» بازی عجیب شهرداری در تبلیغات شهری تئاترها
» تبلیغات آزار دهنده اپراتورنماها روی تلفن همراه/ چاره حذف تبلیغات چیست؟
» رتبه نخست کنکور تجربی 97 در تبلیغات سه مؤسسه کنکور
» چک ۱۰ میلیاردی تبلیغات محیطی برگشت خورد
» تبلیغات ماهواره‌ای برای درمان کوتاهی قد دروغ است
» ضرورت قانون‌گذاری صریح در زمینه ممنوعیت تبلیغات پزشکی
» سامسونگ درصدد ادغام سری گلکسی نوت با گلکسی اس است
» عادل درباره تبلیغات بیست هجده شفاف‌سازی کند
» درصد محبوبیت کالاهای ساخت ایران در بین 53 کشور
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو

عضویت در خبرنامه

 
ام‌بي‌اي نيوز- سال گذشته تنها 19 درصد جمعيت بالای 15 سال شهرنشين كشور براي سفرهاي داخلي و خارجي خود از هواپيما استفاده نموده‌اند با اين حال ميزان سفرهاي هوايي در 4 سال اخير از رشد قابل توجهی برخوردار بوده است.
به گزارش "ام‌بي‌اي‌نيوز"، بعد مسافت، مشكلات دسترسي به خطوط حمل و نقل زميني و دريايي و كمبود وقت باعث شده جابه‌جايي هوايي مسافر و كالا در ايران علی رغم برخی حوادث رخ داده در سال های اخیر به عنوان سريع‌ترين و مناسب‌ترين اشكال حمل و نقل شناخته شود.
تا آنجا كه نتایج بررسی های انجام شده از سوی یک موسسه تحقیقاتی داخلی بر روي ميزان مسافرت‌هاي هوايي در كشور نشان مي‌دهد استفاده از هواپيما در 4 سال اخير با افزايش روبه‌رو بوده است. دراین بررسي مشخص شد در سال 85، 12 درصد مردم ايران سفر هوايي داشته‌اند كه اين رقم در سال 86 با دو درصد كاهش به 10 درصد رسيده است اما تعداد سفرهاي هوايي در سال 87 با افزايش 5 درصدي به 15 درصد رسيده كه اين رقم در سال 88 با 4 درصد افزايش روبه‌رو بوده است.
بررسي انجام شده بر روي رابطه سطح درآمد افرادو میزان سفرهاي هوايي آنها نشان مي‌دهد هر چه سطح درآمد در ايران بالا باشد ميزان استفاده از هواپيما برای حمل و نقل افزايش مي‌يابد تا آنجا كه كساني كه سطح درآمد آنها در ماه بالاي 999 هزار تومان مي‌باشد 82 درصد بيشتر از سايرين ازاين خطوط هوايي براي سفر استفاده نموده‌اند در صورتي كه اين رقم استفاده از خطوط هوايي براي سفر كردن در ميان كساني كه زير 500 هزار تومان در ماه درآمد دارند 26 درصد كمتر از سايرين گزارش شده است.
ميزان استفاده از هواپيما براي سفرها با توجه به سطح تحصيلات نيز مشابه ميزان درآمد است چرا كه هر چه سطح تحصيلات بالا مي‌رود استفاده از هواپيما به جاي ساير وسايل نقليه مانند قطار، اتوبوس و يا وسايل نقليه سواري از اولويت بيشتري برخوردار مي‌شود. در مقابل استفاده از هواپيما در ميان گروه‌هاي كم‌سواد و يا بي‌سواد 20 درصد كمتر از تحصيلكرده‌ها بوده و جاي خود را به اتوبوس، قطار و ساير وسايل نقليه داده است.

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • ميزان تقاضا و سفرهاي هوايي کاهش نیافت
  • 27 درصد مردم ایران به سفر خارج از کشور حتی ...
  • سفرهاي سياحتي به خارج از کشور21 درصد افزای ...
  • بليت هواپيما 30 درصد گران شد
  • نیمی از بازار دستكش ظرفشويي کشور در اختیا ...
  • رونق بازار خدمات هوايي در خاورميانه
  • نمايشگاه صنايع هوايي روسيه آغاز به كار كر ...
  • پولدارها بيشتر صفحه اقتصادي روزنامه را م ...
  • زمين گيري هواپيماهاي توپولف علت افزايش ن ...
  • با افزايش قيمت سوخت نرخ بليت هم تغيير مي‌ ...
  •