» بازی عجیب شهرداری در تبلیغات شهری تئاترها
» تبلیغات آزار دهنده اپراتورنماها روی تلفن همراه/ چاره حذف تبلیغات چیست؟
» رتبه نخست کنکور تجربی 97 در تبلیغات سه مؤسسه کنکور
» چک ۱۰ میلیاردی تبلیغات محیطی برگشت خورد
» تبلیغات ماهواره‌ای برای درمان کوتاهی قد دروغ است
» ضرورت قانون‌گذاری صریح در زمینه ممنوعیت تبلیغات پزشکی
» سامسونگ درصدد ادغام سری گلکسی نوت با گلکسی اس است
» عادل درباره تبلیغات بیست هجده شفاف‌سازی کند
» درصد محبوبیت کالاهای ساخت ایران در بین 53 کشور
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو

عضویت در خبرنامه

 
ارزشمند ترین برند ها در عرصه تکنولوژی
چهارشنبه3خرداد1391
آژانس تحقیقاتی Millward Brown روز بیست و دوم می گزارش سالیانه خود به نام 2012 BrandZ Top 100، شامل رتبه بندی جهانی برند ها را منتشر کرد.
با توجه به این گزارش تقریبا از ارزش نیمی از صد برند برتر در سال گذشته کاسته شده که چنین افتی آخرین بار در بحران جهانی سال 2009 مشاهده گردیده است. به هر حال، عملکرد مالی برند ها مهم ترین عامل موثر در افت رتبه سی و پنج برند از چهل و نه برند موفق در سال پیش از آن بوده است.
رتبه شماره یک را در فهرست سال 2012 بار دیگر Apple به دست آورده که ارزش سهام آن صد و هشتاد و دو میلیارد و نهصد و پنجاه و یک میلیون دلار محاسبه شده است. ارزش برند Apple در مقایسه با سال 2011 تا 19 درصد رشد پیدا کرده است. دیگر غول تکنولوژی IBM با ارزش صد و پانزده میلیارد و نهصد و هشتاد و پنج میلیون دلار رتبه دوم را به دست آورد که در مقایسه با سال قبل از آن پانرده درصد ارزش افزوده را کسب کرده است. گوگل نیز با ارزشی معادل صد و هفت میلیارد و هشتصد و پنجاه و هفت میلیون دلار رده سوم را در این فهرست به خود اختصاص داد، این در حالی است که این شرکت در سال گذشته سه درصد از ارزشش را از دست داده است. این نکته جالب است که پس از گوگل یک برند ارائه دهنده فست فود، مک دونالد با ارزش نود و پنج میلیارد و صد و هشتاد و هشت میلیون دلار در جایگاه چهارم قرار گرفته است.
برند های تحت بررسی به گروه های زیر تقسیم شده اند: پوشاک، نوشیدنی های الکلی، خودرو، فست فود، موسسات مالی، بیمه، کالا های لوکس، نفت و گاز، مراقبت های شخصی، خرده فروشی، نوشابه های غیر الکلی، تکنولوژی و ارتباطات از راه دور.
یک پنجم از صد برند برتر این فهرست موفقیت خود را از اقتصاد با رشد سریع به دست آورده اما ارزش کلی این برند ها برای اولین بار اندکی کاهش یافته و به علت رکود کسب و کار در برزیل و چین به سیصد و سی میلیارد و هشتصد میلیون دلار رسیده است. قدرت برند به طور کلی ثابت مانده یا در اکثر موارد بالا رفته است.
Millward Brown فاکتور های زیادی را در افزایش یا کاهش ارزش برند موثر می داند. این عوامل رکود کسب و کار در کشورهای عضو گروه BRIC، برزیل، روسیه، هند و چین، بحران بدهی ها در اروپا، تردید در آینده سیاسی آمریکا و افت شدید اعتماد در پی راه اندازی جنبش وال استریت را شامل می شوند.در مجموع، بین سال های 2006 و 2012،ارزش کلی ارزشمند ترین برند های جهانی در فهرست BrandZ Top 100 شصت و شش درصد رشد پیدا کرد.

www.popsop.com

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • Louis Vuitton ارزشمند ترین برند لوکس جهان
  • Apple با ارزش ترین برند جهان شد
  • صد برند برتر دنیا در سال ۲۰۱۵ معرفی شدند
  • اپل با‌ارزش‌ترین برند دنیا در سال ۲۰۱۵
  • اپل باارزش‌ترین برند تاریخ شد
  • 50 بانک برتر کشورهای حوزه خلیج فارس
  • بهترین برند های کانادا در سال 2012
  • ورود بی سابقه فیسبوک به فهرست 10 برند برتر ...
  • Interbrand؛ اعلام 100 برند برتر جهان در سال 2012
  • ارزشمندترین برندهای جهان از دیدگاه Eurobrand
  •