» بازی عجیب شهرداری در تبلیغات شهری تئاترها
» تبلیغات آزار دهنده اپراتورنماها روی تلفن همراه/ چاره حذف تبلیغات چیست؟
» رتبه نخست کنکور تجربی 97 در تبلیغات سه مؤسسه کنکور
» چک ۱۰ میلیاردی تبلیغات محیطی برگشت خورد
» تبلیغات ماهواره‌ای برای درمان کوتاهی قد دروغ است
» ضرورت قانون‌گذاری صریح در زمینه ممنوعیت تبلیغات پزشکی
» سامسونگ درصدد ادغام سری گلکسی نوت با گلکسی اس است
» عادل درباره تبلیغات بیست هجده شفاف‌سازی کند
» درصد محبوبیت کالاهای ساخت ایران در بین 53 کشور
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو

عضویت در خبرنامه

 
گرایش مصرف کنندگان در خاورمیانه به خرید اینترنتی
نتایج حاصل از یک نظرسنجی نشان می دهد که اخیرا هزینه های زندگی در خاورمیانه از حقوق بیشتر افراد فراتر رفته ومصرف کنندگان کالا در این منطقه بیشتربه خرید اینترنتی روی آورده اند.
به گزارش ام بی ای نیوز و به نقل از سایت www.warc.com، سایت خدمات استخدام Bayt.com با نظر سنجی از 12 هزار نفر متخصص درسراسر خاورمیانه درخصوص چگونگی انتخاب کالا برای خرید و قیمت سنجی آنها، به این نتیجه رسیده است که 63 درصد از آن ها قیمت ها را از اینترنت به دست آورده یا در پی خرید کالا از این طریق هستند.
23 درصد از افراد شرکت کننده در این نظرسنجی، در اینترنت در پی انجام بهترین معامله بوده اما به ندرت از این راه خرید می کنند. این در حالی است که 14 درصد از آن ها گهگاه از سایت تجارت الکترونیکی خرید کرده و 11 درصد نیز اغلب از این وسیله برای خرید بهره می بردند.
با توجه به سبک سنتی فروش مغازه ها ، 31 درصد از افراد شرکت کننده در این نظر سنجی ترجیح می دهند که از فروشگاه های موجود در پاساژهای بزرگ خرید کنند. در کنار آن ها 19 درصد نیز خرید از فروشگاه های زنجیره ای را می پسندند.
در شرایط کنونی، 41 درصد ازدرآمد افراد پس از رهن یا اجاره منزل، صرف خرید غذا شده و 16 درصد نیز به شهریه مدرسه اختصاص می یابد و حمل و نقل، مسافرت و پوشاک نیزدر مجموع سهمی حدود 24 درصد از هزینه مردم را تشکیل می دهند.
41 درصد از جامعه شرکت کننده در این نظر سنجی به عدم امکان پس انداز اشاره کرده و 18 درصد نیز سعی در اداره امور دارند تا بتوانند بین یک تا 10 درصد از درآمد خود را ذخیره کنند.
اکثریت پاسخ دهندگان فقط نیاز های اصلی خود را برطرف کرده و هزینه بسیار کمی را به تفریح و خرید کالا های غیر ضروری اختصاص می دهند.
در این میان 18 درصد پول خود را برای خرید ماشین یا رفتن به یک سفر تفریحی جمع می کنند. به هر حال، فقط یک و نیم درصد از جامعه نظر سنجی دوست دارند که پول خود را مستقیما برای خرید کالا های مورد نیاز بچه ها صرف کنند.
داده های فوق این موضوع را نشان می دهد که اخیرا هزینه های زندگی از حقوق بیشتر افراد در منطقه خاورمیانه فراتر رفته است.

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • نقش کم رنگ فروشگاه های زنجیره ای در عرضه م ...
  • 67 درصد از متقاضیان خودرو در آمریکا تمایل ...
  • نظر آمریکایی‌ها درباره ساعت‌های هوشمند
  • سبقت مردان از زنان در خریدهای اینترنتی
  • مصرف‌کنندگان همچنان مراکز خرید را انتخا ...
  • 28 درصد ازشهروندان ایرانی خرید اینترنتی ر ...
  • تقاضای 25درصدی برای خرید نوت بوک در خاورم ...
  • وجود 82 درصد متقاضی بالقوه برای ماشین ظرفش ...
  • برندهای آسیایی در اندیشه خرید شرکت های ار ...
  • والدین تحصیل کرده بیش از سایرین در خرید ب ...
  •