» بازی عجیب شهرداری در تبلیغات شهری تئاترها
» تبلیغات آزار دهنده اپراتورنماها روی تلفن همراه/ چاره حذف تبلیغات چیست؟
» رتبه نخست کنکور تجربی 97 در تبلیغات سه مؤسسه کنکور
» چک ۱۰ میلیاردی تبلیغات محیطی برگشت خورد
» تبلیغات ماهواره‌ای برای درمان کوتاهی قد دروغ است
» ضرورت قانون‌گذاری صریح در زمینه ممنوعیت تبلیغات پزشکی
» سامسونگ درصدد ادغام سری گلکسی نوت با گلکسی اس است
» عادل درباره تبلیغات بیست هجده شفاف‌سازی کند
» درصد محبوبیت کالاهای ساخت ایران در بین 53 کشور
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو

عضویت در خبرنامه

 
ام بی ای نیوز - بررسی رفتارهای مالی جمعیت شهرنشین کشور نشان می دهد که فقط یک درصد افراد با تحصیلات فوق لیسانس وبالاتر از آن ازریسک درسرمایه گذاری استقبال می کنند.
به گزارش ام بی ای نیوز تحقیقات صورت گرفته از سوی یک موسسه تحقیقات داخلی بر روی رفتارهای مالی جمعیت بالای 15 سال شهر های بزرگ کشور نشان می دهد که 49 درصد افراد با تحصیلات دیپلم وفوق دیپلم ،39 درصد افراد زیر دیپلم وفقط یک درصد افراد با تحصیلات فوق لیسانس وبالاتر از آن درشهر های بزرگ کشور برای سرمایه گذاری به دنبال راههای پرمنفعت هستند.
این تحقیق درمیان گروه های سنی مختلف نشان داد که 15 تا 24 ساله ها 31 درصدبیشتر از گروه های سنی دیگر به دنبال راههای پرمنفعت برای سرمایه گذاری وریسک در آن هستند.
این درحالی است که هر چه سن افراد بالا می رود گرایش به ریسک در سرمایه گذ اری نیز کاهش می یابد تا آنجا که فقط 12 درصد افراد بالای 55 سال حاضر به ریسک در سرمایه گذاری هستند.
همچنین نتایج به دست آمده از بررسی رفتارهای مالی مردم در شهرهای بزرگ ایران نشان می دهد که 48 درصد مردم تهران برای سرمایه گذاری به دنبال راههای پرمنفعت هستند ،مردم مشهد با 14 درصد در رتبه دوم این رده بندی قراردارند واصفهانی ها با 11 درصد رتبه سوم این رده بندی را به خود اختصاص داده اند.
گفتنی است در میان شهرهای بزرگ ایران شهرنشینان رشت با 4 درصد ،کمترین میزان ریسک پذیری در میان جمعیت مورد بررسی را در رفتار های مالی خود نشان داده اند.

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • مردم تهران بیشتر از شهر های دیگر درسرمایه ...
  • سرمایه گذاری 43 درصد جامعه شهرنشین در بازا ...
  • اصفهانی ها 27 درصد بیش از سایر شهروندان پس ...
  • در 12 ماه گذشته،8 درصد شهرنشینان کشوربیکار ...
  • نیمی از بازار پفک کشور ،در اختیار یک برند
  • 47 درصد تحصیلکردها ی کشور دارای رایانه شخص ...
  • نیمی از خوانندگان روزنامه های اقتصادی قص ...
  • تحصیل کرده ها کمتر به دنبال خرید اجناس ار ...
  • 62 درصد بازارچیپس کشور درانحصار یک برند
  • تحصیل کرده ها کمتر اجناس ارزان می خرند
  •