» مزمز؛ بازار دیگر رقابتی نیست، باید متحد شویم
» تکدانه؛ صادرات نیاز به مدیران جنگنده دارد
» موج سواران (بررسی تیزینگهای دیگه زنگ نزن)
» عرصه جهانی در دستان بازی‌های موبایلی
» آژانس بازاریابی دیجیتال، یک تکه گوشت تازه را استخدام می کند
» بازگشت کرسی به خانه های ایرانی
» کندن درب های مکدونالد، تبلیغات چریکی رستوران 24 ساعته
» نوآوری و تنوع، استراتزی تازه تلاونگ
» رفاه، اسپانسر لس آنجلس-تهران شد
» چگونه نیازهای مخاطبان را در دوران رکود اقتصادی پاسخ دهیم؟ (قسمت دوم)

» بازی عجیب شهرداری در تبلیغات شهری تئاترها
» تبلیغات آزار دهنده اپراتورنماها روی تلفن همراه/ چاره حذف تبلیغات چیست؟
» رتبه نخست کنکور تجربی 97 در تبلیغات سه مؤسسه کنکور
» چک ۱۰ میلیاردی تبلیغات محیطی برگشت خورد
» تبلیغات ماهواره‌ای برای درمان کوتاهی قد دروغ است
» ضرورت قانون‌گذاری صریح در زمینه ممنوعیت تبلیغات پزشکی
» سامسونگ درصدد ادغام سری گلکسی نوت با گلکسی اس است
» عادل درباره تبلیغات بیست هجده شفاف‌سازی کند
» درصد محبوبیت کالاهای ساخت ایران در بین 53 کشور
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو

عضویت در خبرنامه

 
شهرزاد قصه گو: "7 قدم راهبردی یک بسته بندی موفق "  -  قسمت پنجم

چهارشنبه18مرداد1391

شهرزاد اسفرجانی
برنامه ریز و هدایت گر برند

شهرزاد قصه گو: "7 قدم راهبردی یک بسته بندی موفق "  -  قسمت پنجم

قدم چهارم: اولویت مشخص کنید! داستان برند را بگویید!

شهرزاد قصه گو: "7 قدم راهبردی یک بسته بندی موفق "  -  قسمت پنجم

مزایای کالا برای او چیست؟ ویژگی ها سرد هستند و مزایا داغ! باید پیدا کنیم که چه ارزشی برای مخاطب خود ایجاد کردیم تا بتوانیم وفاداری او را از آن خود کنیم!

شهرزاد قصه گو: "7 قدم راهبردی یک بسته بندی موفق "  -  قسمت پنجم

امروزه بزرگترین مانع بین ما و مخاطب، دیوار فروش است. فقط زمانی می توانیم از این دیوار عبور کنیم و خودمان را به مخاطب برسانیم که از طریق مزایا و ارزش ها جایگاهی بالاتر در ذهن او ایجاد کنیم.

شهرزاد قصه گو: "7 قدم راهبردی یک بسته بندی موفق "  -  قسمت پنجم

باید این سوالات را از خودمان بپرسیم!

• مزیت و ارزش ما برای مخاطب چیست؟ کدام یک اولویت دارد؟
• آیا این نکته برای ایجاد رضایت خاطر برای مخاطب در تولید و بسته بندی در نظر گرفته شده؟
• چگونه این مزیت را به اطلاع او می رسانیم؟

o از طریق فرم؟؟

شهرزاد قصه گو: "7 قدم راهبردی یک بسته بندی موفق "  -  قسمت پنجم

ظرف لعاب سرامیک در شکل میوه زیتون، دست ساخت، لیبل به شکل برگ زیتون، درپوش فلزی و دهانه بطری قیف مانند (برای استفاده آسان) در کارتن بسته بندی شده است. این محصول مناسب به عنوان یک هدیه یا سوغاتی، قابل استفاده مجدد، تزئینی اما کاربردی است.

o از طریق رنگ؟؟

شهرزاد قصه گو: "7 قدم راهبردی یک بسته بندی موفق "  -  قسمت پنجم

شهرزاد قصه گو: "7 قدم راهبردی یک بسته بندی موفق "  -  قسمت پنجم

شهرزاد قصه گو: "7 قدم راهبردی یک بسته بندی موفق "  -  قسمت پنجم

نیوآ طی 100 سال فعالیت همچنان توانسته هویت بصری خود را حفظ و در هارمونی نگه دارد. نیوآ یک داستان را شروع کرده و آن خط را همیشه ادامه داده و جایگاهی مطمئن ایجاد کرده است، از آنجاست که دومین رنگ شناخته شده در دنیا، بعد از رنگ کوکا کولا به شمار می رود.

o از نام و طراحی لوگو!
شهرزاد قصه گو: "7 قدم راهبردی یک بسته بندی موفق "  -  قسمت پنجم

شهرزاد قصه گو: "7 قدم راهبردی یک بسته بندی موفق "  -  قسمت پنجم

Mr. Muscle نام برند با نوع محصول مطابق است و سریعا به مخاطب ارزش و مزیت خود را انتقال می دهد.

شهرزاد قصه گو: "7 قدم راهبردی یک بسته بندی موفق "  -  قسمت پنجم

نوشیدنی سیب Cider با طراحی نام محصول بصورت افقی هم فضای بهتری برای دیده شدن ایجاد کرد و هم از نوشته Ci طوری استفاده کرد که به مخاطب یک صورت خندان را هدیه می دهد.

o از اطلاعات!

شهرزاد قصه گو: "7 قدم راهبردی یک بسته بندی موفق "  -  قسمت پنجم

شهرزاد قصه گو: "7 قدم راهبردی یک بسته بندی موفق "  -  قسمت پنجم

فراموش نکنیم ما فقط می توانیم طبق اولویت بندی به اهداف مذکور دست یابیم. بسته بندی همچون فیلم داستانی است، سناریو دارد و کارگردان طراحی می کند که کدام بازیگر در چه لحظه ای وارد صحنه شود، و هر فیلم یک بازیگر نقش اول دارد، بازیگر نقش اول بسته بندی فقط یک عنصر است که ارزش و مزیت را انتقال می دهد.
تمرکز، تمرکز، تمرکز این سه اصل بنیادی رافراموش نکنید. باید روی یکی از مزایای محصول تکیه کنید و آن را در آغاز برنامه طراحی، وارد دستور کار کنید.
ما نمی توانیم تنها به دادن کلمات کلیدی اکتفا کنیم، باید به دقت معنا و مفهومی که مایلیم انتقال دهیم را بشناسیم!
این محور به ما راهی را نشان می دهد که در انتخاب تکنیک و راه حل های تصویری و کلامی اولویت ها را از یاد نبریم.
بسته بندی که همه چیز می گوید، هیچ نمی گوید.
به یاد دارم که یکی از استادان خلاقیت می گفت: اگر تنیس یا پینگ پنگ بازی کرده باشید، می دانید که بیشترین شانس شما برای بازگرداندن ضربه وقتی است که یک توپ هدفمند به سوی شما بیاید، به احتمال زیاد آن را با اشتیاق دنبال می‌کنید و می‌گیرید اما اگر 5 توپ هم زمان از سوی حریف به زمین شما بیاید، شاید یکی را هم نتوانید دریافت کنید.
این است راز طراحی موفق، داستان طراحی بسته بندی او یک اصل دارد! نگاه متمرکز و حداقل ها.

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • شهرزاد قصه گو: "7 قدم راهبردی یک بسته بندی ...
  • شهرزاد قصه گو: "7 قدم راهبردی یک بسته بندی ...
  • چاپ داستان تهیه محصول بر روی بسته بندی ما ...
  • شهرزاد قصه گو: "7 قدم راهبردی یک بسته بندی ...
  • دغدغه: رنگ ها به کمک زیتون ها آمدند
  • چایی با بسته‌بندی آلومینیومی سوراخ دار
  • بسته بندی شاد بطری های شیر با نقش های آبرن ...
  • شهرزاد قصه گو: "7 قدم راهبردی یک بسته بندی ...
  • بسته‌بندی خلاقانه برای نوار چسب نامرئی ا ...
  • داستان 165 درخت چیست؟
  •