» بازی عجیب شهرداری در تبلیغات شهری تئاترها
» تبلیغات آزار دهنده اپراتورنماها روی تلفن همراه/ چاره حذف تبلیغات چیست؟
» رتبه نخست کنکور تجربی 97 در تبلیغات سه مؤسسه کنکور
» چک ۱۰ میلیاردی تبلیغات محیطی برگشت خورد
» تبلیغات ماهواره‌ای برای درمان کوتاهی قد دروغ است
» ضرورت قانون‌گذاری صریح در زمینه ممنوعیت تبلیغات پزشکی
» سامسونگ درصدد ادغام سری گلکسی نوت با گلکسی اس است
» عادل درباره تبلیغات بیست هجده شفاف‌سازی کند
» درصد محبوبیت کالاهای ساخت ایران در بین 53 کشور
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو

 

 
انتقاد از عکس های تبلیغاتی برترین های کنکور
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور درباره تاثیر عکس های تبلیغاتی از نفرات برتر کنکور گفت: این کار مانند زدن عکس یک قهرمان ورزشی روی آب معدنی یک شرکت است! در موضوع عکس های تبلیغاتی برترین های کنکور هم موسسات می خواهند عنوان کنند برترین ها محصول ما هستند.
محمدحسین سرورالدین در گفت وگو با مهر افزود: نظر شخصی من این است که این کار مانند زدن عکس یک قهرمان ورزشی روی آب معدنی یک شرکت است! عکس بزرگ قهرمان ورزشی را می اندازند و در کنارش هم عکس یک عکس بطری آب معدنی یک شرکت خاص را می اندازند. خوب این دو چه ربطی به هم دارند. آن قهرمان محبوب مردم است و این دو به هم ربطی ندارند. یعنی می خواهند بگویند آن قهرمان از آن آب معدنی خورده قهرمان شده است!
سرورالدین یادآور شد: موضوع عکس های تبلیغاتی برترین های کنکور هم دقیقاً مانند همین موضوع است چرا که منطقی نیست و خیلی وقتها هم به نادرستی اجازه می گیرند و هدیه می دهند و بچه ها نیز چندان متوجه این موضوع نیستند.
وی تاکید کرد: اگر این موضوع به نادرستی باشد که عوام فریبی و قابل پیگرد است اما اگر درست باشد موسسات می خواهند وانمود کنند که برترین های کنکور محصول ما هستند در حالی که یک فرد باید خودش بررسی کند که چگونه برای کنکور درس بخواند.
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اظهار داشت: این مثال در مورد مدارس غیرانتفاعی هم صادق است، این مدارس در زمان ثبت نام می گویند که تنها دانش آموزان با معدل 19 به بالا می پذیرند و بعد هم می گویند ما تعداد بالایی در کنکور قبولی داده ایم، در حالیکه این مدرسه هنر نکرده است. بچه دانش آموز با معدل 19 به بالا اگر مدرسه هم نرود و سال دیگر در امتحان شرکت کند نمرات خوبی می آورد.
وی یادآور شد: البته آموزشگاهها بی تاثیر نیست اما فرد بسته به تلاش خود از آنها تاثیر می گیرد اما اینکه وانمود کنند که یک بچه ضعیت می رود آنجا و نابغه می شود، خیر این طور نیست و صرف آموزشگاه رفتن تضمین قبول شدن در رشته دلخواه نیست و تنها راه قبول شدن در دانشگاه هم نیست. پیش آمده که رتبه اولی یک دوره کنکور از یک روستا و یا شهری دور افتاده باشد.
سرورالدین اضافه کرد: یک آموزشگاه درست که افراد دلسوزی آنجا باشند و بچه ها را راهنمایی کند و معلومات آنها را بالا ببرند، یکی از پارامترهای مهم است اما اینکه بگوییم 99 درصد این طور است، خیر اینگونه نیست.
وی تاکید کرد: با اطمینان به دانش آموزان کنکوری می گویم که بیشتر بچه هایی که در رشته های خوب قبول می شوند خودشان تلاش کردند و کلاس کنکور نرفتند.

به اشتراک بگذارید

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • هیچ مدرسه ای مجوز تبلیغ نفرات برتر کنکور ...
  • تقدیر بانک پاسارگاد از برترین های کنکور ۹ ...
  • رسانه ها در انحصار آموزشگاه های کنکور
  • تبلیغات پرحاشیه‌ای که بالاخره ممنوع شد
  • رتبه نخست کنکور تجربی 97 در تبلیغات سه مؤس ...
  • بانک‌ پاسارگاد از نفرات برتر کنکور 91 تقد ...
  • تبلیغات پیامکی کنکور
  • تبلیغات کالا در مدارس ممنوع
  • تابستان؛ تب تبلیغات برای کنکور و مسافرت
  • تازه ترین تصمیم برای تبلیغات کنکوری موسس ...
  •