» بازی عجیب شهرداری در تبلیغات شهری تئاترها
» تبلیغات آزار دهنده اپراتورنماها روی تلفن همراه/ چاره حذف تبلیغات چیست؟
» رتبه نخست کنکور تجربی 97 در تبلیغات سه مؤسسه کنکور
» چک ۱۰ میلیاردی تبلیغات محیطی برگشت خورد
» تبلیغات ماهواره‌ای برای درمان کوتاهی قد دروغ است
» ضرورت قانون‌گذاری صریح در زمینه ممنوعیت تبلیغات پزشکی
» سامسونگ درصدد ادغام سری گلکسی نوت با گلکسی اس است
» عادل درباره تبلیغات بیست هجده شفاف‌سازی کند
» درصد محبوبیت کالاهای ساخت ایران در بین 53 کشور
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو

عضویت در خبرنامه

 
ام‌بي‌اي‌نيوز- 31 درصد از شهروندان ايراني در سال گذشته براي تماشای فيلم به سينما رفته‌اند.
به گزارش "ام بي‌اي‌نيوز"، بررسي تحقیقات صورت گرفته از سوی يك مؤسسه مطالعاتي داخلي نشان مي‌دهد 31 درصد از شهروندان ايراني در سال گذشته براي تماشای فيلم به سينما رفته‌اند كه 44 درصد اين افراد را نوجوانان و جوانان تشکیل داده‌اند. به همین ترتیب هر چه سن افراد بالا مي‌رود علاقه به سينما رفتن نيز در ميان آنها كاهش مي‌يابد تا آنجا كه در سال گذشته تنها 6 درصد افراد با گروه سني بالاي 55 سال به سينما رفته‌اند.
همچنين نتایج تحقیقات صورت گرفته نشان می دهد که فيلم هاي خانوادگي كه در سال گذشته بر روي پرده سينما هابه اكران درآمده‌اند از بالاترين استقبال در ايران برخوردار بوده و 49 درصد اين جامعه آماري را به خود اختصاص داده‌است.
فيلم‌هايي با مضامين اجتماعي نيز با 26 درصد بييننده درصدر پرفروش‌ترين فيلم‌هاي ايراني در سال گذشته به حساب مي‌آيند. در ميان فيلم‌هاي اكران شده نيز داستان‌هايي با مضامين كمدي 23 درصد، احساساتي و رومانتيك با 21 درصد و جنايي و پليسي با 10 درصد جزو اولويت‌هاي اول ايراني‌ها براي تماشا بوده است.
ساير موضوعات مانند مذهبي، تاريخي، علمي، جنگي، وسترن و كارتون نيز به ترتيب رتبه بعدي از نظر بيننده را در ميان فيلم‌هاي اكران شده سينمايي به خود اختصاص مي‌دهند.
بر پايه اين گزارش هرچه سطح سواد و تحصيلات بالاتر مي‌رود گرايش به سينما نيز كاهش مي‌يابد تا آنجا كه تنها 2 درصد افراد با تحصيلات عاليه در سال گذشته به سينما رفته‌اند در مقابل ديپلمه‌‌ها و فوق‌ديپلم‌ها بيشترین علاقه‌مندان به سينما بوده و 58 درصد آنها اظهار داشته‌اند ترجيح مي‌دهند براي ديدن فيلم به سينما بروند. كساني كه داراي سواد ابتدايي نيز مي‌باشند در ميان گروه‌هاي طرفدار سينما قرار گرفته‌اند و 26 درصد آنها سال گذشته براي تماشای فيلم به سينما رفته‌اند.

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • اقتصاد سينما به تبليغات درست وابستگي شدي ...
  • تبليغات تلويزيوني فيلم ها و رونق سينماها
  • رسانه مهمترين عامل تبليغات فيلم هاي سينم ...
  • سالانه نیمی از ایرانی ها به رستوران مي‌ر ...
  • قیمت بلیت های سینما در ماه رمضان
  • اعزام فعالان عرصه سينما در قالب هيات هاي ...
  • ورود سايت آمازون به بازار تجارت فيلم‌هاي ...
  • ايران دومين مصرف‌كننده فيلم‌هاي قديمي د ...
  • سفرهاي سياحتي به خارج از کشور21 درصد افزای ...
  • كاراكترهاي M&M، صحنه‌هاي فيلم های كلاسيك ...
  •