» گلرنگ از تولید به اشتغال گسترده رسیده است
» محبوب ترین عکس اینستاگرام با 18 میلیون لایک
» بیلبوردی که دزدها را به خانه خالی راهنمایی می کند
» ششمین نشست تدوین بودجه شرکت های dnaunion کلید خورد
» مزیت رقابتی پایدار از هم افزایی ارکان مختلف سازمان حاصل می شود
» تلاقی لذت و کیفیت در بسته بندی جدید سن ایچ
» گلستان؛ ماندن یا نماندن در تبلیغات، مسئله این است؟
» Baby Dove: زندگی واقعی، زندگی زیبا
» با Subway سر میزغذا عاشق شوید
» تولید 1100 محصول داخلی توسط شرکت آریان کیمیا تک

» بازی عجیب شهرداری در تبلیغات شهری تئاترها
» تبلیغات آزار دهنده اپراتورنماها روی تلفن همراه/ چاره حذف تبلیغات چیست؟
» رتبه نخست کنکور تجربی 97 در تبلیغات سه مؤسسه کنکور
» چک ۱۰ میلیاردی تبلیغات محیطی برگشت خورد
» تبلیغات ماهواره‌ای برای درمان کوتاهی قد دروغ است
» ضرورت قانون‌گذاری صریح در زمینه ممنوعیت تبلیغات پزشکی
» سامسونگ درصدد ادغام سری گلکسی نوت با گلکسی اس است
» عادل درباره تبلیغات بیست هجده شفاف‌سازی کند
» درصد محبوبیت کالاهای ساخت ایران در بین 53 کشور
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو

 

 
کمبود تبلیغات محیطی و مهجور ماندن تئاتر برج آزادی
سالن تئاتر مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی که یکی از سالن‌های خوب و استاندارد تئاتر ایران است به دلیل کمبود تبلیغات محیطی و فضا و محیط غیر فرهنگی میدان آزادی کماکان مهجور مانده است.
به گزارش مهر، مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی طی یک سال گذشته فعالیت‌های خود را در زمینه تئاتر و هنرهای تجسمی با جدیت بیشتری نسبت‌ به دوره‌های پیشین آغاز کرده است. در حوزه تئاتر که با کمبود سالن‌های نمایش مواجه هستیم حضور و بهره‌برداری از سالن تئاتر مجموعه فرهنگی هنری آزادی که از استانداردهای لازم برخوردار است می‌تواند بخشی از اجراهای تئاتری را در خود جای دهد.
اما متأسفانه محیط و پیرامون برج و میدان آزادی به دلیل غیر فرهنگی و نامناسب بودن امکان بهره‌برداری هر چه بهتر از مجموعه فرهنگی هنری بخصوص سالن تئاتر مجموعه را محدود کرده است. پاتوق‌های غیر فرهنگی و غیر اخلاقی شکل گرفته در میدان آزادی و فضای پیرامون آن باعث شده تا خانواده‌ها و علاقه‌مندان به هنر کمتر بتوانند از این مجموعه و تئاتر‌های به صحنه رفته در آن استفاده کنند.
ضمن اینکه نبود تبلیغات محیطی لازم باعث شده تا بخش عظیمی از اقشار مختلف جامعه و حتی کسانی که همه روزه از کنار برج آزادی و میدان آزادی عبور می‌کنند از وجود مجموعه‌ای فرهنگی هنری در زیر برج و همچنین اجرای آثار تئاتری در آن بی‌خبر باشند. در هنگام مراجعه به میدان آزادی هیچ تابلو یا امکان تبلیغاتی برای معرفی مجموعه و برنامه‌های آن و بخصوص اجراهای تئاتری دیده نمی‌شود.
هیچ تابلوی راهنمایی برای معرفی ورودی و چگونگی دسترسی به این مکان هنری دیده نمی‌شود. در حالیکه انتظار می‌رفت با احیای سالن تئاتر مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی امکانات تبلیغاتی و همچنین تابلوهای راهنما حداقل در فضای میدان و محیط پیرامون برج آزادی نصب و راه‌اندازی شود. اما گویا مدیران و مسئولان این مجموعه فرهنگی هنری مایلند این مجموعه و سالن تئاتر آن در کمبود تبلیغات به فعالیت خود ادامه دهد.
وجود چنین شرایط نامناسبی باعث شده تا گروه‌هایی که نمایش‌های خود را در سالن تئاتر مجموعه به صحنه می‌برند با مشکلات متعددی مواجه شوند. یکی از مشکلات اصلی نداشتن موفقیت در جذب مخاطب است. در حالیکه به فصل پاییز و زمستان نزدیک می‌شویم و هوا زودتر از روزهای بهار و تابستان تاریک می‌شود مشکلات گروه‌های حاضر در این مجموعه بیش از پیش خواهد شد.
به دلیل فضای غیر فرهنگی موجود در پیرامون برج آزادی و میدان آزادی و نبود فضاسازی مناسب فرهنگی که بتواند حال و هوای مناسبی را به فضای مدنظر بدهد بسیاری از علاقه‌مندان به تئاتر نمی‌توانند در فصول پاییز و زمستان به راحتی به این مجموعه مراجعه کنند. در حال حاضر شاهد هستیم که اکثر گروه‌هایی که در سالن تئاتر برج آزادی به صحنه می‌روند با چنین مشکلاتی دست به گریبان هستند.
این گروه‌ها از نبود تبلیغات و امکانات مربوطه به آن گله‌مند هستند و این امر را در جذب مخاطب و تماشاگران تئاتری مؤثر می‌دانند. به همین دلیل اکثر گروه‌های حاضر در این مجموعه فرهنگی هنری نمی‌توانند به فروش مورد نیاز دست پیدا کنند و از این رو اجراها با موفقیت پشت‌سر گذاشته نمی‌شوند.
البته شاید در این بین برخی استثناها همچون اجرای نمایش "خانمچه و مهتابی" هادی مرزبان وجود داشته باشد. البته این نمایش نیز از نبود امکانات تبلیغاتی لازم در میدان آزادی و فضای پیرامون برج گله‌مند بودند. حضور مخاطبان و علاقه‌مندان تئاتری نیز برای تماشای این اثر به دلیل گروه و بازیگران حرفه‌ای و شناخته شده نمایش بود.
اما این وضعیت برای سایر گروه‌ها که از چهره‌ها و عوامل شناخته شده و حرفه‌ای تئاتر که مخاطب را از هر گوشه و کنار شهر به سالن نمایش می‌آورند و رنج حضور در فضای غیر فرهنگی میدان آزادی را تلطیف می‌دهند، برخوردار نیستند وضعیت نامناسبی را به لحاظ اجرا، جذب مخاطب و فروش گیشه فراهم می‌کند.
بهتر است مدیران و مسئولانی که قصد احیای سالنی تئاتری را دارند از همه توان و امکانات برای این امر استفاده کنند. تعامل با شهرداری منطقه می‌تواند در این زمینه امکانات و شرایط مناسبی را فراهم کند. البته باید برای شهرداری‌های مناطق مختلف شهر تهران نیز ضرورت این همکاری‌ها احساس شود تا حضور یک فضای فرهنگی هنری یک امر پیش‌پا افتاده در نظر گرفته نشود.

به اشتراک بگذارید

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • نمایش قدیمی‌ترین نقشه‌های خلیج فارس در ...
  • تغییرات چشمگیر تبلیغات محیطی جشنواره تئا ...
  • چند می‌گیری «تئاتر» تبلیغ کنی؟!
  • برپایی مراسم ویژه نوروز 92 در برج 42 ساله آز ...
  • بازی عجیب شهرداری در تبلیغات شهری تئاتره ...
  • بازدید از برج های پایتخت با یک بلیت
  • اقبال کمرنگ تئاتر در میان دهک های پائین د ...
  • تابلو تبلیغاتی جدید تالار وحدت
  • تی‌شرت‌های فیلم «چ»
  • برج میلاد‌ پایتخت حوزه فرهنگ و هنر ایران ...
  •