» مسیرِ جایگزین، چطور پیدا شد؟
» اعترافات یک تبلیغاتچی جوان
» دغدغه: تر و خشک را باهم نسوزانیم
» استفاده از تکنیک تکان خوردن موها برای تبلیغ بنياد كودكان سرطاني
» کمپین های خودجوش اصلاح الگوی مصرف آب، قوی تر از تبلیغات سازمانی
» بدون شرح: حرفه ای در ...
» طراحی گرانقیمت ترین مسواک جهان 4 سال زمان برده است!
» درخواست از دیزاینرها براي مقابله در برابر ابولا
» آموزش مهمترین رویکرد توسعه بازاریابی دنیای امروز است
» لغو ممنوعیت استفاده از تلفن همراه در هواپیما

» باشگاه خبرنگاران: این خودرو ذهن راننده را می خواند
» تابناک: اولین کاربری که به فیس‌بوک پیوست، اولین توئیت که منتشر شد
» مارکتینگ نیوز: نخستین کارت اعتباری جهان با قابلیت تشخیص اثر انگشت
» عصر ایران: تحقیر ضد تبلیغاتی آیفون همچنان ادامه دارد
» شارا: چگونه برای کسب و کار خود یک کمپین موفق ایجاد کنید
» تسنیم: "Galaxy S۵ Plus" چه مشخصات جدیدی دارد؟
» فازنت: «مایکروسافت لومیا» جایگزین برند «نوکیا» خواهد شد
» ایتنا: فیس بوک رتبه اول رقابت خبری را کسب کرد
» ایده یاب: کتاب Flowershop in the House of Flowers
» موبنا: لنوو بلک‌بری را می‌خرد

 

 
جزئیات افزایش قیمت لوازم خانگی منتشر شد
یکشنبه 11 دی 1390

رییس اتحادیه کشوری لوازم خانگی، جزئیات بیشتری در مورد خبر افزایش قیمت لوزام خانگی در هفته های آینده را بیان کرد.
به گزارش خبرنگار ام بی ای نیوز، محمد طحان پور که پیش از این اعلام کرده بود در 10 روز آینده قیمت لوازم خانگی با افزایش مواجه خواهد شد و اتحادیه نیز با این تغییر قیمت موافق است، در پاسخ به خبرنگار ما در تشریح علل افزایش قیمت گفت: به جز مشکل قیمت بنزین، کاهش ارزش ریال و بالطبع افزایش قیمت دلار و سایر ارزها، زمزمه های کلید خوردن فاز دوم هدفمندی یارانه ها که هنوز قیمت حامل های انرژی در آن نامشخص نیست و احتمال افزایش 90 درصدی قیمت گازوییل و همچنین نزدیک شدن به انتهای سال و افزایش مراجعه مردم به فروشگاه ها از دلایل کلی این افزایش قیمت است.
وی با اشاره به اینکه قطعا آنچه امروز در فروشگاه های داخلی و خارجی موجود است یا با ارز 1100 تومانی وارد شده است یا تولید کننده ی داخلی مواد مورد نیازش را با همین قیمت ارز وارد کرده است، علت تاثیر سریع قیمت دلار بر افزایش قیمت لوازم خانگی را نیاز تولید کنندگان برای واردات و فروشندگان برای خرید کالاهای جدید عنوان کرد که باید با ارز 1500 تومانی خریداری شوند. به همین دلیل برای جلوگیری از کمیاب شدن یا کم فروشی فروشگاه ها باید قیمت ها تغییر کند.
وی در ادامه اضافه کرد: لوازم خانگی، کالاهایی با دوام هستند که 7 تا 10 سال کار می کنند. حال می تواند این مدت بیشتر هم باشد. و این یعنی که خریدار با خرید هر یک از لوازم خانگی سال ها مبلغ بیشتری نمی پردازد. همچنین عرضه ی بیش از تقاضای لوازم خانگی در کشور و نظارت دقیق اتحادیه باعث جلو گیری از افزایش قیمت بی رویه شده است.
وی افزایش قیمت در آینده را به نفع مشتریان و تولید کنندگان ارزیابی کرد و افزود: این در حالی است که در مورد سایر اقلام مورد نیاز مردم ، قیمت ها هر هفته و گاهی روزانه تغییر می کند که اگر این تفاوت مورد توجه قرار گیرد افزایش قیمت توجیه بیشتری خواهد داشت. وی در ادامه گفت: در کشور کالاهایی مانند اجاق گاز، بخاری و کولر، آب گرم کن و چرخ خیاطی از ارزبری بسیار کمی در تولید برخوردارند که این باعث شده است از یک سو کارخانه های با سابقه و مجهز کالاهای با کیفیتی تولید و صادر کنند و از سوی دیگر برای مثال بیش از 150 تولیدی کوچک و بزرگ در تولید اجاق گاز فعالند که کمتر از 10 تولیدی، جنس با کیفیت تولید می کنند. وی برخی از این تولیدی ها را به کوچکی یک اتاق ارزیابی کرد که روزانه شاید 1 اجاق تولید کنند. وی این مشکل را باعث سردرگمی در بازار دانست و به مردم توصیه کرد برای خرید کالاهای مذکور از تولیدات داخلی استفاده کنند و به یک نکته توجه داشته باشند که "کالای خوب ایرانی" بخرند و از خرید موارد متفرقه خود داری کنند تا برای خدمات پس از فروش دچار مشکل نشوند. وی تولیدات یخچال فریزر، ماشین های لباس شویی و ظرف شویی را تولیدات "ارز بر" معرفی کرد و یکی از دلایل آن را واردات "مس" دانست. این در حالی است که یکی از بزرگترین معادن مس جهان در ایران و در استان کرمان است!
وی در آخر پیش بینی کرد کالاهای وارداتی به دلیل رقابت شدید با یکدیگر، قطعا با افزایش قیمت زیادی رو به رو نخواهند شد و همواره برای جلب مشتری بیشتر به کاهش قیمت و افزایش کیفیت فکر می کنند که در آینده ی نزدیک با "آزاد" شدن قیمت تولیدات داخلی رقابت بسیار برای تولیدات داخلی سخت خواهد شد و آن ها باید کیفیت محصولات را افزایش و قیمت ها را کاهش دهند تا در رقابت جا نمانند.

به اشتراک بگذارید

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • لوازم خانگی داخلی ارزان می‌شود
  • افزایش قیمت عمده لوازم خانگی تا سقف 5 درصد
  • هزینه‌های تولید در کشور بالاست
  • افزایش شدید تقاضای لوازم خانگی خارجی به د ...
  • قیمت لوازم خانگی چه میزان رشد داشته است؟ / ...
  • افزایش قیمت لوازم خانگی بر اساس مستندات ش ...
  • عرضه لوازم خانگی بدون افزایش قیمت
  • واردات کالاهای مشابه تولیدات داخلی باکیف ...
  • قیمت لوازم خانگی افزایش نمی‌یابد
  • افزایش برندهای بدون پشتوانه لوازم خانگی
  •  
     

     

     
     
    ارسال نظر