» گلرنگ از تولید به اشتغال گسترده رسیده است
» محبوب ترین عکس اینستاگرام با 18 میلیون لایک
» بیلبوردی که دزدها را به خانه خالی راهنمایی می کند
» ششمین نشست تدوین بودجه شرکت های dnaunion کلید خورد
» مزیت رقابتی پایدار از هم افزایی ارکان مختلف سازمان حاصل می شود
» تلاقی لذت و کیفیت در بسته بندی جدید سن ایچ
» گلستان؛ ماندن یا نماندن در تبلیغات، مسئله این است؟
» Baby Dove: زندگی واقعی، زندگی زیبا
» با Subway سر میزغذا عاشق شوید
» تولید 1100 محصول داخلی توسط شرکت آریان کیمیا تک

» بازی عجیب شهرداری در تبلیغات شهری تئاترها
» تبلیغات آزار دهنده اپراتورنماها روی تلفن همراه/ چاره حذف تبلیغات چیست؟
» رتبه نخست کنکور تجربی 97 در تبلیغات سه مؤسسه کنکور
» چک ۱۰ میلیاردی تبلیغات محیطی برگشت خورد
» تبلیغات ماهواره‌ای برای درمان کوتاهی قد دروغ است
» ضرورت قانون‌گذاری صریح در زمینه ممنوعیت تبلیغات پزشکی
» سامسونگ درصدد ادغام سری گلکسی نوت با گلکسی اس است
» عادل درباره تبلیغات بیست هجده شفاف‌سازی کند
» درصد محبوبیت کالاهای ساخت ایران در بین 53 کشور
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو

 

 
تبلیغات پیامکی کنکور
هرساله در زمان آغاز ثبت نام کنکورهای سراسری در کشور، حجم بسیار بالایی از تبلیغات محیطی به موسسات مختلفی اختصاص می یابد که هر کدام ادعا دارند منابع دسته اول آزمون ها را در اختیار داوطلبان قرار می دهند.
به گزارش مهر، پس از طی شدن دوره کاغذ و بنر و پوسترهای رنگارنگ، اکنون نوبت پیامک های تبلیغاتی رسیده که منابع آزمون های کارشناسی ارشد و دکتری را با کمترین هزینه !!! به داوطلبان بفروشند.
آگهی های تخفیف و تبلیغات جالب توجه این بار به صورت تصادفی برای کاربران تلفن همراه ارسال می شود و هر پیامک حاوی شماره موسسه مورد نظر، تبلیغ تخفیف 30 درصدی، دسته اول بودن منابع آزمونها است.
این در حالی است که هنوز منابع آزمون های کارشناسی ارشد و آزمون دکتری سال 91 از سوی مراجع قانونی شامل سازمان سنجش آموزش کشور و شورای عالی برنامه ریزی وزارت علوم اعلام نشده است.
نکته جالب تر در آگهی های تبلیغاتی این موسسات این است که برگزاری آزمون دکتری سال 91 هنوز در پرده ای از ابهام قرار دارد و حتی تغییرات این آزمون نسبت به آزمون سال 90 هم مشخص نیست اما این موسسات به صراحت ادعا می کنند که می توانند منابع آزمون امسال را در اختیار داوطلبان قرار دهند و آنها را دعوت به ثبت نام و شرکت در کلاسهای آمادگی کنکور می کنند.
در آزمون کارشناسی ارشد سال 91 نیز انچه مشخص است، این است که دروس کارشناسی که برای این کنکور اعلام می شوند در هر کد رشته با ضرایب مختلفی اعلام می شود و تنها سرفصلهای آموزشی یکسان است و ممکن است هر یک از استادان دانشگاه کتاب خاصی را بر مبنای آن سرفصلها معرفی کنند همین مسئله موجب می شود که هیچگاه منابع کارشناسی ارشد یکسان نباشد.
اما برخی موسسات آموزش عالی آزاد با تبلیغات گوناگون ادعا می کنند که دقیق ترین منابع آزمونی را در اختیار دارند و می توانند در ازای خرید از موسسه آنها، این منابع را به داوطلبان کارشناسی ارشد ارائه کنند.
سعید قدیمی - مدیرکل دفتر پشتیبانی و حمایت آموزش عالی وزارت علوم که مسئولیت برنامه های درسی را برعهده دارد، می گوید: وزارت علوم هیچ کدام از تبلیغات موسسات برای اعلام منابع آزمون را تایید نمی کند و داوطلبان می توانند مواردی از این دست را به وزارت علوم اطلاع دهند.
وی همچنین اظهار داشت: دفتر حقوقی وزارت علوم نیز با اینگونه تبلیغات و موسساتی که این تبلیغات را ارائه می کنند برخورد می کند.
مدیرکل دفتر پشتیبانی و حمایت آموزش عالی وزارت علوم، گفت: مشکل این است که هر ساله علی رغم برخوردها، عده ای سودجو، از شرایط کنکورهای کشوری سوء استفاده می کنند.
وی همچنین با اشاره به منابع آزمون دکتری گفت: منابع آزمون دکتری به سازمان سنجش آموزش کشور ارائه و در آنجا پس از اصلاحات به وزارت علوم بازگردانده شد تا کنون هیچ منبع درسی برای آزمون دکتری به صورت رسمی اعلام نشده است.

به اشتراک بگذارید

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • ساماندهی تبلیغات غیرواقعی موسسات آموزش آ ...
  • موسسات فراگير پيام نور فعلا حق تبليغات ند ...
  • تبلیغات پرحاشیه‌ای که بالاخره ممنوع شد
  • برنامه ریزی برای ایجاد رشته تبلیغات بازر ...
  • پانزده دسته شغلی بازاریابی و فروش در دومی ...
  • ماهان، از ستارگانش تقدیر کرد
  • آزمون حرفه‌ای استراتژیست ها
  • 1100؛ شرکت خصوصی در ایران نیاز به نیروی انس ...
  • تازه ترین تصمیم برای تبلیغات کنکوری موسس ...
  • هیچ مدرسه ای مجوز تبلیغ نفرات برتر کنکور ...
  •