» بدون شرح: در آگهی اورجینال، پای مهمان درمیان نیست
» بدون شرح: زردیِ من از تو
» سلفي خود را بر روي کفش های آديداس بیندازید
» بدون شرح: یک (1) تیر و دو (2) نشان
» چالش سطل آب يخ؛ بیش از 41 میلیون دلار تا الان
» مدیریت برند: از «برکینگ بد» بیاموزیم
» دغدغه: لطفا قوانین بازی را عوض نکنید
» شب های آرامش، از اول صبح؛ آنجا که میکروفون، آرامش خاطر می آورد
» از نزدیک با یک کمپین: حرکت بر مسیر
» بدون شرح: از اینترنت تا موکت

» فارس: ساخت عمیق‌ترین استخر در هتل ایتالیایی
» مهر: پرینتر سه بعدی خانگی آمد
» تسنیم: ویزای بلک‌بری برای رونمایی پاسپورت صادر شد
» همشهری آنلاین: اپل موسیقی را غیرقابل کپی می‌کند
» تابناک: بهترین فبلت‌هایی که می‌توانید در پاییز خریداری کنید
» دیده بان بازار: تبلیغات خلاقانه از جیپ JEEP
» ایده یاب: تا آخرین قطره فشرده می‌شود!
» ایسنا: تلفن همراه چینی هدیه سران کشورها
» ایتنا: عرضه ۳ فناوری لوکس هوشمند برای بانوان
» موبنا: سونی در خطر حذف از بازار موبایل است

 

 
مدلهای ارتقاء مهارتهای ارتباطات بازاریابی معرفی شد
سمینار تخصصی ارتقاء مهارتهای ارتباطات بازاریابی با همکاری انجمن بازاریابی ایران و مرکز آموزش بازرگانی برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ام بی ای نیوز، در این سمینار دکتر وحید ناصحی فرد مدیر انجمن بازاریابی ایران در رابطه با ارتباطات بازاریابی گفت: یکی از مهم ترین مسائلی که باید به آن توجه شود سلسله مراتب تاثیرگذار بر مخاطبین شامل : آگاهی،شناخت،دوست داشتن،بی میلی و بی تفاوتی،میل نسبی و میل مفرط،رجحان و مجاب شدن مشتریان ،یقین درباره ضرورت خرید و در نهایت خرید مشتری است.
ناصحی فرد با اشاره به اینکه انتخاب کانال در ارتباطات بازاریابی مانند کانال شخصی وغیر شخصی(تبلیغات) از اهیمت بالایی بر خوردار است اظهار داشت: ارزیابی اثربخشی ارتباطات بازاریابی مانند پیش آزمون و ارزیابی میزان تاثیر کمپین تبلیغاتی و ارزیابی های بعدی آن اموری است که متاسفانه در کشورما کمتر به آن توجه می شود.
وی ماهیت بازار و ارتباطات بازاریابی را تعداد خریدار،وسعت جغرافیایی بازار و نوع بازار (رقابتی یا انحصاری)خوانده و گفت: البته باید مراحل چرخه زندگی محصول و ارتباطات بازاریابی آن مانند مرحله مقدماتی ،مرحله آگاهی ،تبلیغات و پیشبردهای فروش، رشد و بلوغ تبلیغات و فروش شخصی برای واسطه های بازاریابی را در نظر گرفته و موقعیت ارتباطات بازاریابی را تجزیه و تحلیل کرد.
این استاد دانشگاه افزود: میزان بودجه در نظر گرفته شده برای ارتباطات بازاریابی به عواملی مانند توان مالی شرکت ،درصدی از میزان فروش واقعی و یا فروش پیش بینی شده ،رقبا و هدفها و وظایف شرکت بستگی دارد.
مدیر انجمن بازاریابی ایران چهار چوب تبلیغات را بودجه،نوع محصول ،نوع پیام ،نوع رسانه ،سنجش اثر بخشی تبلیغات ، بازار هدف ،نوع مشتری و انگیزه مشتری در خرید محصول معرفی کرده و تصریح کرد: هدف از تبلیغات بایدافزایش فروش و ایجاد تصویر ذهنی مثبت،معرفی کامل محصول ،یاد آوری آن ،متقاعد سازی مشتریان و برنامه های تشویقی باشد.
ناصحی فرد در ادامه سخنان خود جوایز ،شرط بندی ،هدایا ،نمونه کالا،حضور در نمایشگاهها ،تخفیفات و تخفیفات تعویض کالا را از ابزارهای پیشبرد فروش خواند و فروشندگی مستقیم ،تشکیل جلسات فروش ،برنامه های تشویقی برای فروشندگان ،ارائه نمونه کالا و... را نیز ازجمله ابزارهای فروشندگی شخصی برشمرد.
وی در پایان تصریح کرد: ابزارهای روابط عمومی مانند مطالب مطبوعاتی ،سخنرانی ها ،برگزاری سمینارها ،ارائه گزارش سالانه ،انجام امور خیریه و انتشارات محلی از ابزارهایی است که می تواند در بازاریابی مستقیم تاثیر گذار باشد.
در ادامه این کنفرانس میر احمد امیر شاهی استاد دانشگاه الزهرا در رابطه با تاثیر برنامه های حمایتی در موفقیت اهداف شرکت ها گفت: مبادله بین یک شرکت حامی و یک برند درک کننده رویداد با هدف ایجاد ارتباطات بازاریابی است که از طریق بهره برداری از اشتراکات هر دو صورت می گیرد.
امیر شاهی افزود: در این نوع ارتباطات مشتریان صورت غیر مستقیم حامی را می بینند و بد بینی کمتری نسبت به زمانی که شرکت های حامی مستقیم تبلیغ می کند در آنها ایجاد می شود و حسن نیت بیشتری در پاسخ ها بوجود می آید.
وی با اشاره به این که فعالیت های حمایتی در میان بازاریابان به عنوان یک ابزار موفق در ایجاد ارزش برند از سال 1984 بوجود آمد اظهار داشت: اهمیت فعالیت های حمایتی زمانی مشخص می شود که این موضوع صنعت سیگار را به یکی از مقتدرترین صنایع دنیا به واسطه بازاریابی مناسب تبدیل کرده است با وجود اینکه این صنعت اجازه تبلیغ در هیچ جایی را ندارد.
امیر شاهی با تاکید بر اینکه دلیل مرگ تبلیغ سنتی و رسانه ای ظهور و عرضه فن آوری های نوین است که باعث جدایی و تکه تکه شدن بازارها و رسانه ها شده و اختیار و قدرت را به مصرف کنندگان برگردانده است خاطر نشان کرد: فعالیت های حمایتی به خودی خود یکی از عناصر یکپارچه ارتباطات بازاریابی شرکت ها است .
وی در ادامه گفت: برنامه های حمایتی به زودی جای تبلیغات را خواهد گرفت اما متاسفانه در کشور ما شرکت ها تنها گزینه ارتباطات بازاریابی را تبلیغات می دانند.
این استاد دانشگاه دلایل رشد برنامه های حمایتی را افزایش هزینه های رسانه ها،کم هزینه بودن این برنامه ها ، اثر بخشی بیشتر فعالیتهای حمایتی و توجیه شدن شرکت ها از پتانسیل فعالیت های حمایتی به عنوان یک ابزار بازاریابی با زبان قابل درک جهانی خوانده و اظهار داشت: در ایران با نگاهی به برنامه های ورزشی طی چند سال اخیر شاهد رشد حضور برندهای ایرانی و خارجی در کنار برگزاری این فعالیت ها هستیم.
وی در ادامه اهداف فعالیت های حمایتی را شامل افزایش وفاداری برند،،در معرض دید قرار دادن ،تقویت کردن ذهنیت و تصویر ذهنی از برند،سوق دادن مردم به سمت خرده فروشان و بالا بردن میزان استفاده از کالا برشمرده و گفت: باید به فعالیت های حمایتی به عنوان یک منبع استراتژیک در جهت به دست آوردن یک جایگاه محکم نگاه کرد.
امیر شاهی در پایان عوامل موثر بر افزایش اثر بخشی فعالیت های حمایتی را تناسب میان شرکت های حامی و رویداد،نگرش بازار هدف شرکت حامی در مورد رویداد و نیت حامی از حمایت و درک بازار هدف شرکت حامی در حمایت آن شرکت معرفی واظهار داشت: فعالیت های حمایتی می تواند درک عمومی را راجع به شرکت تغییر داده و برای شرکت حسن نیت ایجاد کند و تاتیر مستقیمی بر ارتقاء اعتبار برند شرکت داشته باشد.
حسن قاسمی عضو انجمن بازاریابی ایران و استاد دانشگاه علامه طباطبایی نیزدر ادامه این سمینار در رابطه با Benefit Sellingدر B2Bبه صورت مطالعه موردی گفت: در بازاریابی تجهیزات دو نوع رویکرد وجود دارد .
قاسمی افزود: رویکر اول نوین (تمرکز بر منافع مشتریان ) شامل درک و شناخت نیازهای مشتری در لجستیک داخلی شرکت وارائه راه حل جامع در سطح بنگاه و زنجیره تامین می باشد.
وی ادامه داد: رویکرد دوم سنتی(ویژگی های فیزیکی و یا فنی محصول) بر سهم بازار،رقابت بین بنگاهی ،رابطه یک سویه،سودآوری از طریق حجم فروش و صرفه جویی بنگاه از طریق مقیاس تاکید دارد.
این استاد دانشگاه با اشاره به این که لجستیک داخلی سیستم های نگهداری و تجهیزات جا به جایی مواد و کالا که محصولات اصلی شرکت هستند اجزای اصلی لجستیک داخلی را تشکیل می دهند گفت: افزایش حجم نگهداری و سطح دسترسی،ارتقاء بهره وری و کاهش زمان تحویل و ارتقاء جایگاه انبار از سطح بنگاهی به زنجیره تامین از فواید و بهینه سازی فضا است.
همچنین بلوریان تهرانی مشاور بازاریابی ، فروش و تبلیغات و مدرس دوره های MBAدر ادامه این سمینار در رابطه با مدل O5در ارتباطات فروش گفت: فروشندگان باید ظاهری خوب و آراسته ،سلامت و بنیه و توانایی عضلانی ،نظم و ترتیب،قالبیت انعطاف پذیری و وقت شناسی را رعایت کنند.
بلوریان تهرانی با اشاره به اینکه توانایی جذب سایرین ،خلاقیت،علاقه به کسب درآمد ،علاقه به موفقیت و غرور شغلی و حرفه ای از توانایی های ذاتی یک فروشنده است اظهار داشت: صبر و حوصله ،ظرفیت کار سنگین ،ریسک پذیری،حافظه قوی و کسب مهارتهای حرفه ای از سایر مواردی است که فروشندگان باید آن را کسب کنند.
وی ادامه داد:فروشندگان باید توجه داشته باشند که همه اشخاص و سازمانهایی که به کالای شما علاقه نشان می دهند و به آن نیاز داشته و توان پرداخت آن را دارند و کالای شما را ترجیح می دهند مشتریان و مصرف کنندگان محصولات شما هستند.
این استاد دانشگاه در ادامه تکنیک های O5 را زمان بندی یک ملاقات فروش ،شناسایی و آشنا شدن ،معرفی محصول در حجم زمانی مشخص پاسخ گویی به اعتراضات و اخذ سفارش و خاتمه فروش معرفی کرده و خاطر نشان کرد: فروشندگان باید قبل از هر چیز هدف خود را از برقراری تماس با مخاطب مشخص کرده بر ترس و ابهامات خود غلبه و از اتلاف وقت و بیهود گویی پرهیز و زمان را تنظیم کنند.
وی آشنایی اولیه ،تکرار ملاقات ها به قصد ایجاد همدلی ،شناسایی نیاز مشتری ،دعوت برای تشکیل جلسات مشترک ،فروش کالا یا خدمت خاص ،ارائه محصول یا طرح خدمت جدید ،ارائه اطلاعات در خواستی مشتری و ارائه اطلاعات داوطلبانه و انگیزشی را از انواع هدف های فروشندگان در تماس با مشتری معرفی کرد.
بلوریان تهرانی در پایان خاطر نشان کرد: در طول صحبت با مشتریان به وی گزارش دهید و او را وارد جریان حل مسئله قرار دهید ,دروغ نگویید و صادق باشید، به جای توجیه تحلیل کنید و پس از پاسخ دادن با فروکش کردن عصبانیت از او پذیرایی کنید تا همه چیز به اخذ سفارش منتهی شود.
کامبیز حیدرزاده استاد دانشگاه علوم تحقیقات تهران و عضو انجمن بازاریابی ایران نیزدر رابطه با جایگاه مهارتهای بازاریابی در رفتار مصرف کنندگان و دیدگاههای مختلف به گفت گو پرداخت.
حیدرزاده گفت: در دیدگاه تجربی مصرف کننده همیشه عقلایی خرید نمی کند بلکه برای سرگرمی ،خیالات و هیجانات خرید کرده و خرید آن از نوع تنوع طلبانه است.
عضو انجمن بازاریابی ایران با اشاره به اینکه بازاریابان باید مصرف کنندگان را از طریق ارتباطات بازاریابی در معرض محرک های تبلیغاتی قرار دهند خاطر نشان کرد: تئوری تاثیرات افزایشی با نمایش مکرر یک محرک تبلیغاتی به تدریج تصویری از محرک در سیستم شخص ایجاد می کند .


به اشتراک بگذارید

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • ارائه مدلهایی برای ارتقاء مهارتهای بازار ...
  • بررسی تکنیک های بازاریابی در دوران بحران ...
  • کنفرانس ارتباطات یکپارچه بازاریابی و برن ...
  • بررسی چالش های برندسازی در ایران
  • موفق ترین طرح های بازاریابی کشور معرفی می ...
  • کنفرانس ارتباطات یکپارچه بازاریابی و برن ...
  • برگزاری سمینار «ارتقای مهارت های ارتباطا ...
  • 10 چالشی که فروشندگان کشور با آن دست و پنجه ...
  • برگزاری دوره جامع مدیریت تبلیغات و ارتبا ...
  • آموزش بازاریابی به فعالان صنعت بیمه؛ برا ...
  •  
     

     

     
     
    ارسال نظر