مصرف کننده لوازم بنتا | [ايميل] | تاريخ ارسال: 1/08/1391 - 18:28
     
    من از سال 87 محصولات این شرکت را استفاده میکنم و خیلی هم راضی هستم و و تا به امروز اکثر لوازم ان را خریداری نموده ام . استیل ها حرف اول را می زنند همچنین خانواده رنده ها . من به همه دوستان این برند را پیشنهاد میکنم.
     
     
    تعداد مطالب: 0 | تعداد نظرات: 0   پاسخ  
     
     
    شماره نظر: 7 | نويسنده: رضا صدرایی | [ايميل] | تاريخ ارسال: 5/06/1391 - 12:33
     
    کیفیت محصولات بنتاتی خیلی خوبه . مشکلی هم نداره . گرون بودنشون هم قابل قبوله . کلا من راضیم هم از کیفیت محصولات و هم از قیمتشون
     
     
    تعداد مطالب: 0 | تعداد نظرات: 0   پاسخ  
     
     
    شماره نظر: 6 | نويسنده: shima | [ايميل] | تاريخ ارسال: 11/05/1390 - 18:11
     
    من دو سال پیش هنگام خرید جهیزیه با این برند آشنا شدم و به نظرم برخی محصولاتش می تونه جایگزین وی ام وب یا برابانتیا بشه با قیمتی اندکی کمتر.من هم از ماهیت واقعی کشور سازنده هنوز خبر ندارم اما کیفیت جنس من را متقاعد کرد. کیفیتش قابل قبول و خوب بود.
    به نظر من هم تبلیغاتش یا زیادی حرفه ای بود یا اصلاً حرفه ای نبود . چون محصولی که دو سال پیش وارد بازار ایران شده بهتر بود به معرفی جزئیات محصولاتش یا تاسیس فروشگاه های توزیع این محصول خاص می پرداخت . خود من اولین بار با دیدن این تبلیغات خوشحال شدم و گفتم حتماً میخواهد در بنرهای دیگه محل جدید نمایشگاهش را معرفی کنهو مثلاً یه جاهایی مثل نمایندگی های وی ام وب یا برابانتیا. که متاسفانه خبری نشد و ما هم در خماری ماندیم .
     
     
    تعداد مطالب: 0 | تعداد نظرات: 0   پاسخ  
     
     
    شماره نظر: 5 | نويسنده: مَن | [ايميل] | تاريخ ارسال: 18/02/1390 - 17:16
     
    سرکار خانم شهلا.ج

    چند نکته در مورد نظرتان به ذهنم رسیدکه مینویسم:

    1- در هیچ جای نوشته نیامده که محصولات هر دو مارک بد هستند و بی کیفیت. فکر نمی کنم
    ام بی ای نیوز قصد تخریب داشته باشد.
    2- اگر ایرادی هست بر ارتباطات و تبلیغات هست نه بر محصول. ایشان بهتر است از ملیت واقعیشان سخن بگویند.
    3- آیا شمامتوجه شدید بنتاتی اهل کجاست؟ یا دسینی واقعا کجایی هست؟
    4- شما فرمودید 2ماه پیش محصولات را خریداری کرده اید. فکر میکنم 2 ماه برای اینکه بگوییم محصولی آشپزخانه ای حرف ندارد، کمی زود است. امیدوارم 2 سال دیگر هم همین نظر را داشته باشید.
     
     
    تعداد مطالب: 0 | تعداد نظرات: 0   پاسخ  
     
     
    شماره نظر: 4 | نويسنده: شهلا.ج | [ايميل] | تاريخ ارسال: 14/02/1390 - 09:22
     
    به نظر من بهتر است اول شما یکی از محصولات بنتاتی رو استفاده کنید بعد راجع بهش نظر بدید.من حدود 2 ماه پیش از یکی از فروشگاههای بنتاتی توی بازار برای دخترم جهیزیه خریدم و به نظر من محصولاتشون حرف نداره فقط بعضی هاشون گرونه.از چدن های دسینی هم استفاده کردم بد نیست اما مطمئنأ کیفیت بنتاتی رو نداره. بهتره یاد بگیریم بدون اینکه چیزی از کسی بدونیم راجع بهش نظر ندیم .
     
     
    تعداد مطالب: 0 | تعداد نظرات: 0   پاسخ  
     
     
    شماره نظر: 3 | نويسنده: مَن | [ايميل] | تاريخ ارسال: 6/02/1390 - 15:39
     
    آرم بنتاتی به طرز عجیبی شبیه دسینی است.
    رنگ قرمز آن هم شبیه دسینی است.
    آوای تلفظ هر دو اسم هم شبیه است.
    هردو هم لوازم آشپزخانه تولید میکنند.
    جالب است که هر دو به تولید لوازم و ابزار آلات کوچک آشپزخانه چون قوری و کتری ، رنده ، ظروف و قابلمه ، نمکدان و نمکپاش ، پوست کن و آبکش و... میپردازند.

    به نظر نمیرسد این دو مارک مخاطبانشان را نشناسند. بلکه به خوبی اقشار بالا دست جامعه را هدف قرار داده و بی آنکه دلیلی منطقی برای نام گذاری کالایشان داشته باشند ، اینطور به مخاطب پر درآمد وعده میدهند که تو میتوانی سوغات ایتالیایی یا اسپانیایی را خریداری کنی!

    براستی رقم برآورد شده تبلیغات هرکدام چقدر است؟
    آنچه مسلم است ، این است که رقم، چند صد میلیون تومان است و بیشتر، خرج در تبلیغات محیطی شده است.
    چرا؟ چون آن کَس که نزدیک توانیر ساکن است دیگر وی ام اف نخرد. فرد دیگری هم که حوالی پل رومی زندگی میکند محصول ویلری اند بوخ را فراموش کند. و مخاطبی هم که در یوسف آباد تردد دارد هرگز به یاد تفال و ... نیفتد.

    اینکه این دو نام تجاری ، مدتی بدون دادن اطلاعات بیشتر فقط به معرفی نام خود بسنده کردند، خیلی جای تامل و ایراد ندارد. خیلی از نامهای بزرگ ابتدا نامشان را جایگاه سازی کردند و سپس رسمشان را.
    اما اینکه نامی به ظاهر فرنگی همراه با کالایی وطنی یا چینی را به من مصرف کننده بفروشند، جای پرسش و تفکر دارد که چرا؟ مگر نام ایرانی بد است؟ مگر نام ایرانی نمی فروشد؟
    تفاوت کار در انتخاب مخاطب است که این دوستان از نوع پرپولش را دوست دارند.
     
     
    تعداد مطالب: 0 | تعداد نظرات: 0   پاسخ  
     
     
    شماره نظر: 2 | نويسنده: حمید | [ايميل] | تاريخ ارسال: 5/02/1390 - 13:38
     
    از این گونه مطالب بیشتر بگذارید، شما بودجه هدر رفته تبلیغات این برند را چقدر ارزیابی می کنید؟ آیا آژانسی اینکار را انجام داده؟ آن را هم معرفی کنید پول مدیرانمان را دور نریزیم!
     
     
    تعداد مطالب: 0 | تعداد نظرات: 0   پاسخ  
     
     
    شماره نظر: 1 | نويسنده: یک بازدید کننده | [ايميل] | تاريخ ارسال: 4/02/1390 - 13:59
     
    با سلام
    من با نظر شما موافقم. محصولات این شرکت ابتدا در حد لوازم آشپزخانه ای همچون رنده های چندکاره در نمایشگاهها به نمایش در میامد و جدیدا که تبلیغات خود را شروع کرده اند، تبلیغات ایشان را در مجلاتی چون هنر آشپزی، ساناز و سانیا و شاید مجلات دیگری با جامعه مخاطب حداکثری 500000نفری میتوان دید. این جامعه آماری خوب به طور شاخص خانمها هستند(بنابر نیاز سنجی بازار لوازم آشپزخانه) ولی به نظر جامعه آماری مناسبی به نظر نمیرسد که بتوان به تبع آن تبلیغات چنین تبلیغات گسترده ای را در حد بیلبردهای تک رنگ تبلیغاتی آنهم در سراسر شهر مشاهده نمود. سایت شرکت ضعیف و تنها شماره تلفنی که شما را به شرکت وصل میکند تنها یک فروشگاه ، آنهم در شهرک غرب را به شما معرفی میکند. (البته این اطلاعات مربوط به 4ماه پیش است) . آنچه از مجموعه این بررسیها به دست می آید که گرچه محصولات شرکت دارای جذابیتهایی هستند (فارغ از ایتالیایی یا چینی بودن محصولات که خود شرکت باید به آن پاسخ گوید) ، مشخص نبودن جامعه هدف مشتریان، ضعف اساسی در توزیع محصولات(محدودیت فروشگاههای دارای نمایندگی شرکت، مشخص نبودن نحوه توزیع محصولات شرکت در بازار لوازم آشپزخانه)،‌اداره نحوه ارتباط با مشتریان (روابط عمومی مشتمل بر وبسایت شرکت ، شماره های تماس ) از مشکلات اساسی این شرکت در ورود و معرفی محصول به بازار ایران است، تازه اگر اینگونه تبلیغات را مناسب نحوه شروع ، نوع فعالیت و برندینگ این شرکت در بازار ایران بدانیم!
     
     
    تعداد مطالب: 0 | تعداد نظرات: 0   پاسخ  
     
     
    ارسال نظر