» بازی عجیب شهرداری در تبلیغات شهری تئاترها
» تبلیغات آزار دهنده اپراتورنماها روی تلفن همراه/ چاره حذف تبلیغات چیست؟
» رتبه نخست کنکور تجربی 97 در تبلیغات سه مؤسسه کنکور
» چک ۱۰ میلیاردی تبلیغات محیطی برگشت خورد
» تبلیغات ماهواره‌ای برای درمان کوتاهی قد دروغ است
» ضرورت قانون‌گذاری صریح در زمینه ممنوعیت تبلیغات پزشکی
» سامسونگ درصدد ادغام سری گلکسی نوت با گلکسی اس است
» عادل درباره تبلیغات بیست هجده شفاف‌سازی کند
» درصد محبوبیت کالاهای ساخت ایران در بین 53 کشور
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو

عضویت در خبرنامه

 
ام بی ای نیوز- مصرف ماهی در میان ایرانی ها نسبت به گوشت و مرغ از اهمیت کم تری برخوردار است.
به گزارش ام بی ای نیوز با وجود ارزش غذایی بالای گوشت سفید مخصوصا ماهی متاسفانه استفاده از ماهی در سبد غذایی ایرانی ها جایگاه مناسبی ندارد.
به گزارش ام بی ای نیوز، بر اساس بررسی های انجام شده برروی ذایقه ایرانی ها نسبت به مصرف انواع گوشت در سال گذشته مشخص شد 19 درصد مردم ماهانه 5 تا 10 هزار تومان از درآمد خود را صرف خرید ماهی و مرغ می کنند.
در تحقیق ترکیب میزان مصرف انواع گوشت در سبد خانوارهای ایرانی مشخص شد 19 درصد مردم 10 تا 20 هزار تومان از درآمد خود را برای خرید ماهی اختصاص می دهند این در حالی است که 32 درصد از مصرف کننده ها ،این مبلغ را برای خرید مرغ و 28 درصد نیز برای تهیه گوشت قرمز 10 تا 20 هزار تومان هزینه می کنند.
اما هزینه برای تهیه ماهی بین 20 تا 40 هزار تومان در میان ایرانی ها کاهش یافته و تنها 10 درصد مردم اظهار داشته اند برای تهیه ماهی این مبلغ راهزینه می کنند، 23 درصد این رقم را برای گوشت مرغ و 25 درصد نیزبرای گوشت قرمز هزینه می کنند.
بر اساس همین ارقام و با توجه به آمار های دریافتی هر چه میزان هزینه برای تامین انواع گوشت بالا می رود، سهم ماهی و پس از آن گوشت مرغ در سبد غذایی افراد نسبت به گوشت قرمز کاهش می یابد،به طوری که 11 درصد مصرف کننده ها اعلام کرده اند که 40 تا 80 هزار تومان در ماه برای خرید گوشت قرمز هزینه می کنند این در حالی است که 6 درصد ،این رقم را برای خرید گوشت مرغ و فقط 3 درصد رقم فوق را به خرید ماهی اختصاص می دهند.
از سوی دیگر در این بررسی مشخص شد مردم برای تهیه گوشت مورد نیاز خود بیشتر از هر مرکزی، به فروشگاه های عرضه مستقیم این محصولات مانند قصابی و مرغ و ماهی فروشی ها اعتماد دارند تا سایر فروشگاه ها تا آنجا که 72 درصد مردم برای خرید گوشت ، 71 درصد برای خرید مرغ و 57 درصد برای خرید ماهی به این فروشگاه ها مراجعه می کنند .همچنین سهم بازارچه های روزانه برای تهیه گوشت قرمز 9 درصد ، برای خرید مرغ 16 درصد وبرای خرید ماهی 14 درصد است ؛ این مراکز به عنوان دومین مراکز تهیه انواع گوشت در میان مصرف کننده ها محسوب می شوند .

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • عرضه گوشت قرمز تولید داخل با 15 درصد زیر قی ...
  • سبد هزینه اقشار مرفه و فقیر مشخص شد
  • عرضه انواع ماهی در نمایشگاه‌های بهاره با ...
  • مرگ در انتظار 3.6 میلیون بچه ماهی خاویاری ر ...
  • نقش کم رنگ فروشگاه های زنجیره ای در عرضه م ...
  • توزیع 11 تن گوشت گوسفندی وارداتی میان واحد ...
  • تولید خاویار از فیل‌ماهی پرورشی در قم
  • تخفیف خرید کالا؛ عامل جذب مشتری
  • کاهش قیمت گوشت قرمز در پی واردات گسترده آ ...
  • عرضه گوشت قرمز وارداتی با قیمت 5900 تومان
  •